bim???
_0912 Decemberbarn
  1. anonymt namn
    #1

    bim???

    Vad menas med bim? Tex jag är på bim 30???
    Känner mig så himla dum men samtidigt nyfiken=))
  2. 1
    bim??? Vad menas med bim? Tex jag är på bim 30???
    Känner mig så himla dum men samtidigt nyfiken=))
  3. På besök fr oktober
    #2
    BIM = Beräknad Inte Mens. Det vill säga den dagen som mensen är beräknad att komma (i vanliga fall, enligt menscykeln), men som man önskar att den inte dyker upp eftersom man hoppas att man är gravid istället.

    Du kan t.ex. ha BIM 30:e mars och i så fall är du på BIM -5 idag, eftersom det är den 25:e och fem dagar kvar till 30:e.

    Är du på BIM -30, innebär det att du har 30 dagar kvar till nästa (förhoppningsvis) uteblivna mens.

    Är du på BIM +30 är det nästan en månad sedan du skulle haft mens senast (men den dök inte upp och lyser fortfarande med sin frånvaro). Alltså har dagen då du hoppades på att slippa mensen passerats med 30 dagar. Skynda dig att köpa ett graviditetstest i så fall!!
  4. 2
    BIM = Beräknad Inte Mens. Det vill säga den dagen som mensen är beräknad att komma (i vanliga fall, enligt menscykeln), men som man önskar att den inte dyker upp eftersom man hoppas att man är gravid istället.

    Du kan t.ex. ha BIM 30:e mars och i så fall är du på BIM -5 idag, eftersom det är den 25:e och fem dagar kvar till 30:e.

    Är du på BIM -30, innebär det att du har 30 dagar kvar till nästa (förhoppningsvis) uteblivna mens.

    Är du på BIM +30 är det nästan en månad sedan du skulle haft mens senast (men den dök inte upp och lyser fortfarande med sin frånvaro). Alltså har dagen då du hoppades på att slippa mensen passerats med 30 dagar. Skynda dig att köpa ett graviditetstest i så fall!!
  5. Anonym
    #3
    TACK!!!!!!!!!!!! För bästa svaret=)
  6. 3
    TACK!!!!!!!!!!!! För bästa svaret=)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar