Yes skolan är klar för Saga
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Yes skolan är klar för Saga

    Det blev den skolan vi önskade
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    Yes skolan är klar för Saga Det blev den skolan vi önskade
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    vi vet också skola och klass och alltihop (tom en hel del av klasskamraterna som vi inte ens får nämna än ). Känns skönt...jaa alltså för Nora är det klart Saga börjar ju först nästa höst

    Visst känns det skönt att veta? Så nu kan man alltså förbereda sig sälv då på att ha skolbarn till hösten :O
  4. 2
    vi vet också skola och klass och alltihop (tom en hel del av klasskamraterna som vi inte ens får nämna än ). Känns skönt...jaa alltså för Nora är det klart Saga börjar ju först nästa höst

    Visst känns det skönt att veta? Så nu kan man alltså förbereda sig sälv då på att ha skolbarn till hösten :O
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Inte nämna?

    Vi har fått en klasslista,21 barn.

    Ja det känns riktigt stort med nollan nuVi ska handla skolväska m,m

    Jag var ju orolig tidigare för var Saga skulle hamna.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  6. 3
    Inte nämna? Vi har fått en klasslista,21 barn.

    Ja det känns riktigt stort med nollan nuVi ska handla skolväska m,m

    Jag var ju orolig tidigare för var Saga skulle hamna.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    ja alltså vi har inte fått klasslistan men eftersom vi haft möte pga Noras svårigheter så vet vi vilka från dagis som går i hennes klass till hösten och får itne säga något förrän listan kommer ut

    Nora skall få ryggsäck m.m. i födelsedagspresent (hon fyller ju i maj så det blir ganska lagom )
  8. 4
    ja alltså vi har inte fått klasslistan men eftersom vi haft möte pga Noras svårigheter så vet vi vilka från dagis som går i hennes klass till hösten och får itne säga något förrän listan kommer ut

    Nora skall få ryggsäck m.m. i födelsedagspresent (hon fyller ju i maj så det blir ganska lagom )
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    tiläägg...jag kan ju berätta hur många de blir...de blir 16st i Noras klass, den är alltså lite mindre än de andra klasserna. Fast att hon skulle hamna i den var ju ganska självklart när jag fick veta att en klass blev mindre än de andra...det hade ju varit lite småkorkat att inte sätta henne i den klassen då liksom
  10. 5
    tiläägg...jag kan ju berätta hur många de blir...de blir 16st i Noras klass, den är alltså lite mindre än de andra klasserna. Fast att hon skulle hamna i den var ju ganska självklart när jag fick veta att en klass blev mindre än de andra...det hade ju varit lite småkorkat att inte sätta henne i den klassen då liksom
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    aha då är jag med

    kul med väska i present,har du hittat ngn?

    När jag var liten hade jag en orange fjällräven,en sån vill jag ha till mig

    skönt med mindre klass.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  12. 6
    aha då är jag med kul med väska i present,har du hittat ngn?

    När jag var liten hade jag en orange fjällräven,en sån vill jag ha till mig

    skönt med mindre klass.
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    hehe

    jo det hade ju varit

    vi var 14 i min klass.det var skönt,det bara slumpade sig så alltså.

    21 är mycket
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  14. 7
    hehe jo det hade ju varit

    vi var 14 i min klass.det var skönt,det bara slumpade sig så alltså.

    21 är mycket
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    vi var 32 när vi började trean...jag tycker 21 är lite
  16. 8
    vi var 32 när vi började trean...jag tycker 21 är lite
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    hon säger att hon skall ha en sån här:
    http://www.uteungar.se/uploads/products/1098_oliv_m.jpg

    Jag fick aldrig någon fjällräven när jag gick i skolan...jag var grymt besviken på detta så dottern får nog den hon vill ha
  18. 9
    hon säger att hon skall ha en sån här:
    http://www.uteungar.se/uploads/products/1098_oliv_m.jpg

    Jag fick aldrig någon fjällräven när jag gick i skolan...jag var grymt besviken på detta så dottern får nog den hon vill ha
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    Väska är viktigt ju

    Jag vill ha en fjällräven nu men den måste vara orange

    Väskan var fin
    pris?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  20. 10
    Väska är viktigt ju Jag vill ha en fjällräven nu men den måste vara orange

    Väskan var fin
    pris?
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    herregud

    på 5 lärare då...det är kusligt att det ens är tillåtet med så många elever.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  22. 11
    herregud på 5 lärare då...det är kusligt att det ens är tillåtet med så många elever.
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12

    Men vad tidigt ni får veta

    Jag frågade iförrgår Johans huvudfröken om när man skulle få veta och hon trodde tidigast i mitten av april. Fast här är det bara en skola som gäller. Vill man ha någon annan får man kontakta den skolans rektor själv. Men barnen skall delas in i tre "spår" och det ska bli intressant vilka som Johan kommer att gå med, man får inte välja själv nämligen. Jag hoppas han kommer med sin bästis i ala fal.
    Åsa m Johan 030227
  24. 12
    Men vad tidigt ni får veta Jag frågade iförrgår Johans huvudfröken om när man skulle få veta och hon trodde tidigast i mitten av april. Fast här är det bara en skola som gäller. Vill man ha någon annan får man kontakta den skolans rektor själv. Men barnen skall delas in i tre "spår" och det ska bli intressant vilka som Johan kommer att gå med, man får inte välja själv nämligen. Jag hoppas han kommer med sin bästis i ala fal.
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13

    "spår"?

    vad menas med det?

    Här har det varit mars hela tiden så jag har gått som på nålar då jag inte ville ha Saga på den andra skolan just pga detta med vänner.Hon är blyg.

    Här är det 2 skolor och 3 klasser.Och på den skolan där jag vill ha Saga var det 15 barn för många nämligen.

    Hoppas Johan kommer med sin bästis
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  26. 13
    "spår"? vad menas med det?

    Här har det varit mars hela tiden så jag har gått som på nålar då jag inte ville ha Saga på den andra skolan just pga detta med vänner.Hon är blyg.

    Här är det 2 skolor och 3 klasser.Och på den skolan där jag vill ha Saga var det 15 barn för många nämligen.

    Hoppas Johan kommer med sin bästis
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14
    på fem lärare? eeeh vi hade en lärare

    Nora kommer ha tre lärare...allt blir nog inte sämre

    Väskan är inte så billig direkt, har för mig 400:- ca (vet att Lovis väska som är något mindre låg strax under 300:- och denna var något dyrare ). Men Lovis som har den mindre den sitter perfekt på henne och axelbanden är mjuka och skär inte in
  28. 14
    på fem lärare? eeeh vi hade en lärare

    Nora kommer ha tre lärare...allt blir nog inte sämre

    Väskan är inte så billig direkt, har för mig 400:- ca (vet att Lovis väska som är något mindre låg strax under 300:- och denna var något dyrare ). Men Lovis som har den mindre den sitter perfekt på henne och axelbanden är mjuka och skär inte in
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15
    Slutet av april får resten här veta

    Och här har fröknarna på dagis fått välja lite ifall barnen skall gå ihop eller om det är några som behöver säras på
  30. 15
    Slutet av april får resten här veta

    Och här har fröknarna på dagis fått välja lite ifall barnen skall gå ihop eller om det är några som behöver säras på
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16
    Vad roligt! Vi har oxå fått veta och även vi fick som vi ville. (Vilket inte är så konstigt eftersom storebror går i samma skola )
  32. 16
    Vad roligt! Vi har oxå fått veta och även vi fick som vi ville. (Vilket inte är så konstigt eftersom storebror går i samma skola )
  33. Medlem sedan
    Jun 2005
    #17

    Här finns 2 skolor

    och det fanns nog ingen direkt syskongaranti.Hade det velat sig riktigt illa kunde dottern gått på en skola lite längre bort från sonens dagis,hade blivit ett jäkla spring mao

    grattis till skolan
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  34. 17
    Här finns 2 skolor och det fanns nog ingen direkt syskongaranti.Hade det velat sig riktigt illa kunde dottern gått på en skola lite längre bort från sonens dagis,hade blivit ett jäkla spring mao

    grattis till skolan
  35. Medlem sedan
    Jun 2005
    #18

    skandal ju

    alldeles för många elever på en lärare

    det låter som en bra väska,man ska ju kunna bära den ett tag
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  36. 18
    skandal ju alldeles för många elever på en lärare

    det låter som en bra väska,man ska ju kunna bära den ett tag
  37. Medlem sedan
    Feb 2000
    #19
    JA jag räknar ju med att vi får den skolan vi "ansökt" om då det är skolan hon är tillhörande till. Skulle man velat ha en annan skola hade man fått ansöka, men nu tillhör vi den hr skolan så. Vi har även fått söka fritidsaplats och det känndes så löjlgit och få ett papper där det bekräftas att hon nu står i kö till fritids på samma skola där hon ska börja och har garantimånad på augusti....o vi har syskonförtur iom att Linus redan går där....Frågade rektorn ang det här med kö o allt och hon sa att det eg bara är en formalitet, klart man får fritids på skolan man ska gå i....
  38. 19
    JA jag räknar ju med att vi får den skolan vi "ansökt" om då det är skolan hon är tillhörande till. Skulle man velat ha en annan skola hade man fått ansöka, men nu tillhör vi den hr skolan så. Vi har även fått söka fritidsaplats och det känndes så löjlgit och få ett papper där det bekräftas att hon nu står i kö till fritids på samma skola där hon ska börja och har garantimånad på augusti....o vi har syskonförtur iom att Linus redan går där....Frågade rektorn ang det här med kö o allt och hon sa att det eg bara är en formalitet, klart man får fritids på skolan man ska gå i....
  39. Medlem sedan
    Jun 2005
    #20

    Fritids har det

    ej pratats om..tack,det måste ju tas upp.Och dagis..herregud,detta är inte jag hej på alls.

    Här var det som sagt 2 skolor och det kunde blivit vilken som.Det enda som var säkert var att inga nya barn kommer in på Sagas skola,ej heller syskonförtur.

    Skönt att ni får den ni vill
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  40. 20
    Fritids har det ej pratats om..tack,det måste ju tas upp.Och dagis..herregud,detta är inte jag hej på alls.

    Här var det som sagt 2 skolor och det kunde blivit vilken som.Det enda som var säkert var att inga nya barn kommer in på Sagas skola,ej heller syskonförtur.

    Skönt att ni får den ni vill
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. ..skolan ar piss, far man saga sa?
    By FourClover in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 22:51
  2. Sonen är nu klar med skolan!
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 15:55
  3. Klassindelning till skolan "klar"
    By Tina & Vincent in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 17:54
  4. Jag är klar med skolan!
    By -Majsan- in forum _0706 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 21:53
  5. Klar med skolan!
    By *Karro* in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 15:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar