Vad ska man önska?
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Vad ska man önska?

    Hej, det var längesedan jag kikade in här, men nu behöver jag hjälp. Isabelle är ju vårt tredje barn, så det mesta finns redan. Nu fyller hon snart 4 år och vi har ingen aning om vad mormor/morfar och farmor/farfar ska köpa. Av oss får hon ett dataspel, böcker, pussel, sparkcykel och cykelhjälm. Cykel har hon redan, barbies har hon + att storasyster har en hel drös, pet shop finns i mängder. Lego leker hon sällan med, inte heller dockhuset eller my little pony som hon har. Hon har dockor + vagn... ja hon har allt den lilla bortskämda ungen Det blir som sagt mycket som storasyster växer ifrån.

    Men jag funderar fram mot sommaren, något roligt att ha ute? Är jätteglad om ni kan hjälpa mig med lite tips.
    scraplotte.blogspot.com Lottes scrap
    lottebloggar.wordpress.com mitt liv - ett organiserat kaos
    dorahund.wordpress.com Dora utforskar
  2. 1
    Vad ska man önska? Hej, det var längesedan jag kikade in här, men nu behöver jag hjälp. Isabelle är ju vårt tredje barn, så det mesta finns redan. Nu fyller hon snart 4 år och vi har ingen aning om vad mormor/morfar och farmor/farfar ska köpa. Av oss får hon ett dataspel, böcker, pussel, sparkcykel och cykelhjälm. Cykel har hon redan, barbies har hon + att storasyster har en hel drös, pet shop finns i mängder. Lego leker hon sällan med, inte heller dockhuset eller my little pony som hon har. Hon har dockor + vagn... ja hon har allt den lilla bortskämda ungen Det blir som sagt mycket som storasyster växer ifrån.

    Men jag funderar fram mot sommaren, något roligt att ha ute? Är jätteglad om ni kan hjälpa mig med lite tips.
  3. Medlem sedan
    Aug 2004
    #2
    Svårt när de redan har allt, man vill ju inte att presenterna bara ska bli liggande bland mängden liksom.
    Själv rensar jag bort saker ofta, just för att jag inte vill att barnen ska översvämmas av saker.

    Förslag på uteleksaker: drake, studsmatta, rockring, hopprep, såpbubble-skjutare (kan man aldrig få för många av, de går ju sönder efter ett tag), gatukritor. Radiostyrd bil. Leksaker till sommarens dagar på stranden; uppblåsbara leksaker eller mini-gummibåt. Tillbehör till cykeln kanske? Som en docksits, blinkande lampa eller cykelkorg.

    Annat: Målarfärger, fingerfärger, tuschpennor och papper. Pärlor eller sådana där färdiga pysselset där man kan göra t.ex. egen tvål eller trycka på tyg.
    Kläder, skor, solhatt.
    Brio meccano.
    Utklädningskläder och helkroppsspegel.
    Instrument.

    Var det något hon inte har??
  4. 2
    Svårt när de redan har allt, man vill ju inte att presenterna bara ska bli liggande bland mängden liksom.
    Själv rensar jag bort saker ofta, just för att jag inte vill att barnen ska översvämmas av saker.

    Förslag på uteleksaker: drake, studsmatta, rockring, hopprep, såpbubble-skjutare (kan man aldrig få för många av, de går ju sönder efter ett tag), gatukritor. Radiostyrd bil. Leksaker till sommarens dagar på stranden; uppblåsbara leksaker eller mini-gummibåt. Tillbehör till cykeln kanske? Som en docksits, blinkande lampa eller cykelkorg.

    Annat: Målarfärger, fingerfärger, tuschpennor och papper. Pärlor eller sådana där färdiga pysselset där man kan göra t.ex. egen tvål eller trycka på tyg.
    Kläder, skor, solhatt.
    Brio meccano.
    Utklädningskläder och helkroppsspegel.
    Instrument.

    Var det något hon inte har??
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    tack för många bra tips. Problemet är att både farmor/farfar och mormor/morfar inte vill ge "småskit" (deras uttryck) så pennar och pärlor går bort. Studsmatta har vi en. Spegel var en bra idé, det har vi faktiskt funderat på innan. Uteleksaker har jag också funderat på... visst är det ett hemskt i-landsproblem vi har *skäms*
  6. 3
    tack för många bra tips. Problemet är att både farmor/farfar och mormor/morfar inte vill ge "småskit" (deras uttryck) så pennar och pärlor går bort. Studsmatta har vi en. Spegel var en bra idé, det har vi faktiskt funderat på innan. Uteleksaker har jag också funderat på... visst är det ett hemskt i-landsproblem vi har *skäms*
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    Milva fick sitta vid datorn och själv välja ut saker från olika hemsidor. Då var det plötsligt kul med kläder och skor. Kollade även på några leksaks-sidor. Så fick hon kopiera och klistra in i ett dokument som vi sedan mailade till farmor och farfar.
    Hon hittade bla glitter-katts-topp på lindex och röda vårskor på skopunkten, en väggklocka på nån leksaksaffär osv.
    Lycka till!
    What happened to the dream of a girl President?
    -She´s dancing in the video next to 50 Cent.
  8. 4
    Milva fick sitta vid datorn och själv välja ut saker från olika hemsidor. Då var det plötsligt kul med kläder och skor. Kollade även på några leksaks-sidor. Så fick hon kopiera och klistra in i ett dokument som vi sedan mailade till farmor och farfar.
    Hon hittade bla glitter-katts-topp på lindex och röda vårskor på skopunkten, en väggklocka på nån leksaksaffär osv.
    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Säger hej här också! :)

    Hade inte upptäckt att du också finns här på AFF o inte bara på FB Har du vistats här på vårbarn -05 sen din isabelle var bebis också? Jag har det, fast mindre aktiv de sista åren.

    Matilda fyllde fyra i början av mars. Jag kan också tycka att hon har lite väl mycket saker och är kanske lite bortskämd.. men samtidigt så vill man ju gärna ge dem nya saker också.. det är lite tudelat det där..
    Just nu älskar Matilda (och hennes två år äldre storasyster Linnea) att spela "Dora the Explorer" på Nintendo Wii. och en hel del andra spel på den också.
    Jag gillar egentligen inte det här med spelkonsoller (mannen älskar också sånt, så nu har vi nog samtliga olika varianter som finns på marknaden.. blir gaaalen på alla sladdar o kontroller). MEN jag måste erkänna att Nintendo Wii är lite annorlunda, barnet får liksom röra sig framför teven. T.o.m jag tycker det är skoj!
    Så vill ni köpa något kul till barnen, en lite dyrare grej men som hela familjen kan ha roligt med så kan jag faktiskt rekommendera en sån!

    men detta var ju inte vad du efterfrågade ser jag nu.. du ville ha tips på något skoj att göra ute.. och inte studsmatta, cykel.. och leksaker som Littlest Pet shop (som min Matilda är helt galen i just nu) har din dotter redan skriver du..
    nej, då har jag inga bra förslag tyvärr Hoppas de andra har det!
    Må så gott så hörs vi, här eller på FB!
  10. 5
    Säger hej här också! :) Hade inte upptäckt att du också finns här på AFF o inte bara på FB Har du vistats här på vårbarn -05 sen din isabelle var bebis också? Jag har det, fast mindre aktiv de sista åren.

    Matilda fyllde fyra i början av mars. Jag kan också tycka att hon har lite väl mycket saker och är kanske lite bortskämd.. men samtidigt så vill man ju gärna ge dem nya saker också.. det är lite tudelat det där..
    Just nu älskar Matilda (och hennes två år äldre storasyster Linnea) att spela "Dora the Explorer" på Nintendo Wii. och en hel del andra spel på den också.
    Jag gillar egentligen inte det här med spelkonsoller (mannen älskar också sånt, så nu har vi nog samtliga olika varianter som finns på marknaden.. blir gaaalen på alla sladdar o kontroller). MEN jag måste erkänna att Nintendo Wii är lite annorlunda, barnet får liksom röra sig framför teven. T.o.m jag tycker det är skoj!
    Så vill ni köpa något kul till barnen, en lite dyrare grej men som hela familjen kan ha roligt med så kan jag faktiskt rekommendera en sån!

    men detta var ju inte vad du efterfrågade ser jag nu.. du ville ha tips på något skoj att göra ute.. och inte studsmatta, cykel.. och leksaker som Littlest Pet shop (som min Matilda är helt galen i just nu) har din dotter redan skriver du..
    nej, då har jag inga bra förslag tyvärr Hoppas de andra har det!
    Må så gott så hörs vi, här eller på FB!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Hej!

    Kul att se dig här med! Jag har varit på Aff sedan Fn-tiden, vintern 99/00. Har int ekikat in här s å mycket men skrev en del i ankomstgruppen och när de var bebisar. Kikar in då och då, läser en del, skriver ibland.
  12. 6
    Hej!

    Kul att se dig här med! Jag har varit på Aff sedan Fn-tiden, vintern 99/00. Har int ekikat in här s å mycket men skrev en del i ankomstgruppen och när de var bebisar. Kikar in då och då, läser en del, skriver ibland.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Samma "problem" här...

    Idun fyllde 4 igår och är yngst av 4.

    Av oss fick hon ett prinsesstält. Det har grön pressening i botten så det blir perfekt att ha ute i sommar. Av sina syskon fick hon en dvd, Tingeling docka och en stor rosa häst (Pinky Pie).

    Från släkt och vänner har hon önskat sig: Kläder från Rockefella, Snövit utklädningsklänning, ficklampa, liten dockteater, riddarsvärd och Star Wars grejer
  14. 7
    Samma "problem" här... Idun fyllde 4 igår och är yngst av 4.

    Av oss fick hon ett prinsesstält. Det har grön pressening i botten så det blir perfekt att ha ute i sommar. Av sina syskon fick hon en dvd, Tingeling docka och en stor rosa häst (Pinky Pie).

    Från släkt och vänner har hon önskat sig: Kläder från Rockefella, Snövit utklädningsklänning, ficklampa, liten dockteater, riddarsvärd och Star Wars grejer
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    tack för alla svar och tips. Hon fick bl.a. en utemöbel med ett liett bord + parasoll och två stycken stolar i prinsesstema som jag kan tipsa om. Det blev mycket uppskattat!
  16. 8
    tack för alla svar och tips. Hon fick bl.a. en utemöbel med ett liett bord + parasoll och två stycken stolar i prinsesstema som jag kan tipsa om. Det blev mycket uppskattat!

Liknande trådar

  1. kan man önska sig hit en fé
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 19:56
  2. Vad ska man önska sig???
    By mammaS m F-06 & K-08 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 11:38
  3. Vad ska era 04:or önska sig i 2 års
    By Anonym in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 13:38
  4. vad ska man önska sig?
    By Linda m. 4 barn in forum _05 Höstbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 20:26
  5. VAd ska man önska sig i
    By Stumpan m.J-03 & Z-05 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 18:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar