Kanel
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Kanel

    Läste på en sida på internet att man kan dricka typ te på vatten och en tesked kanel för att få igång förlossningen är det någon som vet om det ska vara äkta kanel eller om det funkar med kanel som man har på burk hemma?
  2. 1
    Kanel Läste på en sida på internet att man kan dricka typ te på vatten och en tesked kanel för att få igång förlossningen är det någon som vet om det ska vara äkta kanel eller om det funkar med kanel som man har på burk hemma?
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Jag tror inte att det spelar nån roll. Det på burken är väl lika äkta som stängerna, det i burken är ju bara malet. Eller?
  4. 2
    Jag tror inte att det spelar nån roll. Det på burken är väl lika äkta som stängerna, det i burken är ju bara malet. Eller?
  5. Medlem sedan
    Jul 2008
    #3
    jo det har du ju rätt i
  6. 3
    jo det har du ju rätt i
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4
    Jaha! Då kanske jag har något som är värt sin vikt i guld i skåpet. Kanelte!!!! Har faktiskt inte druckit det på länge men det är så himla gott. Kanske ska prova en kopp i mitten på april när jag bara har 2 veckor kvar.
  8. 4
    Jaha! Då kanske jag har något som är värt sin vikt i guld i skåpet. Kanelte!!!! Har faktiskt inte druckit det på länge men det är så himla gott. Kanske ska prova en kopp i mitten på april när jag bara har 2 veckor kvar.
  9. Medlem sedan
    Jul 2008
    #5
    testade faktiskt en kopp varmt vatten med en tesked kanel i igår och jäklar vilka sammandragningar ja fick, tänkte ta en kopp idag med man ska tydligen dricka 2-3 om dagen och så som ja reagerade på en kopp igår så hoppas ja på att lill*n kommer ut snart
  10. 5
    testade faktiskt en kopp varmt vatten med en tesked kanel i igår och jäklar vilka sammandragningar ja fick, tänkte ta en kopp idag med man ska tydligen dricka 2-3 om dagen och så som ja reagerade på en kopp igår så hoppas ja på att lill*n kommer ut snart
  11. Medlem sedan
    Jan 2005
    #6
    Då väntar jag tills det bara är 1-2 veckor kvar och ser vad som händer. Har ju inte BF förrän 30 april.
    Så då håller vi utkik på ett inlägg att du fått bebis
  12. 6
    Då väntar jag tills det bara är 1-2 veckor kvar och ser vad som händer. Har ju inte BF förrän 30 april.
    Så då håller vi utkik på ett inlägg att du fått bebis
  13. Medlem sedan
    Jul 2008
    #7
    Tack för tipset, måste testa direkt!!!!

    :-)
    Liisa
  14. 7
    Tack för tipset, måste testa direkt!!!!

    :-)
    Liisa
  15. Medlem sedan
    Aug 2002
    #8
    Varnar lite... kanel i stora doser kan vara giftigt så ät inte för mycket! Livsmedelsverket avråder från att äta teskedsvis med kanel.

    Se livsmedelsverket: http://www.slv.se/templates/SLV_Page...epslanguage=SV

    Tesssa
  16. 8
    Varnar lite... kanel i stora doser kan vara giftigt så ät inte för mycket! Livsmedelsverket avråder från att äta teskedsvis med kanel.

    Se livsmedelsverket: http://www.slv.se/templates/SLV_Page...epslanguage=SV

    Tesssa
  17. Medlem sedan
    Jul 2008
    #9
    a det är nog säkrast så jag har bf 7 april men ja tycker det kan va dags för bebis innan veckan är slut
  18. 9
    a det är nog säkrast så jag har bf 7 april men ja tycker det kan va dags för bebis innan veckan är slut
  19. Medlem sedan
    Jul 2008
    #10
    oj då kanske ska hålla mig till en kopp om dagen då :S
  20. 10
    oj då kanske ska hålla mig till en kopp om dagen då :S
  21. Medlem sedan
    Sep 2008
    #11
    Du får kombinera med hallonbladste och basilikate då kanske? Dom två ska ju också bidra till förlossningsförberedelse i kroppen av något slag...
  22. 11
    Du får kombinera med hallonbladste och basilikate då kanske? Dom två ska ju också bidra till förlossningsförberedelse i kroppen av något slag...

Liknande trådar

  1. kanel + kardemumma?
    By pallella in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 09:43
  2. Kanel och kanel?
    By _annae_ in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 08:43
  3. Kanel och sirap?!?!?!
    By Shaylagirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 21:10
  4. Kanel
    By Petra-09 in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 23:04
  5. Kanel?
    By Ci in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 09:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar