Läsning!
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Läsning!

    Thea kan nästan alla bokstäver, men har inte riktigt fått till det där med att ljuda. Hon kan rita av våra bokstäver om vi skriver och skriva en del om vi säger vilka bokstäver i vilken ordning. Och hon kan skriva sitt namn och mamma o pappa o Lovis och så... Men i dag hände det nåt!

    Vi var på toaletten i centrumet där S jobbar. Hade ätit lunch, shoppat lite och lekt i lekparken och skulle åka hem efter en snabb kisspaus. Medan hon sitter på toaletten, dubbelvikt, ni vet, frågar hon helt plötsligt, mamma, vad är NÖDSIG-NAL?

    Ni vet de där små knapparna inne på handikapptoaletterna...
    Tja, nåt ord ska ju vara det första...
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  2. 1
    Läsning! Thea kan nästan alla bokstäver, men har inte riktigt fått till det där med att ljuda. Hon kan rita av våra bokstäver om vi skriver och skriva en del om vi säger vilka bokstäver i vilken ordning. Och hon kan skriva sitt namn och mamma o pappa o Lovis och så... Men i dag hände det nåt!

    Vi var på toaletten i centrumet där S jobbar. Hade ätit lunch, shoppat lite och lekt i lekparken och skulle åka hem efter en snabb kisspaus. Medan hon sitter på toaletten, dubbelvikt, ni vet, frågar hon helt plötsligt, mamma, vad är NÖDSIG-NAL?

    Ni vet de där små knapparna inne på handikapptoaletterna...
    Tja, nåt ord ska ju vara det första...
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    haha vad roligt!


    fina T!
  4. 2
    haha vad roligt!


    fina T!
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Kul! vad duktig hon är!
  6. 3
    Kul! vad duktig hon är!
  7. Medlem sedan
    Mar 2001
    #4
    Oj vad duktig hon är!!! och inte var de det lättaste ordet heller!! kul
  8. 4
    Oj vad duktig hon är!!! och inte var de det lättaste ordet heller!! kul
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5

    Var på bibblan idag...

    Var på bibblan idag och för att sysselsätt lillasyster fick hon en kartongbok att tugga på. Kom på att det kanske fanns enkla börja läsa böcker, men tyckte de var för avancerade. Både versaler och gemener så jag la ner det och lånade istället ett Krakel Spektakel spel med lite ABC.
    Men sen läste hon i lillsyrrans bebibok, både gemener och versaler! Typ: "Ellen åker bil. Kaj puttar på" Med lite hjälp.
    Fattar inte hur hon lärt sig det??!?!

    /A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  10. 5
    Var på bibblan idag... Var på bibblan idag och för att sysselsätt lillasyster fick hon en kartongbok att tugga på. Kom på att det kanske fanns enkla börja läsa böcker, men tyckte de var för avancerade. Både versaler och gemener så jag la ner det och lånade istället ett Krakel Spektakel spel med lite ABC.
    Men sen läste hon i lillsyrrans bebibok, både gemener och versaler! Typ: "Ellen åker bil. Kaj puttar på" Med lite hjälp.
    Fattar inte hur hon lärt sig det??!?!

    /A
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    wow!

    Vad duktig hon är *s*
    Själv ljudade jag mig igenom "YTTERKRUKA" på en pappkartong hos farmor när jag var 3 år, det har jag fått höra många gånger

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  12. 6
    wow! Vad duktig hon är *s*
    Själv ljudade jag mig igenom "YTTERKRUKA" på en pappkartong hos farmor när jag var 3 år, det har jag fått höra många gånger
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Åh vad häftigt! Jag minns det första ordet jag läste som jag liksom inte kände igen eller så: TOBAK. På Tobaksaffären i stan.

    June håller på och tragglar bokstäver och ord hela hela tiden, det är så himla häftigt!
  14. 7
    Åh vad häftigt! Jag minns det första ordet jag läste som jag liksom inte kände igen eller så: TOBAK. På Tobaksaffären i stan.

    June håller på och tragglar bokstäver och ord hela hela tiden, det är så himla häftigt!
  15. Medlem sedan
    Oct 2003
    #8

    Vad roligt!

    M läser och skriver också, stavningen är det förstås si och så med Det är så kul att läsa det hon skriver.
  16. 8
    Vad roligt! M läser och skriver också, stavningen är det förstås si och så med Det är så kul att läsa det hon skriver.

Liknande trådar

  1. läsning
    By Zalin in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-10, 16:12
  2. Kul läsning!
    By Gunilla m 4 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 22:05
  3. Läsning
    By Katta1 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 08:37
  4. Läsning
    By coco81 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 20:26
  5. läsning
    By doriz in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 08:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar