3 barn??
_0308 Augustibarn
  1. Anonym fr sthlm
    #1

    3 barn??

    Hjälp! Borde ha fåt mens för flera dagar sen men inte minsta tecken på att den är på väg. Jag har kopparspiral så risken borde vara nästan obefintlig...

    Har 2 barn sedan tidigare en 03a och en 06a och har alltid sagt att jag ska ha 2 barn, sambon håller med. Men nu när risken finns så verkar det som att sambon ändå kan tänka sig en 3:a. Men jag är kluven, vi bor pyttelitet och vill inte flytta för vi trivs så otroligt bra här. Vi har gjort oss av med _alla_ bebissaker mm.
    Jag kan inte tänka på något annat just nu än detta, jag ser bebisar och gravida mammor överallt, många kompisar är gravida.
    Det bästa vore om mensen ändå kom nu så jag slapp våndas, samtidigt som jag skule bli jätteglad om jag är gravid. Jag hoppas verkligen att jag tolkat sambon rätt, vi måste verkligen sätta oss ner o prata igenom detta.

    Jag gjorde ett grav-test i förrgår och det var negativt.
    Hur klarar man 3 barn? Ingen i min släkt eller bekantskap har fler än 2 barn! Hur gör man? Blir det stora skillnader ekonomiskt?

    Hoppas någon vill svara på hur livet som 3-barn-mamma är!
  2. 1
    3 barn?? Hjälp! Borde ha fåt mens för flera dagar sen men inte minsta tecken på att den är på väg. Jag har kopparspiral så risken borde vara nästan obefintlig...

    Har 2 barn sedan tidigare en 03a och en 06a och har alltid sagt att jag ska ha 2 barn, sambon håller med. Men nu när risken finns så verkar det som att sambon ändå kan tänka sig en 3:a. Men jag är kluven, vi bor pyttelitet och vill inte flytta för vi trivs så otroligt bra här. Vi har gjort oss av med _alla_ bebissaker mm.
    Jag kan inte tänka på något annat just nu än detta, jag ser bebisar och gravida mammor överallt, många kompisar är gravida.
    Det bästa vore om mensen ändå kom nu så jag slapp våndas, samtidigt som jag skule bli jätteglad om jag är gravid. Jag hoppas verkligen att jag tolkat sambon rätt, vi måste verkligen sätta oss ner o prata igenom detta.

    Jag gjorde ett grav-test i förrgår och det var negativt.
    Hur klarar man 3 barn? Ingen i min släkt eller bekantskap har fler än 2 barn! Hur gör man? Blir det stora skillnader ekonomiskt?

    Hoppas någon vill svara på hur livet som 3-barn-mamma är!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Vi har 3 barn!

    Vi sa efter nummer 2 att vi ville vänta ett par år, tills yngsta barnet var runt 4-5 år innan vi skaffade en trea .. men ja efter lite slarv med skydd från vår sida så blidde det en trea och givetvis så blev vi glada .. och ångrar oss inte för fem öre (såklart!)

    Tycker det går lättare o lättare med tre barn ju äldre nummer 3 blir .. ekonomiskt är det inte så stor skillnad tycker jag förutom på blöjfronten då kanske, om man skulle ha två blöjbarn vilket vi inte har nu mera

    Åldrarna på våra barn är 5½ år, 3½ år och snart 9 månader.

    Hoppas ni snart får reda på hur det ligger till så ni hinner smälta resultatet! kram
  4. 2
    Vi har 3 barn!

    Vi sa efter nummer 2 att vi ville vänta ett par år, tills yngsta barnet var runt 4-5 år innan vi skaffade en trea .. men ja efter lite slarv med skydd från vår sida så blidde det en trea och givetvis så blev vi glada .. och ångrar oss inte för fem öre (såklart!)

    Tycker det går lättare o lättare med tre barn ju äldre nummer 3 blir .. ekonomiskt är det inte så stor skillnad tycker jag förutom på blöjfronten då kanske, om man skulle ha två blöjbarn vilket vi inte har nu mera

    Åldrarna på våra barn är 5½ år, 3½ år och snart 9 månader.

    Hoppas ni snart får reda på hur det ligger till så ni hinner smälta resultatet! kram
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Vi har 3 barn, födda -03, -05, och -07. Jag tycker det är fantastiskt kul att ha tre barn. Det blir en härlig dynamik i familjen och mer kärlek! Vår trea var mycket oplanerad i det avseendet att han kom tidigare än vad vi tänkt oss. Vår tanke var att vänta minst 3 år från nr 2 innan vi skaffade fler barn, men nu blev det bara 2,5 år mellan de två yngsta barnen.

    Minstingen är drygt 1,5 år nu och jag tycker vardagen flyter på bra. Jag kan absolut inte avråda från att ha fler barn än två, jag tycker det är jättemysigt. titta in på snacket "flera barn - tre" under "familj & föräldraskap". Där finns det flera trådar som anknyter till just det här med hur det funkar med tre barn.
  6. 3
    Vi har 3 barn, födda -03, -05, och -07. Jag tycker det är fantastiskt kul att ha tre barn. Det blir en härlig dynamik i familjen och mer kärlek! Vår trea var mycket oplanerad i det avseendet att han kom tidigare än vad vi tänkt oss. Vår tanke var att vänta minst 3 år från nr 2 innan vi skaffade fler barn, men nu blev det bara 2,5 år mellan de två yngsta barnen.

    Minstingen är drygt 1,5 år nu och jag tycker vardagen flyter på bra. Jag kan absolut inte avråda från att ha fler barn än två, jag tycker det är jättemysigt. titta in på snacket "flera barn - tre" under "familj & föräldraskap". Där finns det flera trådar som anknyter till just det här med hur det funkar med tre barn.
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4

    Det är så mysigt!

    Nu är vi ju iofs nybörjare, med världens mysigaste lilla prozac till bebis, men ändå! De går in i bilen, eftersom vi har ett glapp mellan tvåan och trean, och det var skönt att få sova hyfsat ett tag, låta barnens astma bli bättre, och framför allt själv komma mer i form, så att jag slapp foglossningen. Det var min bästa förlossning, mitt gladaste barn och allt rullar på. Syskonen önskade sig en bebis, och är underbara mot henne.

    Lycka till!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  8. 4
    Det är så mysigt! Nu är vi ju iofs nybörjare, med världens mysigaste lilla prozac till bebis, men ändå! De går in i bilen, eftersom vi har ett glapp mellan tvåan och trean, och det var skönt att få sova hyfsat ett tag, låta barnens astma bli bättre, och framför allt själv komma mer i form, så att jag slapp foglossningen. Det var min bästa förlossning, mitt gladaste barn och allt rullar på. Syskonen önskade sig en bebis, och är underbara mot henne.

    Lycka till!
  9. Tyvärr
    #5

    Tyvärr

    Såklart tror jag inte det är så stor skillnad på två eller tre, som det kanske snarare är när man går från ett till två.
    Jag drömmer om en trea, och man skulle kunna tro att lyckan var total när jag så blev oplanerat gravid.
    Men mannen ville annat; hotade med att gå, sa att hans liv skulle förstöras, pga ekonomi, det praktiska, och allt annat han kunde komma på.
    Gick hos kurator, men jag var för svag att stå emot.
    Barnet finns kvar i mina drömmar.

    Önskar dig såklart all lycka, barn är livet!
  10. 5
    Tyvärr Såklart tror jag inte det är så stor skillnad på två eller tre, som det kanske snarare är när man går från ett till två.
    Jag drömmer om en trea, och man skulle kunna tro att lyckan var total när jag så blev oplanerat gravid.
    Men mannen ville annat; hotade med att gå, sa att hans liv skulle förstöras, pga ekonomi, det praktiska, och allt annat han kunde komma på.
    Gick hos kurator, men jag var för svag att stå emot.
    Barnet finns kvar i mina drömmar.

    Önskar dig såklart all lycka, barn är livet!
  11. anonym fr sthlm
    #6

    Idag kom mensen

    Japp, idag kom mensen över en vecka försenad! Vet inte om det kan bli så med kopparspiral?
    Hur som helst så känns det bra. Jag hade nog lite börjat hoppas på att jag var gravid men efter att ha pratat med sambon insåg jag att han inte alls var säskillt pigg på ett barn till, av olika anledningar. Så det här var nog det bästa ändå.

    Jag är ännu ung så vem vet om 5 år... :-)

    Tack för alla era svar!
  12. 6
    Idag kom mensen Japp, idag kom mensen över en vecka försenad! Vet inte om det kan bli så med kopparspiral?
    Hur som helst så känns det bra. Jag hade nog lite börjat hoppas på att jag var gravid men efter att ha pratat med sambon insåg jag att han inte alls var säskillt pigg på ett barn till, av olika anledningar. Så det här var nog det bästa ändå.

    Jag är ännu ung så vem vet om 5 år... :-)

    Tack för alla era svar!

Liknande trådar

  1. Barn per vuxen/små barn/stora barn
    By Piilla in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 10:06
  2. Ett fjärde barn efter tre barn tätt?
    By Kanske en halvsladd in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 08:51
  3. Korta barn är smartare än långa barn
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 09:32
  4. Äldre barn eller yngre barn?
    By Millis1 in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 08:57
  5. Stort steg från 3 barn till 4 barn??
    By TJ in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar