Bilstolsfråga!
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Bilstolsfråga!

    Hej!
    Vi bytte från babyskyddet till riktig stol förra helgen. Har en Akta Duoflex tror jag den heter. Vi har satt den bakom passagerarplatsen. Men det blev så trångt i framsätet! Och vi har ju en bautabil (Renault Espace). Alde har gott om plats i baksätet, och kommer att kunna sitta bakåtvänd länge, för det är sakert 20 cm från stolskanten till ryggstödet.
    Hur har ni andra gjort? FÖr om det är trångt i vår bil, så borde det väl vara trångt i en normalstor eller?
    Jag vill inte ha henne fram, för där har vi airbag och jag litar inte riktigt på urkopplingen.
    /Malin
  2. 1
    Bilstolsfråga! Hej!
    Vi bytte från babyskyddet till riktig stol förra helgen. Har en Akta Duoflex tror jag den heter. Vi har satt den bakom passagerarplatsen. Men det blev så trångt i framsätet! Och vi har ju en bautabil (Renault Espace). Alde har gott om plats i baksätet, och kommer att kunna sitta bakåtvänd länge, för det är sakert 20 cm från stolskanten till ryggstödet.
    Hur har ni andra gjort? FÖr om det är trångt i vår bil, så borde det väl vara trångt i en normalstor eller?
    Jag vill inte ha henne fram, för där har vi airbag och jag litar inte riktigt på urkopplingen.
    /Malin
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Vi har oxå en stor bil, en vw sharan men det är även i den trångt fram, Vi har en besafe Izi Kid bakom förarsätet. Vill gärna ha henne fram men jag får inte för pappan.
    Han anser att hon sitter säkrare bak, troligtvis har han rätt, då måste jag stanna när hon blir ledsen och det stör inte min bilkörning, Finns nog både för och nackdelar.
    ~Livet är för kort för att lägga energi på sånt man inte kan förändra~
  4. 2
    Vi har oxå en stor bil, en vw sharan men det är även i den trångt fram, Vi har en besafe Izi Kid bakom förarsätet. Vill gärna ha henne fram men jag får inte för pappan.
    Han anser att hon sitter säkrare bak, troligtvis har han rätt, då måste jag stanna när hon blir ledsen och det stör inte min bilkörning, Finns nog både för och nackdelar.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Vi har också en stor bil, en Hyundai Santa fe(suv modell) och jag har bilstolen bak för vår airbag kan inte kopplas ur. Nu har vi bilstolen lite tiltad för han ska kunna sova utan att tappa huvudet och då är det trångt fram, en långbent kan inte sitta där. Vår bilstol är en Britax multi-tech. När stolen kommer stå mer rätt upp så blir det bättre plats i framsätet.
  6. 3
    Vi har också en stor bil, en Hyundai Santa fe(suv modell) och jag har bilstolen bak för vår airbag kan inte kopplas ur. Nu har vi bilstolen lite tiltad för han ska kunna sova utan att tappa huvudet och då är det trångt fram, en långbent kan inte sitta där. Vår bilstol är en Britax multi-tech. När stolen kommer stå mer rätt upp så blir det bättre plats i framsätet.
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    Tack för era svar

    Jag kan ju sitta någorlunda bekvämt fram, benen slår ju inte i nånstans, men man känner sig ju lite hopknycklad. Alternativet vid långresor blir kanske att sätta Leia fram med urkopplad airbag och mig bak. Vi får väl prova oss fram. Trixigt är det i alla fall.
    /Malin
  8. 4
    Tack för era svar Jag kan ju sitta någorlunda bekvämt fram, benen slår ju inte i nånstans, men man känner sig ju lite hopknycklad. Alternativet vid långresor blir kanske att sätta Leia fram med urkopplad airbag och mig bak. Vi får väl prova oss fram. Trixigt är det i alla fall.
    /Malin
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    vi har en

    Britax(vet ej modell) nånting ,fått av syrran....även vi har en stor bil,en Toyota Previa 7 sitsig.Just nu sitter Calle fra(vi testade om det funkade och det gjorde det) ,men vi kommer sätta honom bakom förarsätet,där sitter barnstolen minst i vägen och han åker bättre där.Han älskar oftast att åka bil och oftast är vi ju fler ,annars får man stanna om han blir ledsen
    Förr var förr...Nu är nu!
  10. 5
    vi har en Britax(vet ej modell) nånting ,fått av syrran....även vi har en stor bil,en Toyota Previa 7 sitsig.Just nu sitter Calle fra(vi testade om det funkade och det gjorde det) ,men vi kommer sätta honom bakom förarsätet,där sitter barnstolen minst i vägen och han åker bättre där.Han älskar oftast att åka bil och oftast är vi ju fler ,annars får man stanna om han blir ledsen

Liknande trådar

  1. Bilstolsfråga
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-29, 21:17
  2. Bilstolsfråga?
    By Småtrollsmamman in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 11:35
  3. Bilstolsfråga!
    By -isa- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 17:22
  4. Bilstolsfråga
    By ~LisaMarie~ in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 07:38
  5. Bilstolsfråga
    By Amazing in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 22:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar