sömnmedicin till barn-någon som
Sömn – barn
  1. rosenlunda
    #1

    sömnmedicin till barn-någon som

    provat och som sett bra effekt?
    våran 2-åring har inte sovit en hel natt på sina 2 år och nu
    börjar vi så smått tänka i medicin-banor.
  2. 1
    sömnmedicin till barn-någon som provat och som sett bra effekt?
    våran 2-åring har inte sovit en hel natt på sina 2 år och nu
    börjar vi så smått tänka i medicin-banor.
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Nja, misstänker ni att det finns något medicinskt skäl? Det är ju inte så ovanligt att en tvååring vaknar på nätterna - har h*n svårt att somna om?

    Tror att det är svårt att få recept om man inte har någon speciell anledning.
  4. 2
    Nja, misstänker ni att det finns något medicinskt skäl? Det är ju inte så ovanligt att en tvååring vaknar på nätterna - har h*n svårt att somna om?

    Tror att det är svårt att få recept om man inte har någon speciell anledning.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Hur sover h*n då?
    När min son var 2 år hade han inte heller sovit en hel natt, men vaknade normalt 1-3 gånger, vilket kändes helt normalt.
    Vad säger BVC?
  6. 3
    Hur sover h*n då?
    När min son var 2 år hade han inte heller sovit en hel natt, men vaknade normalt 1-3 gånger, vilket kändes helt normalt.
    Vad säger BVC?
  7. Medlem sedan
    Mar 2009
    #4
    Mina tvillingar sov aldrig hela natten förrän de var 2, 5 år. Nu har jag en 20-månaders som fortfarande vaknar ca 3 ggr per natt. Suck!
  8. 4
    Mina tvillingar sov aldrig hela natten förrän de var 2, 5 år. Nu har jag en 20-månaders som fortfarande vaknar ca 3 ggr per natt. Suck!
  9. Medlem sedan
    Apr 2009
    #5
    Vad jag har hört så kan medicin vara lika mycket stjälp som hjälp. Vad har ni försökt för att lära ert barn att sova? Det finns många olika sömnskolor, från väldigt milda till mer stränga. Huvudsaken är nog att man är konsekvent och bestämmer sig för att göra på ett sätt. Vi lärde vår dotter att sova när hon var nio månader. Innan vaknade hon ca 7-8 ggr per natt och kunde absolut inte somna själv. Nu somnar hon nöjt och tryggt alldeles själv (efter gosig amning i ett annat rum). (Hon är tretton månader.) Ibland är hon inte lika pigg på att somna men då räcker det att gå in en stund och ha henne i famnen en stund. Om hon vaknar under natten somnar hon om själv. Vad jag vill säga är att det här fick vi lära henne och det var inte helt lätt. Försök lite till innan ni ger medicin! Och lycka till!
  10. 5
    Vad jag har hört så kan medicin vara lika mycket stjälp som hjälp. Vad har ni försökt för att lära ert barn att sova? Det finns många olika sömnskolor, från väldigt milda till mer stränga. Huvudsaken är nog att man är konsekvent och bestämmer sig för att göra på ett sätt. Vi lärde vår dotter att sova när hon var nio månader. Innan vaknade hon ca 7-8 ggr per natt och kunde absolut inte somna själv. Nu somnar hon nöjt och tryggt alldeles själv (efter gosig amning i ett annat rum). (Hon är tretton månader.) Ibland är hon inte lika pigg på att somna men då räcker det att gå in en stund och ha henne i famnen en stund. Om hon vaknar under natten somnar hon om själv. Vad jag vill säga är att det här fick vi lära henne och det var inte helt lätt. Försök lite till innan ni ger medicin! Och lycka till!
  11. Medlem sedan
    Dec 2008
    #6
    Vi har försökt lära vår dotter att somna i nio år nu! När hon var fem kunde hon läsa själv så efter en lugn stund och saga med vuxen stannade hon i sin säng och läste själv i minsr en timme.

    De senasre två åren har hon aldrig somnat före nio och oftast mellan 21och 22. Vi börjar se medicinering som sista utväg men skolläkaren sa absolut nej. Är det nån som har tips som kan hjälpa oss att få lugnare kvällar?
  12. 6
    Vi har försökt lära vår dotter att somna i nio år nu! När hon var fem kunde hon läsa själv så efter en lugn stund och saga med vuxen stannade hon i sin säng och läste själv i minsr en timme.

    De senasre två åren har hon aldrig somnat före nio och oftast mellan 21och 22. Vi börjar se medicinering som sista utväg men skolläkaren sa absolut nej. Är det nån som har tips som kan hjälpa oss att få lugnare kvällar?

Liknande trådar

  1. Sömnmedicin
    By Trizz in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 12:47
  2. Någon som funderar på ett till barn?
    By anonym pga ämnet :P in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 13:39
  3. Just det (ang sömnmedicin)
    By H med E in forum Känsliga snack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 18:30
  4. sömnmedicin
    By Valerina in forum Bokstavsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 08:20
  5. Någon som testat sömnmedicin?
    By På gränsen in forum Bebissnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 18:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar