Aktiviteter för barn
Ordet är fritt
  1. Salander
    #1

    Aktiviteter för barn

    Ni som har skolbarn. Hur resonerar ni kring fritidsaktiviteter? Jag tänker att så länge de orkar i skolan och sköter läxorna och inte verkar stressade så kan de ha flera aktiviteter.
    Är det OK eller för mycket att ha aktiviteter varje vardagskväll? Hur tänker ni?
  2. 1
    Aktiviteter för barn Ni som har skolbarn. Hur resonerar ni kring fritidsaktiviteter? Jag tänker att så länge de orkar i skolan och sköter läxorna och inte verkar stressade så kan de ha flera aktiviteter.
    Är det OK eller för mycket att ha aktiviteter varje vardagskväll? Hur tänker ni?
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Varje vardagskväll

    tycker jag är för mycket för alla parter.

    Max 1-2 per barn.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  4. 2
    Varje vardagskväll tycker jag är för mycket för alla parter.

    Max 1-2 per barn.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Mina barn har inte aktiviteter varje kväll. Men de spelar instrument och över på dem nästan varje dag och så dansar de någon dag i veckan och har någon sport eller scouter en kväll.
  6. 3
    Mina barn har inte aktiviteter varje kväll. Men de spelar instrument och över på dem nästan varje dag och så dansar de någon dag i veckan och har någon sport eller scouter en kväll.
  7. Salander
    #4
    OK, tre har det blivt här men han verkar orka.
  8. 4
    OK, tre har det blivt här men han verkar orka.
  9. Salander
    #5
    2-3 aktiviteter då? Samma som här ungefär
  10. 5
    2-3 aktiviteter då? Samma som här ungefär
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    verkar orka?

    hur gammal är han?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  12. 6
    verkar orka? hur gammal är han?
  13. Salander
    #7
    Han är nio, fyller nart tio. Går på innebandy, karate och fotboll.
    Det är bara en kort period som innebandy och fotboll hakar i varandra. Snart är innebandyn slut för säsongen och då lugnar det sig.
    Han är pigg, glad och hinner med skolan/livet. Och har en enorm kondis
  14. 7
    Han är nio, fyller nart tio. Går på innebandy, karate och fotboll.
    Det är bara en kort period som innebandy och fotboll hakar i varandra. Snart är innebandyn slut för säsongen och då lugnar det sig.
    Han är pigg, glad och hinner med skolan/livet. Och har en enorm kondis
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Jag tror att barn behöver framförallt fysiska aktiviteter, som kompensation för all den fysiska inaktivitet de utsätts för dagtid i skolan. Jag tror att de blir mindre stressade och orkar mer om de får fysisk träning efter skolan. Min trettonåring tränar 3 dagar i veckan och har dessutom match 2 dagar. Min tioåring har 2 träningar och 1 match i veckan. Tioåringen kunde gott träna en dag till (jag får löpträna honom, kanske ).
  16. 8
    Jag tror att barn behöver framförallt fysiska aktiviteter, som kompensation för all den fysiska inaktivitet de utsätts för dagtid i skolan. Jag tror att de blir mindre stressade och orkar mer om de får fysisk träning efter skolan. Min trettonåring tränar 3 dagar i veckan och har dessutom match 2 dagar. Min tioåring har 2 träningar och 1 match i veckan. Tioåringen kunde gott träna en dag till (jag får löpträna honom, kanske ).
  17. Medlem sedan
    Oct 2007
    #9
    Så länge de själva _vill_ och orkar med läxorna är det ok för mig. Jag har ju en som tränar och tävlar på elitnivå, hon hinner ändå med skolan och kompisar (som är det mest viktiga i hennes liv just nu).

    Jag hinner också träffa mina gryn ibland.
  18. 9
    Så länge de själva _vill_ och orkar med läxorna är det ok för mig. Jag har ju en som tränar och tävlar på elitnivå, hon hinner ändå med skolan och kompisar (som är det mest viktiga i hennes liv just nu).

    Jag hinner också träffa mina gryn ibland.
  19. Salander
    #10
    Äsch måste logga ut nu, mitt riktiga liv kallar Tack alla för svar!
  20. 10
    Äsch måste logga ut nu, mitt riktiga liv kallar Tack alla för svar!
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11

    bara han orkar så

    jag tycker att det låter mycket...

    Jag hade inte pallat
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  22. 11
    bara han orkar så jag tycker att det låter mycket...

    Jag hade inte pallat
  23. Medlem sedan
    Mar 1998
    #12

    Nja, det ska

    kännas ok för oss vuxna också. Våra barn har inga fritidsaktiviteter, det känns helt ok.
  24. 12
    Nja, det ska kännas ok för oss vuxna också. Våra barn har inga fritidsaktiviteter, det känns helt ok.

Liknande trådar

  1. Det här med aktiviteter/vv-barn.
    By Anonym in forum Styvfamiljer
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 10:23
  2. Barn och aktiviteter..??
    By LiZ. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 21:48
  3. Barn och aktiviteter
    By LiZ. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 20:11
  4. Barn och aktiviteter
    By Hojhoj in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 21:41
  5. aktiviteter för barn
    By hillem in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 14:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar