På tal om Bilar...!!!
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    På tal om Bilar...!!!

    I natt kl 02 så har polisen ringt till min sambos mobil... våran bil har någon eldat upp...

    Igår kväll fick gubben punka och lämnade kvar bilen och fick låna en bil för att ta med ett extra däck i dag... #%£&#% j***a skit och massa annat.

    Vi skrotade våran reservbil förra måndagen, så nu hade vi bara chevan... nu har vi ingen bil....

    Så det blev ingen mysig lunch på stan med gubben... han fick åka till jobbet och ringa försäkringbolag, polis och allt annat som det innebär.

    Nå jag nu har jag fått beklaga mig lite... inte för att bilen återuppstår för det men det känns ju lite bättre :S
  2. 1
    På tal om Bilar...!!! I natt kl 02 så har polisen ringt till min sambos mobil... våran bil har någon eldat upp...

    Igår kväll fick gubben punka och lämnade kvar bilen och fick låna en bil för att ta med ett extra däck i dag... #%£&#% j***a skit och massa annat.

    Vi skrotade våran reservbil förra måndagen, så nu hade vi bara chevan... nu har vi ingen bil....

    Så det blev ingen mysig lunch på stan med gubben... han fick åka till jobbet och ringa försäkringbolag, polis och allt annat som det innebär.

    Nå jag nu har jag fått beklaga mig lite... inte för att bilen återuppstår för det men det känns ju lite bättre :S
  3. Medlem sedan
    Oct 1999
    #2

    Vad är det för fel på folk?

    Det kan man ju ängsligt undra när man läser ditt inlägg. Varför liksom? Var det jättejättekul att se hur det brann ?
    Suuuuck.
    Är så trött på sånt där jäkla fjant.

    Hoppas det löser sig bra med alla telefonsamtal och försäkringar, och tur att det inte var i augusti det hände Så ni fått åka taxi till förlossningen
    Carola med Jordan 090902, Lovelia 0709, Trixie 05,Novalie 03,Robert&Corrinda 00, Patricia 95, Janelle 94
    Ännu en bebis väntas komma i sommar BF 15 juli 11

    Bloggar här:
    http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
  4. 2
    Vad är det för fel på folk? Det kan man ju ängsligt undra när man läser ditt inlägg. Varför liksom? Var det jättejättekul att se hur det brann ?
    Suuuuck.
    Är så trött på sånt där jäkla fjant.

    Hoppas det löser sig bra med alla telefonsamtal och försäkringar, och tur att det inte var i augusti det hände Så ni fått åka taxi till förlossningen
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Fy vad tråkigt jag hade blivit tokig, vilka idioter och det blir ju så bökigt att ordna allt och fixa ny bil.
  6. 3
    Fy vad tråkigt jag hade blivit tokig, vilka idioter och det blir ju så bökigt att ordna allt och fixa ny bil.
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Skratt... eller cykla till BB med värkar... det hade sett ut.

    Nu fick jag ju skratta lite åt det hela, vi har ju tid på oss att fixa någon ny bil i alla fall...
  8. 4
    Skratt... eller cykla till BB med värkar... det hade sett ut.

    Nu fick jag ju skratta lite åt det hela, vi har ju tid på oss att fixa någon ny bil i alla fall...
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Det som är jobbigast är att jag jobbar natt 16-05 med två hundar... resan till och från med uniform, två hundar och allt annat och så jobb 13 timmar... sova är överreklamerat...
  10. 5
    Det som är jobbigast är att jag jobbar natt 16-05 med två hundar... resan till och från med uniform, två hundar och allt annat och så jobb 13 timmar... sova är överreklamerat...
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Världen är full av idioter *grrr*
    Jaja bara till att hålla tummarna för att försäkringsbolaget är snabbt och att ni får en bra lånebil så länge.

    Men det hade varit lite kul att se dig cykla till BB
  12. 6
    Världen är full av idioter *grrr*
    Jaja bara till att hålla tummarna för att försäkringsbolaget är snabbt och att ni får en bra lånebil så länge.

    Men det hade varit lite kul att se dig cykla till BB
  13. Medlem sedan
    Jan 2009
    #7
    Vi får hyra bil till 25% av priset men vi har inte råd med det just nu... så vi får snällt gå upp och ner för backarna till bussen i några dagar... förhoppningsvis får vi låna en bil av en kompis. Och pappa lånar ut sin bil när han är hemma och är ledig... Jag har Världens bästa pappa
  14. 7
    Vi får hyra bil till 25% av priset men vi har inte råd med det just nu... så vi får snällt gå upp och ner för backarna till bussen i några dagar... förhoppningsvis får vi låna en bil av en kompis. Och pappa lånar ut sin bil när han är hemma och är ledig... Jag har Världens bästa pappa
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    Skönt att det löser sig hyffsat ändå då !
  16. 8
    Skönt att det löser sig hyffsat ändå då !
  17. Medlem sedan
    Mar 1999
    #9
    Att folk bara orkar vara så dumma i huvet! VAD fick dom ut av d lixom? Nä, så trist. Hoppas verkligen d går hyfsat snabbt för er att få detta fixat så ni kan få tag i ny bil snabbt. Usch, vet inte vad jag ska säga. Hade varit såå arg! (e jag ju redan nu så)
    En kram till Er
  18. 9
    Att folk bara orkar vara så dumma i huvet! VAD fick dom ut av d lixom? Nä, så trist. Hoppas verkligen d går hyfsat snabbt för er att få detta fixat så ni kan få tag i ny bil snabbt. Usch, vet inte vad jag ska säga. Hade varit såå arg! (e jag ju redan nu så)
    En kram till Er
  19. Medlem sedan
    May 2007
    #10
    Det lät ju inte k
  20. 10
    Det lät ju inte k
  21. Medlem sedan
    May 2007
    #11
    Blev ngt knas med datorn.
    Det jag menade att skriva var.
    Det lät ju inte kul. Det är svårt att klara sig utan bil speciellt om man är van att ha två. Vi säljer våran nya bil på torsdag nästa vecka och behåller extrabilen. Vi ska nog köpa en audi a 6 efersom den känns som ett rymdskepp om man jämför med a4.an. Men vi kan bestämma oss i lugn och ro. Snart är det vår och då kan gubben åka hoj och jag klarar mig med Toyotan så länge. Huvudsaken att vi hittat en lämlig bil tills augusti. Hoppas att ni hittar en ny bil snart. Det blir ju ett pusslande och fixande annars. Men ni kanske har bra bussar. Vi bor på landet och här är det glest med bussar.
    Kram, kram
  22. 11
    Blev ngt knas med datorn.
    Det jag menade att skriva var.
    Det lät ju inte kul. Det är svårt att klara sig utan bil speciellt om man är van att ha två. Vi säljer våran nya bil på torsdag nästa vecka och behåller extrabilen. Vi ska nog köpa en audi a 6 efersom den känns som ett rymdskepp om man jämför med a4.an. Men vi kan bestämma oss i lugn och ro. Snart är det vår och då kan gubben åka hoj och jag klarar mig med Toyotan så länge. Huvudsaken att vi hittat en lämlig bil tills augusti. Hoppas att ni hittar en ny bil snart. Det blir ju ett pusslande och fixande annars. Men ni kanske har bra bussar. Vi bor på landet och här är det glest med bussar.
    Kram, kram
  23. Medlem sedan
    Oct 2008
    #12
    Nä! Det verkar finnas människor till allt!
    Usch å fy... hade blivit tokig å galen å sur på allt å alla!

    SÅÅÅ onödigt meningslöst å massa elände för er...

    MÅNGA KRAMAR!!
  24. 12
    Nä! Det verkar finnas människor till allt!
    Usch å fy... hade blivit tokig å galen å sur på allt å alla!

    SÅÅÅ onödigt meningslöst å massa elände för er...

    MÅNGA KRAMAR!!
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13
    Men... jag vet inte vad jag ska säga..! Vilken grej, VARFÖR gör nån det? Är det sånt som folk tycker är kul liksom? Jag fattar verkligen inte, så meningslöst! Kram, hoppas ni får ut försäkringspengarna snart så ni kan skaffa en ny bil.
  26. 13
    Men... jag vet inte vad jag ska säga..! Vilken grej, VARFÖR gör nån det? Är det sånt som folk tycker är kul liksom? Jag fattar verkligen inte, så meningslöst! Kram, hoppas ni får ut försäkringspengarna snart så ni kan skaffa en ny bil.
  27. Medlem sedan
    Jan 2009
    #14
    Vi har bra buss och tågtrafik men vi har en 15 min prommenad till buss och 20 min till tåg... så kondisen får bekänna färg.
  28. 14
    Vi har bra buss och tågtrafik men vi har en 15 min prommenad till buss och 20 min till tåg... så kondisen får bekänna färg.
  29. Medlem sedan
    Aug 2008
    #15
    Det låter ju helt sinnesrubbat. Vem fn eldar upp en bil? Läskigt.

    Det enda götta är ju att du måste känna dig rysligt hälsosam och rosig om kinderna utav alla promenader... Alltid nåt mitt i eländet! Hoppas allt löser sig snabbt!
  30. 15
    Det låter ju helt sinnesrubbat. Vem fn eldar upp en bil? Läskigt.

    Det enda götta är ju att du måste känna dig rysligt hälsosam och rosig om kinderna utav alla promenader... Alltid nåt mitt i eländet! Hoppas allt löser sig snabbt!

Liknande trådar

  1. Hur gör ni med två bilar?
    By Vicki Vick in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 10:26
  2. Bilar...
    By Christopher in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 13:52
  3. Bilar, bilar bilar!
    By mariamed4 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 18:46
  4. Ang. bilar..
    By famke in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 19:02
  5. OT . Om bilar.
    By Sussisnus in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-23, 21:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar