Hur stora fötter?
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Hur stora fötter?

    Hur långa fötter har era bebisar? Jag tror att Alva har rätt stora fötter. Vi har tyckt det hela tiden och så mätte jag för någon vecka sedan och fick ett mått som verkar stort om man kollar listor på nätet och så. Nu minns jag faktiskt inte hur lång fossingen var men ska mäta i morgon igen. Nu sover hon ju.
    Så, hur långa fötter har era (antar att flickor brukar ha mindre än pojkar också eller är det typ lika i den här åldern?)
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~
    Min blogg: http://jessicasinspiration.blogg.se
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~
  2. 1
    Hur stora fötter? Hur långa fötter har era bebisar? Jag tror att Alva har rätt stora fötter. Vi har tyckt det hela tiden och så mätte jag för någon vecka sedan och fick ett mått som verkar stort om man kollar listor på nätet och så. Nu minns jag faktiskt inte hur lång fossingen var men ska mäta i morgon igen. Nu sover hon ju.
    Så, hur långa fötter har era (antar att flickor brukar ha mindre än pojkar också eller är det typ lika i den här åldern?)
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Vi mätte Milos fötter nyligen och hans är 11 cm långa. Vet inte om det är mycket eller ej. Jag har 38/39 och maken 42 i skostorlek så vi är ju normala.
  4. 2
    Vi mätte Milos fötter nyligen och hans är 11 cm långa. Vet inte om det är mycket eller ej. Jag har 38/39 och maken 42 i skostorlek så vi är ju normala.
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Ingen aning, aldrig mätt hennes fötter. Men jag köpte strumpor till henne härom dagen på h&m i storlek 20/21 och de var en aning förstora, borde ha köpt 18/19 ( jag tror iaf att det var de storlekarna )
  6. 3
    Ingen aning, aldrig mätt hennes fötter. Men jag köpte strumpor till henne härom dagen på h&m i storlek 20/21 och de var en aning förstora, borde ha köpt 18/19 ( jag tror iaf att det var de storlekarna )
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Hehe, den frågan har jag tänkt ställa länge, men det har inte blivit av bara. Tycker nämligen också att Leonard har väldigt långa fötter..
    Mätte lite försiktigt nu när han låg och sov, och fick det till cirka 11,75 cm!
    Ganska stort tror jag. Fast han är ju stor hela han, 74,5 cm lång och 10.060 gram vid exakt 8 månaders ålder.

    Ska bli kul att se hur långa de andra bebisarnas fötter är!
    Jennifer med Colin 0312, Bianca 0511 och Leonard 0807
  8. 4
    Hehe, den frågan har jag tänkt ställa länge, men det har inte blivit av bara. Tycker nämligen också att Leonard har väldigt långa fötter..
    Mätte lite försiktigt nu när han låg och sov, och fick det till cirka 11,75 cm!
    Ganska stort tror jag. Fast han är ju stor hela han, 74,5 cm lång och 10.060 gram vid exakt 8 månaders ålder.

    Ska bli kul att se hur långa de andra bebisarnas fötter är!
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    W`s fötter är stl 19 iaf En som mätte på en skobutik för att få exakt mått. Sen vet jag inte hur lång i cm den var.
  10. 5
    W`s fötter är stl 19 iaf En som mätte på en skobutik för att få exakt mått. Sen vet jag inte hur lång i cm den var.
  11. anonymt namn
    #6

    Knappt 9 cm

    Vilka jättefötter era barn har!
  12. 6
    Knappt 9 cm Vilka jättefötter era barn har!
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Det tycker jag nog inte. Här passar fotstorleken till resten av sonen som är 73 cm lång och väger 10350 gr.
    Jag tror också att det skiljer lite på pojkar och flickor för pojkarna har ju generellt större fötter som vuxna.

    Stora fötter står stadigt på jorden
  14. 7
    Det tycker jag nog inte. Här passar fotstorleken till resten av sonen som är 73 cm lång och väger 10350 gr.
    Jag tror också att det skiljer lite på pojkar och flickor för pojkarna har ju generellt större fötter som vuxna.

    Stora fötter står stadigt på jorden
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8
    Nu har jag mätt igen och det är ju lite hur man mäter men om jag ställer henne så hon har hela foten i marken är den ca 11 cm från häl till tå.
  16. 8
    Nu har jag mätt igen och det är ju lite hur man mäter men om jag ställer henne så hon har hela foten i marken är den ca 11 cm från häl till tå.
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9
    Ca 10,5 cm fick jag Leos fot till liggande.
  18. 9
    Ca 10,5 cm fick jag Leos fot till liggande.
  19. anonymt namn
    #10

    Det är kanske tvärtom?

    Att min har minifötter och era har helt normala fötter? För min bebis fötter är extremt små tycker jag. Smala är dom också, hon kommer få svårt att gå på de där små tossorna!
  20. 10
    Det är kanske tvärtom? Att min har minifötter och era har helt normala fötter? För min bebis fötter är extremt små tycker jag. Smala är dom också, hon kommer få svårt att gå på de där små tossorna!
  21. Medlem sedan
    Oct 2004
    #11
    Stl 20-21 ha rmeja det ' r lite stort med det ska ju var det ox[ det 'r inte 1/1,5 som det @ska@ vara men lite st;rre
  22. 11
    Stl 20-21 ha rmeja det ' r lite stort med det ska ju var det ox[ det 'r inte 1/1,5 som det @ska@ vara men lite st;rre

Liknande trådar

  1. Stora fötter
    By QiaS in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 23:19
  2. Stora fötter
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-30, 22:30
  3. Stora fötter?
    By Ann m Isa & Em in forum _0406 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 14:47
  4. För stora fötter?
    By Aipolas in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 19:42
  5. Stora fötter? *s*
    By Humla med tre in forum _0506 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 20:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar