Sjuk igen...åh suck..dagis dagis
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Sjuk igen...åh suck..dagis dagis

    Vilken klassisk dagisstart - på det tråkiga sättet. Oscar blev ju inskolad och det gick så fint. Första 'riktiga' veckan blev han sjuk och var hemma nästan hela den veckan. Förra veckan var han på dagis hela veckan. Och idag - sjuk igen. Jätteförkyld och snorig, bara 37,8 i feber förvisso, men absolut inte i dagisskick.
    Maken är hemma idag och så får jag vara hemma imorgon.
    Men kan det bli mer klassiskt liksom...?!

    Kram Nugga som längtar efter sol och värme
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  2. 1
    Sjuk igen...åh suck..dagis dagis Vilken klassisk dagisstart - på det tråkiga sättet. Oscar blev ju inskolad och det gick så fint. Första 'riktiga' veckan blev han sjuk och var hemma nästan hela den veckan. Förra veckan var han på dagis hela veckan. Och idag - sjuk igen. Jätteförkyld och snorig, bara 37,8 i feber förvisso, men absolut inte i dagisskick.
    Maken är hemma idag och så får jag vara hemma imorgon.
    Men kan det bli mer klassiskt liksom...?!

    Kram Nugga som längtar efter sol och värme
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Så typiskt, vi har haft det så i flera veckor nu. Nu är det feber och jag hoppas verkligen att vi slipper vattkoppor. ( Det går på dagis nu...)
    Hoppas att ni blir friska snart

    K
  4. 2
    Så typiskt, vi har haft det så i flera veckor nu. Nu är det feber och jag hoppas verkligen att vi slipper vattkoppor. ( Det går på dagis nu...)
    Hoppas att ni blir friska snart

    K
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Usch så tråkigt! :-( Hoppas lillkillen snabbt får upp immunförsvaret! Kramis!
  6. 3
    Usch så tråkigt! :-( Hoppas lillkillen snabbt får upp immunförsvaret! Kramis!
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Otur, men inte så ovanligt. Ni börjar dagis när det fortfarande härjar mycket sjukdomar och din lille är säkert en magnet för alla smittor. Tuff är det både för barn och föräldrar, förstår att du vill jobba nu när du precis kommit tillbaka.
    Här hemma är någon sjuk varannan vecka. För två veckor sedan var mellansonen magsjuk, denna vecka är det Tyra som är förkyld. Tur att vi fortfarande är föräldrarlediga så vi slipper diskutera vem som ska vabba. Men visst är man sååå less på alla sjukdomar nu?! Vi får härda ut snart är våren här på riktigt!

    Kram
    /Rubina
  8. 4
    Otur, men inte så ovanligt. Ni börjar dagis när det fortfarande härjar mycket sjukdomar och din lille är säkert en magnet för alla smittor. Tuff är det både för barn och föräldrar, förstår att du vill jobba nu när du precis kommit tillbaka.
    Här hemma är någon sjuk varannan vecka. För två veckor sedan var mellansonen magsjuk, denna vecka är det Tyra som är förkyld. Tur att vi fortfarande är föräldrarlediga så vi slipper diskutera vem som ska vabba. Men visst är man sååå less på alla sjukdomar nu?! Vi får härda ut snart är våren här på riktigt!

    Kram
    /Rubina
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Visst

    är det klassiskt! Men man får se det som så att man "härdar" sig och barnen...
    Här är vi inne på andra omgången magsjuka och nu på 7e dygnet med totalt 4 av 5 möjliga barn insjuknade.

    Idag tänkte jag ta en rejäl städ och vädringsdrive för att få bort alla baskilusker. Vi SKA åka till fjällen på fredag eller lördag!
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  10. 5
    Visst är det klassiskt! Men man får se det som så att man "härdar" sig och barnen...
    Här är vi inne på andra omgången magsjuka och nu på 7e dygnet med totalt 4 av 5 möjliga barn insjuknade.

    Idag tänkte jag ta en rejäl städ och vädringsdrive för att få bort alla baskilusker. Vi SKA åka till fjällen på fredag eller lördag!
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Hoppas han kryar på sig snart!

    Kram

    Therese
  12. 6
    Hoppas han kryar på sig snart!

    Kram

    Therese

Liknande trådar

  1. Dagis och sjuk
    By Miya1978 in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 15:13
  2. Jag sjuk.....Dagis??
    By MammaBella in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 19:00
  3. Alla slutar på dagis,suck.
    By hyan in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 20:36
  4. Hur göra med dagis... *suck*
    By kayak in forum _0405 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 17:01
  5. Börjar bli trött på dagis...*suck*...
    By LenaH, Michelle&Tove in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 13:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar