Mimmi ska bli...
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Mimmi ska bli...

    ...storasyster! Vi hoppas att allt ska gå vägen denna gång. I höstas fick jag MA med vår maj-bebis. Men nu blir det förhoppningsvis en oktober-bebis i stället. Nu är jag i v. 10 och har varit på två ultraljud där allt har sett bra ut. Bild från senaste UL finns i mitt album Mimmi är förstås överlycklig och är övertygad om att det är en lillasyster. Den här gången mår jag mycket bättre än när jag väntade Mimmi. Vissa kanske minns att jag kräktes genom hela graviditeten och åkte in och ut på sjukan med dropp. Den här gången mår jag bara väldigt illa och kräks bara ibland Och jag tror det kommer gå över tidigare än v. 42 denna gång!

    Kramar från mig och Mimmi och lilla plutten i magen
    Mamma till Mimmi sen januari -06
  2. 1
    Mimmi ska bli... ...storasyster! Vi hoppas att allt ska gå vägen denna gång. I höstas fick jag MA med vår maj-bebis. Men nu blir det förhoppningsvis en oktober-bebis i stället. Nu är jag i v. 10 och har varit på två ultraljud där allt har sett bra ut. Bild från senaste UL finns i mitt album Mimmi är förstås överlycklig och är övertygad om att det är en lillasyster. Den här gången mår jag mycket bättre än när jag väntade Mimmi. Vissa kanske minns att jag kräktes genom hela graviditeten och åkte in och ut på sjukan med dropp. Den här gången mår jag bara väldigt illa och kräks bara ibland Och jag tror det kommer gå över tidigare än v. 42 denna gång!

    Kramar från mig och Mimmi och lilla plutten i magen
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Tjooohoooo!!!!!!!!!!

    Grattis Frida!! Tänk att jag gissade rätt. Håller tummarna för att det inte blir som förra gången!! Super grattis till er!!

    Kram Linnie
    Mamma till Emil-00, Robin-02 och Lovisa-06
  4. 2
    Tjooohoooo!!!!!!!!!! Grattis Frida!! Tänk att jag gissade rätt. Håller tummarna för att det inte blir som förra gången!! Super grattis till er!!

    Kram Linnie
  5. Medlem sedan
    Aug 2001
    #3

    Grattis!!

    Ska hålla tummarna så hårt jag kan för att lilla bebisen stannar i mammas mage tills h*n är alldeles färdig!!
    Så himla roligt för er. Och så skönt att du inte mår lika illa den här gången, jag tyckte så synd om dig när du väntade Mimmi..

    Grattis igen!!
    Veronica, mamma till världens goaste Edvin!
  6. 3
    Grattis!! Ska hålla tummarna så hårt jag kan för att lilla bebisen stannar i mammas mage tills h*n är alldeles färdig!!
    Så himla roligt för er. Och så skönt att du inte mår lika illa den här gången, jag tyckte så synd om dig när du väntade Mimmi..

    Grattis igen!!
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    GRATTIS! Vår 2a kommer i juli
  8. 4
    GRATTIS! Vår 2a kommer i juli
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Åh, grattis vad roligt! Hoppas verkligen att du får må bra den här graviditeten!
    kram
  10. 5
    Åh, grattis vad roligt! Hoppas verkligen att du får må bra den här graviditeten!
    kram
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6
    Wow, grattis till er också!
  12. 6
    Wow, grattis till er också!
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Tack! Ja, jag såg att du gissade på mig i Julias tråd Jo, den här gången måste det gå bra!! Ni funderar inte på fler eller..!?!?

    Kram kram!
  14. 7
    Tack! Ja, jag såg att du gissade på mig i Julias tråd Jo, den här gången måste det gå bra!! Ni funderar inte på fler eller..!?!?

    Kram kram!
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    Tack Nä, den här gången är det inte lika synd om mig Fast det tog ett tag innan man "orkade" bli gravid igen. Inte kul när man redan har ett barn att ta hand om och så kan man knappt ta hand om sig själv... Så jag är evigt tacksam att det är bättre denna gång! Trist bara att jag missar Ladies night... Fast det tar jag igen nästa år!

    Kram kram!!
  16. 8
    Tack Nä, den här gången är det inte lika synd om mig Fast det tog ett tag innan man "orkade" bli gravid igen. Inte kul när man redan har ett barn att ta hand om och så kan man knappt ta hand om sig själv... Så jag är evigt tacksam att det är bättre denna gång! Trist bara att jag missar Ladies night... Fast det tar jag igen nästa år!

    Kram kram!!
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Grattis till er med!! Va kul! Lycka till med graviditeten
  18. 9
    Grattis till er med!! Va kul! Lycka till med graviditeten
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Tack, ja det känns mkt bättre denna gång. Ni funderar inte på fler? Du kanske oxå drar dig för fler graviditeter med tanke på att du oxå mådde så dåligt. Man orkar inte hur många gånger som helst! Kram!!
  20. 10
    Tack, ja det känns mkt bättre denna gång. Ni funderar inte på fler? Du kanske oxå drar dig för fler graviditeter med tanke på att du oxå mådde så dåligt. Man orkar inte hur många gånger som helst! Kram!!
  21. Medlem sedan
    Apr 2005
    #11
    Ett jättegrattis till er alla tre vännen! Jag är så himla glad för din skull och så skönt att veta att du inte mår lika dåligt den här gången. KRAM!!
  22. 11
    Ett jättegrattis till er alla tre vännen! Jag är så himla glad för din skull och så skönt att veta att du inte mår lika dåligt den här gången. KRAM!!
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12
    Jättegrattis från mej och Vilma. Håller tummar å tår för att lill*n stannar på plats nu.. Kram
  24. 12
    Jättegrattis från mej och Vilma. Håller tummar å tår för att lill*n stannar på plats nu.. Kram
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13
    Jättegrattis!!!!! och va skönt att du mår bättre denna gång! minns inläggen om hur dålig du var förra gången.Känns som igår..
  26. 13
    Jättegrattis!!!!! och va skönt att du mår bättre denna gång! minns inläggen om hur dålig du var förra gången.Känns som igår..
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14
    ÅH! vad kul!!!!!!!!!!!!!! Jag har väntat på er! Undrade när ni var på G. Vad kul för er och Mimmi!

    Kram♥
  28. 14
    ÅH! vad kul!!!!!!!!!!!!!! Jag har väntat på er! Undrade när ni var på G. Vad kul för er och Mimmi!

    Kram♥
  29. Medlem sedan
    Jun 2005
    #15
    grattis till dig.. wow vad det kommer 09.or här då
  30. 15
    grattis till dig.. wow vad det kommer 09.or här då
  31. Medlem sedan
    Feb 2001
    #16
    Njaej, vi tror nog att vi är nöjda nu (min man är ju faktiskt fyrbarnsfar) fast skulle det bli en till kan vi nog inte säga nej. Dock drar jag mig oerhört för nio helvetesmånader och eftersom jag hade sådana tendenser redan första graviditeten och spyr av hormonpreventivmedel så... har jag inga stora förhoppningar om att klara mig.
    Hoppas dina bra dagar håller i sig!
    kram
  32. 16
    Njaej, vi tror nog att vi är nöjda nu (min man är ju faktiskt fyrbarnsfar) fast skulle det bli en till kan vi nog inte säga nej. Dock drar jag mig oerhört för nio helvetesmånader och eftersom jag hade sådana tendenser redan första graviditeten och spyr av hormonpreventivmedel så... har jag inga stora förhoppningar om att klara mig.
    Hoppas dina bra dagar håller i sig!
    kram
  33. Medlem sedan
    Aug 2005
    #17
    Jag förstår dina tankegångar! Nä man får ju räkna med att det kan bli lika illa igen... Men jag har ändå haft tur. Att "bara" må illa är ju inte alls lika hemskt som att ligga och spy hela dagarna...
    Kram!
  34. 17
    Jag förstår dina tankegångar! Nä man får ju räkna med att det kan bli lika illa igen... Men jag har ändå haft tur. Att "bara" må illa är ju inte alls lika hemskt som att ligga och spy hela dagarna...
    Kram!
  35. Medlem sedan
    Aug 2005
    #18
    Tack vännen Synd på Ladies night bara... Fast jag hakar förstås nästa år!! Hörde att Andreas Johnson skulle va med i år. Ni får festa lite åt mig med
    Kram!!
  36. 18
    Tack vännen Synd på Ladies night bara... Fast jag hakar förstås nästa år!! Hörde att Andreas Johnson skulle va med i år. Ni får festa lite åt mig med
    Kram!!
  37. Medlem sedan
    Aug 2005
    #19
    Tack tack! Alltid bra med extra tumhållning Nu börjar jag kunna tro på att det ska gå bra den här gången... Kram!
  38. 19
    Tack tack! Alltid bra med extra tumhållning Nu börjar jag kunna tro på att det ska gå bra den här gången... Kram!
  39. Medlem sedan
    Aug 2005
    #20
    Tack!! Ja, det känns inte alls som det var fyra år sen man var gravid sist... Kroppen känner verkligen igen hur det är att vara gravid, och bara illamåendet kommer så minns man hur det var att ligga och spy hela dagarna. Men det slipper jag nu Kram!
  40. 20
    Tack!! Ja, det känns inte alls som det var fyra år sen man var gravid sist... Kroppen känner verkligen igen hur det är att vara gravid, och bara illamåendet kommer så minns man hur det var att ligga och spy hela dagarna. Men det slipper jag nu Kram!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hej Mimmi!
    By Åsa m A, M & Klara in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 21:53
  2. Mimmi överlever..
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 10:45
  3. Mimmi....
    By mamzen64 in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 21:16
  4. Rut-Mimmi
    By mamma1981 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 10:44
  5. mimmi & Zacki
    By atiram in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 16:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar