Tidigt utvecklad
_99 Alla barn
  1. Lejonet76
    #1

    Tidigt utvecklad

    Hej!

    Jag har en dotter som fyller 10 i juni och som redan har fått små bröst och hår mellan benen. Hon är jätteledsen över detta och tycker att det är jättejobbigt ffa på gympan i samband med dusch. Jag tycker att det är väldigt tidigt !
  2. 1
    Tidigt utvecklad Hej!

    Jag har en dotter som fyller 10 i juni och som redan har fått små bröst och hår mellan benen. Hon är jätteledsen över detta och tycker att det är jättejobbigt ffa på gympan i samband med dusch. Jag tycker att det är väldigt tidigt !
  3. Anonym
    #2
    Det är ju så, en del är tidiga och en del sena. Jag var själv tidig, fick mens vid 10 års ålder och brösten samt behåring kommer lite tidigare än mensen. Jag tyckte också det var jobbigt att jag hade bröst och nästan ingen annan. Det är jobbigt i stunden, men blir bättre, jag lovar Om några år är hennes kompisar också där Det bästa är att prata med henne, förklara och peppa. Det ÄR jobbigt, men that´s life!
  4. 2
    Det är ju så, en del är tidiga och en del sena. Jag var själv tidig, fick mens vid 10 års ålder och brösten samt behåring kommer lite tidigare än mensen. Jag tyckte också det var jobbigt att jag hade bröst och nästan ingen annan. Det är jobbigt i stunden, men blir bättre, jag lovar Om några år är hennes kompisar också där Det bästa är att prata med henne, förklara och peppa. Det ÄR jobbigt, men that´s life!
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Hej!

    Jag har en dotter som fyller 10 i juni och som redan har fått små bröst och hår mellan benen. Hon är jätteledsen över detta och tycker att det är jättejobbigt ffa på gympan i samband med dusch. Jag tycker att det är väldigt tidigt !
    Min dotter som fyllde 10 i januari har börjat få lite toppar till bröst, vilket jag själv tycker är tidigt för jag var 11-12 när jag fick bröst. Något år senare fick jag också mens. Hår fick jag dock tidigare, minns att det var jättejobbigt.

    Min dotter har dock inget hår eller mens ännu - även om man ibland skulle kunna tro det. Jisses så hon är känslig....
  6. 3
    Hej!

    Jag har en dotter som fyller 10 i juni och som redan har fått små bröst och hår mellan benen. Hon är jätteledsen över detta och tycker att det är jättejobbigt ffa på gympan i samband med dusch. Jag tycker att det är väldigt tidigt !
    Min dotter som fyllde 10 i januari har börjat få lite toppar till bröst, vilket jag själv tycker är tidigt för jag var 11-12 när jag fick bröst. Något år senare fick jag också mens. Hår fick jag dock tidigare, minns att det var jättejobbigt.

    Min dotter har dock inget hår eller mens ännu - även om man ibland skulle kunna tro det. Jisses så hon är känslig....

Liknande trådar

  1. Inte utvecklad...
    By carolin.hevelius in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 23:16
  2. Tidigt utvecklad treåring
    By LIlla mamman in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 14:44
  3. Imorgon bitti tidigt tidigt..
    By Marmelad in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 13:05
  4. När är magen utvecklad?
    By Vinecooler in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 12:21
  5. Namnenkät *lånad och utvecklad*
    By Anna m Ida o Gustav in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 10:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar