Påskpresent
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Påskpresent

    jag ska skicka en påskpresent och frågan vad är roligast att få
    en sak från tex bluebox (isåfall vad)
    ett påskägg
    blommor (isåfall snitt eller kruka)
    en postkaka
    eller nått annat och isåfall vad

    mottagaren är en kvinna på 55år (sportig, naturintresserad och samlar på kossor men de sista har hon nästan för mycket av) och de får gärna passa en herre på 60 men det är kvinnan som jag vill muntra upp vet att mannen blir nöjd om frun är nöjd liksom

    ge mig gärna ideer det får kosta melan 100-350 ungefär och ska kunna levereras direkt eller skickas med post

    vad skulle ni gilla att få
  2. 1
    Påskpresent jag ska skicka en påskpresent och frågan vad är roligast att få
    en sak från tex bluebox (isåfall vad)
    ett påskägg
    blommor (isåfall snitt eller kruka)
    en postkaka
    eller nått annat och isåfall vad

    mottagaren är en kvinna på 55år (sportig, naturintresserad och samlar på kossor men de sista har hon nästan för mycket av) och de får gärna passa en herre på 60 men det är kvinnan som jag vill muntra upp vet att mannen blir nöjd om frun är nöjd liksom

    ge mig gärna ideer det får kosta melan 100-350 ungefär och ska kunna levereras direkt eller skickas med post

    vad skulle ni gilla att få
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    1800 kr är för dyrt men kanske till en annan gång om hon samlar på kor.

    http://www.erikshjalpen.se/view.php?katid=97&artid=670

    Jag skulle vilja ha en ny osthyvel:-)
  4. 2
    1800 kr är för dyrt men kanske till en annan gång om hon samlar på kor.

    http://www.erikshjalpen.se/view.php?katid=97&artid=670

    Jag skulle vilja ha en ny osthyvel:-)
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Jag röstar för en fin bukett snittblommor. Liljor kanske som doftar gott i deras hem.
  6. 3
    Jag röstar för en fin bukett snittblommor. Liljor kanske som doftar gott i deras hem.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Det finaste man kan ge någon idag, är av sin egen tid. Jag tycker alltså att den finaste gåvan du kan ge är ett påskägg fyllt med hemmagjort påskgodis. JAg kan starkt rekommendera pistagemandelmassa, t.ex. formad som ägg och doppad i mörk choklad (riktig choklad, inte block).

    Är det du som vill visa tacksamhet eller är det hon som behöver stöttning? I båda fallen funkar ju en fin blombukett (ser framför mig ett arrangemang med tulpaner och videkvistar...).
  8. 4
    Det finaste man kan ge någon idag, är av sin egen tid. Jag tycker alltså att den finaste gåvan du kan ge är ett påskägg fyllt med hemmagjort påskgodis. JAg kan starkt rekommendera pistagemandelmassa, t.ex. formad som ägg och doppad i mörk choklad (riktig choklad, inte block).

    Är det du som vill visa tacksamhet eller är det hon som behöver stöttning? I båda fallen funkar ju en fin blombukett (ser framför mig ett arrangemang med tulpaner och videkvistar...).
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    det var ltie för dyrt och jag vill ha något som dom kan antingen använda eller njuta av
  10. 5
    Nä det var ltie för dyrt och jag vill ha något som dom kan antingen använda eller njuta av
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Äh, blev ju inte klar!
    Om det är hon som behöver stöttning kanske det finns någon KUL bok (som inte uppfattas som kravfylld) som du kan ge? Något som kan läsas som förströelse...
    Om du vill tacka för ngåot kanske du kan ge ngåot som anknyter till det du vill tacka för? Som en tavla gjord av barnen om hon ställt upp mycket som barnvakt.
  12. 6
    Äh, blev ju inte klar!
    Om det är hon som behöver stöttning kanske det finns någon KUL bok (som inte uppfattas som kravfylld) som du kan ge? Något som kan läsas som förströelse...
    Om du vill tacka för ngåot kanske du kan ge ngåot som anknyter till det du vill tacka för? Som en tavla gjord av barnen om hon ställt upp mycket som barnvakt.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    får inte dofta

    för mycket lutar åt blommor samtidigt fick hon det ifjol en liten påskplantering som hon var så nöjd med
  14. 7
    får inte dofta för mycket lutar åt blommor samtidigt fick hon det ifjol en liten påskplantering som hon var så nöjd med
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Aha, en fin bukett med påskliljor då? Eller luktar de med kaske?
  16. 8
    Aha, en fin bukett med påskliljor då? Eller luktar de med kaske?
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Nu vet jag:

    Skicka pocketogram.
  18. 9
    Nu vet jag:

    Skicka pocketogram.
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10

    Lite svårt

    att skicka ett eget påskägg från Frankrkie till sverige vet aldrig om det kommer fram eller hur det blir hanterat

    det är min mamma och hon längtar ju så efter oss som är 300mil bort och vi efter henne och jag vill på nått sätt påminna henne om hur värdefull hon är för oss och även ge henne en liten uppmuntran då hon drar tungt lass ibland med min skröppliga far hjälper min farmor och min mormor som är smådement så jag vill bara påminna henne om att hon är värdefull
  20. 10
    Lite svårt att skicka ett eget påskägg från Frankrkie till sverige vet aldrig om det kommer fram eller hur det blir hanterat

    det är min mamma och hon längtar ju så efter oss som är 300mil bort och vi efter henne och jag vill på nått sätt påminna henne om hur värdefull hon är för oss och även ge henne en liten uppmuntran då hon drar tungt lass ibland med min skröppliga far hjälper min farmor och min mormor som är smådement så jag vill bara påminna henne om att hon är värdefull
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
  22. Medlem sedan
    Dec 2007
    #12
    Tulpaner luktar nästan inget, de kan t.o.m. jag ha, så kanske de skulle funka?
  23. 12
    Tulpaner luktar nästan inget, de kan t.o.m. jag ha, så kanske de skulle funka?
  24. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13
    Hur gamla är dina barn? När jag hade en fantastisk barnvakt så fick hon en julpresent i form av barnen först målat med täckfärger på ett stadigare papper. Sedan målade jag med vit färg på deras händer och gjorde handavtryck när grundfärgen torkat. I glas och ram blev det supersnyggt!

    Jag tyckte du sa att det skulle kunna lämnas över personligen? Kanske missuppfattade...

    Men lite fransk god choklad eller annan lyx kan du skicka i ett paket.
  25. 13
    Hur gamla är dina barn? När jag hade en fantastisk barnvakt så fick hon en julpresent i form av barnen först målat med täckfärger på ett stadigare papper. Sedan målade jag med vit färg på deras händer och gjorde handavtryck när grundfärgen torkat. I glas och ram blev det supersnyggt!

    Jag tyckte du sa att det skulle kunna lämnas över personligen? Kanske missuppfattade...

    Men lite fransk god choklad eller annan lyx kan du skicka i ett paket.
  26. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    Ja, de är alltid vackra.
  27. 14
    Ja, de är alltid vackra.
  28. Medlem sedan
    Nov 2001
    #15

    hon är inte allergisk

    men då hon har besökare som är känsliga så vill jag undivka doftande blommor

    ska fundera vidare
  29. 15
    hon är inte allergisk men då hon har besökare som är känsliga så vill jag undivka doftande blommor

    ska fundera vidare
  30. Medlem sedan
    Nov 2001
    #16

    tonåringar

    är mina barn så nått dom gjort kan hon nog glömma dessutom jobbar hon med barn så hon ahr gott om handgjorda saker både från barnbarnen och andra.

    fransk choklad vore en ide men då äter ju pappa upp allt.

    önskar så att jag kunde lämna personligt för just nu längtar jag hem till mor och far men ej till snö och slask
  31. 16
    tonåringar är mina barn så nått dom gjort kan hon nog glömma dessutom jobbar hon med barn så hon ahr gott om handgjorda saker både från barnbarnen och andra.

    fransk choklad vore en ide men då äter ju pappa upp allt.

    önskar så att jag kunde lämna personligt för just nu längtar jag hem till mor och far men ej till snö och slask
  32. Medlem sedan
    Nov 2001
    #17

    om hon läste

    böcker vore de en super grej men hon är ingen bokläsare tyvärr
  33. 17
    om hon läste böcker vore de en super grej men hon är ingen bokläsare tyvärr
  34. Medlem sedan
    Nov 2006
    #18
    Du är en pysslerska ju! Pyssla ihop nåt fint, ett smycke eller så, och skicka.
  35. 18
    Du är en pysslerska ju! Pyssla ihop nåt fint, ett smycke eller så, och skicka.
  36. Medlem sedan
    Nov 2001
    #19

    jo

    men det är ju min mor och smycken använder hon sällan och de hon använder har jag gjort så jag ville skicka nått speciellt vet bara inte vad

    känner också lite som så att det är snålt att ge bort saker jag gjort själv vet att de flesta itne uppfattar det som snålt utan blir glada men för mig känns det ibland mer värdefullt att få köpa något, knasigt men så är det
  37. 19
    jo men det är ju min mor och smycken använder hon sällan och de hon använder har jag gjort så jag ville skicka nått speciellt vet bara inte vad

    känner också lite som så att det är snålt att ge bort saker jag gjort själv vet att de flesta itne uppfattar det som snålt utan blir glada men för mig känns det ibland mer värdefullt att få köpa något, knasigt men så är det
  38. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20
    Njuat av att hjälpa någon annan är också fint men det var lite dyrt...
  39. 20
    Njuat av att hjälpa någon annan är också fint men det var lite dyrt...

Liknande trådar

  1. Påskpresent
    By hallonost in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 11:30
  2. I påskpresent...
    By singbear in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 20:41
  3. Påskpresent?
    By Wilma70 in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 07:33
  4. Påskpresent?
    By Marre m J & E in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 09:47
  5. Påskpresent..
    By Chessan in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 07:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar