Oscar har blivit storebror
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Oscar har blivit storebror

    Jag har fått bebis!!!!!
    Började när vi titta på Robinsson..småvärkar var 10minut, kl 2 ville jag in och titta så allt stod rätt till.
    2.30 lade jag mig i badet...oops klockan blev då 1 timme mer (tidsomställningen) låg eller vad det nu heter.. kämpade med värkarna i ca 1,5timme i vattnet, kravla mig upp och blev undersökt 7cm öppen, provade lustgasen började spy rätt ut och samtidigt gick vattnet, precis ÖVERALLT!!! skulle lägga bäckenbottsbedövning eftersom jag har "panik" i krystningarna och kniper. ca 5.45 lades bedövningen då kom krystvärkarna direkt... och 3 krystningar senare är lilla Tjejen här 3300gram och 50cm lång.
    Tog 50min att få ut moderkakan, hjälp m hormon sprtor, dropp m.m skönt att man slapp ev operation som görs efter 1 timme. Så 10minuter till godo
    Sprack inget.
    Kom hem idag vid 10, skönt att vara hemma. Och träffa alla andra barnen som är helt underbara mot sin nya lilla syster.
  2. 1
    Oscar har blivit storebror Jag har fått bebis!!!!!
    Började när vi titta på Robinsson..småvärkar var 10minut, kl 2 ville jag in och titta så allt stod rätt till.
    2.30 lade jag mig i badet...oops klockan blev då 1 timme mer (tidsomställningen) låg eller vad det nu heter.. kämpade med värkarna i ca 1,5timme i vattnet, kravla mig upp och blev undersökt 7cm öppen, provade lustgasen började spy rätt ut och samtidigt gick vattnet, precis ÖVERALLT!!! skulle lägga bäckenbottsbedövning eftersom jag har "panik" i krystningarna och kniper. ca 5.45 lades bedövningen då kom krystvärkarna direkt... och 3 krystningar senare är lilla Tjejen här 3300gram och 50cm lång.
    Tog 50min att få ut moderkakan, hjälp m hormon sprtor, dropp m.m skönt att man slapp ev operation som görs efter 1 timme. Så 10minuter till godo
    Sprack inget.
    Kom hem idag vid 10, skönt att vara hemma. Och träffa alla andra barnen som är helt underbara mot sin nya lilla syster.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Nämen oj, Grattis!

    Vad härligt. Låter ju som det gick fort och enkelt allt utom moderkakan då (ja, allt är ju relativt )

    Hoppas nu att ni fått hem en mönsterbebis som bara äter sover och skiter så det blir en enkel start med era två småttingar.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    Nämen oj, Grattis! Vad härligt. Låter ju som det gick fort och enkelt allt utom moderkakan då (ja, allt är ju relativt )

    Hoppas nu att ni fått hem en mönsterbebis som bara äter sover och skiter så det blir en enkel start med era två småttingar.
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    ♥GRATTIS TILL DOTTERN!♥
    Verkar som en bra förlossning!Har ni bestämt ngt namn till lilla tjejen än?
    Återigen GRATTIS!!!Vad underbart!!!
  6. 3
    ♥GRATTIS TILL DOTTERN!♥
    Verkar som en bra förlossning!Har ni bestämt ngt namn till lilla tjejen än?
    Återigen GRATTIS!!!Vad underbart!!!
  7. Medlem sedan
    Mar 2006
    #4
    Stort GRATTIS till dottern!!! Har ni bestämt vad hon ska heta ? kram lycka till med lilla pyret!!
  8. 4
    Stort GRATTIS till dottern!!! Har ni bestämt vad hon ska heta ? kram lycka till med lilla pyret!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5
    Stort GRATTIS till lillasyster. Vad skönt att allt gick bra.
  10. 5
    Stort GRATTIS till lillasyster. Vad skönt att allt gick bra.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6

    Men Grattis :)

    vad kul.. *s* Minns hur fruktansvärt stor barnet före plötsligt blev

    /marib *på besök*
    Bara måste...... allt....
  12. 6
    Men Grattis :) vad kul.. *s* Minns hur fruktansvärt stor barnet före plötsligt blev

    /marib *på besök*
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    STORT grattis till er!
    Låter som att allt har gått bra, så skönt!
    Snacka om att jag längtar efter liten bebis nu alltså
    Visst har Oscar två storasystrar också?
    KRAMAR
  14. 7
    STORT grattis till er!
    Låter som att allt har gått bra, så skönt!
    Snacka om att jag längtar efter liten bebis nu alltså
    Visst har Oscar två storasystrar också?
    KRAMAR
  15. Medlem sedan
    Mar 2006
    #8
    Åh grattis till lilla tjejen. Jag blir alldeles sentimental när jag läser om det.

    Jag som inte har tänkt att det ska bli fler blir alldeles sugen på en till så fort det bara går .
  16. 8
    Åh grattis till lilla tjejen. Jag blir alldeles sentimental när jag läser om det.

    Jag som inte har tänkt att det ska bli fler blir alldeles sugen på en till så fort det bara går .
  17. Medlem sedan
    Mar 2009
    #9
    Åhh GRATTIS.

    Vad ska hon heta och har du nån bild på henne?
  18. 9
    Åhh GRATTIS.

    Vad ska hon heta och har du nån bild på henne?
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10
    GRATTIS! åh vad mysigt med en liten bebis hemma igen =)
  20. 10
    GRATTIS! åh vad mysigt med en liten bebis hemma igen =)
  21. Medlem sedan
    Dec 2000
    #11
    Grattis till lillasyster! Vad mysigt med en yttepyttis igen!
  22. 11
    Grattis till lillasyster! Vad mysigt med en yttepyttis igen!
  23. Medlem sedan
    Feb 2007
    #12
    ♥GRATTIS♥

    Vad underbart!! Det är så man längtar lite själv efter en liten nyfödd en... Leon fyller ju 1 år i morgon, så man är lite nostalgisk....underbart!!

    Hur reagerar Oscar då? Min äldste var ju 14 mnd när tvillingarna kom, så man vet lite hur det är
  24. 12
    ♥GRATTIS♥

    Vad underbart!! Det är så man längtar lite själv efter en liten nyfödd en... Leon fyller ju 1 år i morgon, så man är lite nostalgisk....underbart!!

    Hur reagerar Oscar då? Min äldste var ju 14 mnd när tvillingarna kom, så man vet lite hur det är
  25. Medlem sedan
    Oct 2005
    #13
    Åh GRATTIS, vad kul! Vad härligt att allt gått så bra. Och tänk en marsian som är storebror Hoppas nu allt flyter på bra för er!
  26. 13
    Åh GRATTIS, vad kul! Vad härligt att allt gått så bra. Och tänk en marsian som är storebror Hoppas nu allt flyter på bra för er!
  27. Medlem sedan
    Jul 2005
    #14
    GRATTIS till lillasyster!!! Vad underbart!
  28. 14
    GRATTIS till lillasyster!!! Vad underbart!
  29. Medlem sedan
    Feb 2006
    #15
    Grattis! Vad härligt! Vilken bra förlossning du verkar ha haft trots illamående!

    Vad säger Oscar om bebisen?
  30. 15
    Grattis! Vad härligt! Vilken bra förlossning du verkar ha haft trots illamående!

    Vad säger Oscar om bebisen?
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    GRATTIS! Vad snabbt det gick!
  32. 16
    GRATTIS! Vad snabbt det gick!
  33. Ottelina m H E o A
    #17
    Åh, grattis. Vad underbart att allt gått bra (förutom moderkakan då). Stort grattis till lilla tjejen!
  34. 17
    Åh, grattis. Vad underbart att allt gått bra (förutom moderkakan då). Stort grattis till lilla tjejen!
  35. Medlem sedan
    Mar 2000
    #18
    Hon ska heta Tyra. Bilder ska jag lägga in snart
  36. 18
    Hon ska heta Tyra. Bilder ska jag lägga in snart
  37. Medlem sedan
    Mar 2000
    #19
    Oscar är faktiskt jätte go mot lillasyster. Inte alls avis som jag trodde han skulle bli, han har blivit mkt "pappas pojk" nu idagarna.
  38. 19
    Oscar är faktiskt jätte go mot lillasyster. Inte alls avis som jag trodde han skulle bli, han har blivit mkt "pappas pojk" nu idagarna.

Liknande trådar

  1. Nu har Leo blivit storebror
    By Annapanna31 in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 21:50
  2. Oscar är nu storebror
    By smulan-75 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 11:43
  3. Oscar har blivit storebror
    By L-MF in forum _01 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 10:24
  4. Oscar har blivit storebror!
    By Yllopgirl in forum _0407 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 07:38
  5. Oscar har blivit storebror
    By miss_annis in forum _02 Vårbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 21:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar