intensivsimskola
_04 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    intensivsimskola

    funderar på att anmäla min femåring på intensiv simskola i sommar.
    Fyra förmidagar i veckan under tre veckor. Tror att en lektion är 40 minuter....
    Orkar en femåring det?

    Hon går på simskola nu och tycker att det är jättekul men jag tror inte hon lär sig simma till sommaren (tycker mycket om sin dyna
  2. 1
    intensivsimskola funderar på att anmäla min femåring på intensiv simskola i sommar.
    Fyra förmidagar i veckan under tre veckor. Tror att en lektion är 40 minuter....
    Orkar en femåring det?

    Hon går på simskola nu och tycker att det är jättekul men jag tror inte hon lär sig simma till sommaren (tycker mycket om sin dyna
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    När jag var barn

    var simskolan utomhus 5 dagar i veckan i fyra veckor på sommaren. Tror inte att någon funderade på om man orkade eller inte. Det var ju KUL! Frågan är om resten av familjen orkar vara uppbunden tre veckor av semestern.
    Annika m. Emil & Erik
  4. 2
    När jag var barn var simskolan utomhus 5 dagar i veckan i fyra veckor på sommaren. Tror inte att någon funderade på om man orkade eller inte. Det var ju KUL! Frågan är om resten av familjen orkar vara uppbunden tre veckor av semestern.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3

    sant

    jag har aldrig gått i simskola så jag vet inte.
    Det här är innan semestern och jag är hemma med bebis så därför jag tänkte passa på
    Sen ska vi åka till gotland i två veckor och då har vi pool på taket så jag tänkte att det var bra att hon kunde simma tills dess....

    Tänkte mest om det var för tufft för en femåring....
    Tack för ditt svar!
    Allt bra annars?
  6. 3
    sant jag har aldrig gått i simskola så jag vet inte.
    Det här är innan semestern och jag är hemma med bebis så därför jag tänkte passa på
    Sen ska vi åka till gotland i två veckor och då har vi pool på taket så jag tänkte att det var bra att hon kunde simma tills dess....

    Tänkte mest om det var för tufft för en femåring....
    Tack för ditt svar!
    Allt bra annars?
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Om hon VILL så orkar hon det och mer mer därtill. Om hon INTE vill så orkar hon inte ens första dagen...

    Mina barn gick sådan simskola förra sommaren. Storan 5,5 år och lilleman på knappa 4 år. Officiellt var han för liten, men han fick vara med ändå.
    Det var kallt i sjön och vissar dagar regnade det, men ungarna var mycket glada och åkte gärna till simskolan. Den höll på i två veckor, vilket var ganska lagom för min del.
  8. 4
    Om hon VILL så orkar hon det och mer mer därtill. Om hon INTE vill så orkar hon inte ens första dagen...

    Mina barn gick sådan simskola förra sommaren. Storan 5,5 år och lilleman på knappa 4 år. Officiellt var han för liten, men han fick vara med ändå.
    Det var kallt i sjön och vissar dagar regnade det, men ungarna var mycket glada och åkte gärna till simskolan. Den höll på i två veckor, vilket var ganska lagom för min del.
  9. Medlem sedan
    Apr 2007
    #5
    Vi hade sån när jag var liten. Jag tyckte det var bra. Faktiskt jättebra! Fast jag var lite större då, kanske sju år.
  10. 5
    Vi hade sån när jag var liten. Jag tyckte det var bra. Faktiskt jättebra! Fast jag var lite större då, kanske sju år.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Jag gick på simskola

    utomhus när jag var i våra flickors ålder. Eller jag var kanske 6 år. Nåja, jag tror de tycker det är kul.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  12. 6
    Jag gick på simskola utomhus när jag var i våra flickors ålder. Eller jag var kanske 6 år. Nåja, jag tror de tycker det är kul.
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Bebis?

    Har jag missat något nu?

    Jag har anmält Erik till intensivsimskola i 2veckor innan sommaren. Vi får se om han får plats och jag tror inte att han kommer att lära sig simma men jag anmälde Emil till en annan kurs och tänkte att Erik nog också skulle tycka att det var kul.

    Annars är allt bra här.
    Annika m. Emil & Erik
  14. 7
    Bebis? Har jag missat något nu?

    Jag har anmält Erik till intensivsimskola i 2veckor innan sommaren. Vi får se om han får plats och jag tror inte att han kommer att lära sig simma men jag anmälde Emil till en annan kurs och tänkte att Erik nog också skulle tycka att det var kul.

    Annars är allt bra här.
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8

    misat och missat

    inte kan du hålla reda på alla mina barn
    I maj får vi förhoppningsvis en bebis till.
    Känner mig mer än färdig på att vara gravid redan....

    Jag anmäler henne, hon tycker såkert att det är kul bara hon börjar
  16. 8
    misat och missat inte kan du hålla reda på alla mina barn
    I maj får vi förhoppningsvis en bebis till.
    Känner mig mer än färdig på att vara gravid redan....

    Jag anmäler henne, hon tycker såkert att det är kul bara hon börjar
  17. Medlem sedan
    Sep 1999
    #9

    så sant

    jag ska försöka få klubben att ha simskola för de större barnen också på samma tid så då blir det nog mer intressant. Om storasyster sju år går samtidigt, är hon ju en stor tjej, men hon simmar kanske för bra.... Får kolla.
    Tack för svar.
    Tycker också två veckor hade varit lagom men de ville ha det så här och jag orkar inte tjafsa
  18. 9
    så sant jag ska försöka få klubben att ha simskola för de större barnen också på samma tid så då blir det nog mer intressant. Om storasyster sju år går samtidigt, är hon ju en stor tjej, men hon simmar kanske för bra.... Får kolla.
    Tack för svar.
    Tycker också två veckor hade varit lagom men de ville ha det så här och jag orkar inte tjafsa
  19. Medlem sedan
    Sep 1999
    #10

    ja förr

    var det jättevanligt men nu verkar det vara ovanligare....
    Tempererat bad iaf....
    Jag har aldrig gått på simskola så jag vet inte hur det är
  20. 10
    ja förr var det jättevanligt men nu verkar det vara ovanligare....
    Tempererat bad iaf....
    Jag har aldrig gått på simskola så jag vet inte hur det är
  21. Medlem sedan
    Sep 1999
    #11

    japp

    jag har anmält henne och hoppas hon tycker det är kul.
    Hon gillar ju simningen nu så....
  22. 11
    japp jag har anmält henne och hoppas hon tycker det är kul.
    Hon gillar ju simningen nu så....
  23. Medlem sedan
    Jan 2002
    #12

    Grattis

    Klart jag försöker hålla reda på dina barn men det är svårare nu när ni är så långt borta (dvs utom synhåll).

    Förstår inte hur du orkar eftersom jag har fullt upp med mina två men beundrar alla som orkar fler barn. Sist jag hörde något om saken lät det som om din respektive tyckte att det räckte med de tre ni hade men jag tolkar detta som om att du lyckats övertyga honom om att ni borde ha en fyra.

    Lycka till med fyran!
    Annika m. Emil & Erik
  24. 12
    Grattis Klart jag försöker hålla reda på dina barn men det är svårare nu när ni är så långt borta (dvs utom synhåll).

    Förstår inte hur du orkar eftersom jag har fullt upp med mina två men beundrar alla som orkar fler barn. Sist jag hörde något om saken lät det som om din respektive tyckte att det räckte med de tre ni hade men jag tolkar detta som om att du lyckats övertyga honom om att ni borde ha en fyra.

    Lycka till med fyran!
  25. Medlem sedan
    Oct 2000
    #13

    det gjorde Tuva förra sommaren

    hon gick på plask&lek i tre veckor, tror det var 30 minuter per gång och älskade det.
    Vi kommer att anmäla henne i år igen

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  26. 13
    det gjorde Tuva förra sommaren hon gick på plask&lek i tre veckor, tror det var 30 minuter per gång och älskade det.
    Vi kommer att anmäla henne i år igen
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar