Jag har funderat i natt, tänkt och tänkt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Jag har funderat i natt, tänkt och tänkt

    å¨vad jag vill göra i framtiden.. En liten butik med inredning/husgeråd är nog min dröm faktiskt, blandat med hemslöjd (har vänner som gör saker) jag väckte min man klockan 4 i natt och sa nu vet jag jag ska starta en butik och du får sätta upp hyllorna!:-)

    Nu ska jag börja leta lokal, lära mig hur man startar eget, leta leverantörer... Kolla upp företagsab på telefon/internet.

    vad gör man mer? Kna det räcka att man skaffar en F-skattesedel och börjar pyttesmått? Får man sälja saker man har hemma i en butik eller måste allt man säljer eedovisas, likosm inköpen man gjort, typ innventering, detta finns, detta säljer jag?

    Föresetn är detta kanske jättedumt att starta en butik för onödiga saker i en lågkonjunktur?
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Jag har funderat i natt, tänkt och tänkt å¨vad jag vill göra i framtiden.. En liten butik med inredning/husgeråd är nog min dröm faktiskt, blandat med hemslöjd (har vänner som gör saker) jag väckte min man klockan 4 i natt och sa nu vet jag jag ska starta en butik och du får sätta upp hyllorna!:-)

    Nu ska jag börja leta lokal, lära mig hur man startar eget, leta leverantörer... Kolla upp företagsab på telefon/internet.

    vad gör man mer? Kna det räcka att man skaffar en F-skattesedel och börjar pyttesmått? Får man sälja saker man har hemma i en butik eller måste allt man säljer eedovisas, likosm inköpen man gjort, typ innventering, detta finns, detta säljer jag?

    Föresetn är detta kanske jättedumt att starta en butik för onödiga saker i en lågkonjunktur?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Det finns ju starta-eget-kurser man kan gå - det tror jag är en superbra idé att göra. Det bästa vore väl att göra en marknadsundersökning i området du tänkt öppna, och lyssna på den innan du hyr lokal och så vidare.

    Jag tror absout på att du skulle pass ai en sån butik, och jag tror att butiksinnehavare är en fin idé för dig, du skulle stå som på en scen och flabba med alla kunder.
    Men som du säger, det är kanske svårt att öppna just nu?
  4. 2
    Det finns ju starta-eget-kurser man kan gå - det tror jag är en superbra idé att göra. Det bästa vore väl att göra en marknadsundersökning i området du tänkt öppna, och lyssna på den innan du hyr lokal och så vidare.

    Jag tror absout på att du skulle pass ai en sån butik, och jag tror att butiksinnehavare är en fin idé för dig, du skulle stå som på en scen och flabba med alla kunder.
    Men som du säger, det är kanske svårt att öppna just nu?
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    jag har tänkt ha den i centrala Linköping, Linköping är sveriges femte största stad så eg borde det finnas någon som vill köpa shabby chic saker hos mig:-) jag kanske ska smyga runt lite på stan och se om jag hittar någon utik som kanske vill hyra ut halva delen åt mig:-) Ååååå jag ser framför mig hur jag har en butik med trasmattor, målade kvastar, ljuslyktor, madonnabilder, virkade blommor osv osv, helt i vitt och rosa och ljusgrönt:-9
  6. 3
    jag har tänkt ha den i centrala Linköping, Linköping är sveriges femte största stad så eg borde det finnas någon som vill köpa shabby chic saker hos mig:-) jag kanske ska smyga runt lite på stan och se om jag hittar någon utik som kanske vill hyra ut halva delen åt mig:-) Ååååå jag ser framför mig hur jag har en butik med trasmattor, målade kvastar, ljuslyktor, madonnabilder, virkade blommor osv osv, helt i vitt och rosa och ljusgrönt:-9
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Den butiken hade jag handlat i om jag kommit till Linköping! Och det kanske jag ska nån gång, min svärfar bor tydligen i där.
  8. 4
    Den butiken hade jag handlat i om jag kommit till Linköping! Och det kanske jag ska nån gång, min svärfar bor tydligen i där.
  9. Medlem sedan
    May 2008
    #5

    Jag också!

    Fast inte i Linköping. Och inte riktigt samma produkter som du. Men samma dröm! En lika klar bild - "jag vet preciiiis hur det ska se ut!". Och samma djupa startgrop att ta sig ur - okej, jag vet vad jag vill men vad gör jag nu då?! Räcker det med "I have a dream"...?
    Ska vi försöka hjälpas åt...? Klura tillsammans?
  10. 5
    Jag också! Fast inte i Linköping. Och inte riktigt samma produkter som du. Men samma dröm! En lika klar bild - "jag vet preciiiis hur det ska se ut!". Och samma djupa startgrop att ta sig ur - okej, jag vet vad jag vill men vad gör jag nu då?! Räcker det med "I have a dream"...?
    Ska vi försöka hjälpas åt...? Klura tillsammans?
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Du glömde det allra viktigaste,Kolla upp med banken om dom är villiga att låna ut pengar.Kan ju bli lite svårt att starta upp ett företag utan cash
    Och kolla även upp starta eget bidrag ,kan ju vara rätt bra om du kan få någon lön dom första månaderna.Lycka till och hoppas vi ses i morgon
  12. 6
    Du glömde det allra viktigaste,Kolla upp med banken om dom är villiga att låna ut pengar.Kan ju bli lite svårt att starta upp ett företag utan cash
    Och kolla även upp starta eget bidrag ,kan ju vara rätt bra om du kan få någon lön dom första månaderna.Lycka till och hoppas vi ses i morgon
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Jag mailar dig sen... Jag ska på möte:-)
  14. 7
    Jag mailar dig sen... Jag ska på möte:-)
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Jag har sparat pengar:-) Vi ses nog i morrn jag kommer inte se klok ut:-)
  16. 8
    Jag har sparat pengar:-) Vi ses nog i morrn jag kommer inte se klok ut:-)
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Hhahhaa vad kul, meddela när du ska träffa honom så kan vi ses...:-)
  18. 9
    Hhahhaa vad kul, meddela när du ska träffa honom så kan vi ses...:-)

Liknande trådar

  1. tänkt och funderat massa kring julafton.
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-18, 16:17
  2. Har ni tänkt på en sak??
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 16:31
  3. HAR TÄNKT...
    By mimmilin in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 11:52
  4. Har ni tänkt på...
    By lifv in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-30, 10:06
  5. Har ni tänkt på
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 19:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar