Vattnet??!?!?!
_0905 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    Vattnet??!?!?!

    Gomorron töser!
    Alltså nu e jag lite stirrig, har sovit riktigt dåligt hela natten har känt ett jä*va tryck ovanför blygdbenet, nästan som mensvärk, tänkte inte så mycket mer på det, vände o somnade om. Gick upp o kissade för en timme sen och tio min senare tänkte jag att de va kanske nr två som tryckte på? In på toa igen o satte mej o något bara rann ut likom, vätska.. Är de vattnet som gått eller jag fattar inget nu alltså. Helt förvirrad, känns lite udda i magen?! :S Kan de va nått annat?! Så borkommen ja kände mej nu. Hoppas nån vet eller har råd?! tacksam!
    Kramar Yra Yris idag
    ♥ Lilly o Pluppen ♥
  2. 1
    Vattnet??!?!?! Gomorron töser!
    Alltså nu e jag lite stirrig, har sovit riktigt dåligt hela natten har känt ett jä*va tryck ovanför blygdbenet, nästan som mensvärk, tänkte inte så mycket mer på det, vände o somnade om. Gick upp o kissade för en timme sen och tio min senare tänkte jag att de va kanske nr två som tryckte på? In på toa igen o satte mej o något bara rann ut likom, vätska.. Är de vattnet som gått eller jag fattar inget nu alltså. Helt förvirrad, känns lite udda i magen?! :S Kan de va nått annat?! Så borkommen ja kände mej nu. Hoppas nån vet eller har råd?! tacksam!
    Kramar Yra Yris idag
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Ring förlossningen och be att få komma in på kontroll, jag har själv haft två olika vattenavgångar, den ena gången fullkomligen forsade det vatten och gjorde så tills barnet var fött, andra gången liksom sipprade det lite då och då. Men vid båda vattenavgångarna har mina värkar startat ganska så omgående. Är det vattnet så finns ju risk för infektioner och man bör föda barnet inom 2-3 dygn så är det här iaf.

    Så ring du och boka kontroll.

    Lycka till och så spännande.
  4. 2
    Ring förlossningen och be att få komma in på kontroll, jag har själv haft två olika vattenavgångar, den ena gången fullkomligen forsade det vatten och gjorde så tills barnet var fött, andra gången liksom sipprade det lite då och då. Men vid båda vattenavgångarna har mina värkar startat ganska så omgående. Är det vattnet så finns ju risk för infektioner och man bör föda barnet inom 2-3 dygn så är det här iaf.

    Så ring du och boka kontroll.

    Lycka till och så spännande.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    vad sa dom på förlossningen??
  6. 3
    vad sa dom på förlossningen??
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    har inte ringt än.. ringde barnmorskan bara o hörde hon sa ja kunde ringa till förlossningen senare om ja inte ville ringa nu (långt till förlossningen, inget körkort) känns tungt nu alltså.
  8. 4
    har inte ringt än.. ringde barnmorskan bara o hörde hon sa ja kunde ringa till förlossningen senare om ja inte ville ringa nu (långt till förlossningen, inget körkort) känns tungt nu alltså.
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Det låter ju faktiskt som om det skulle kunna vara vattnet. Ring och be att få komma in, det skulle ju i alla fall jag gjort. Lycka till!!
  10. 5
    Det låter ju faktiskt som om det skulle kunna vara vattnet. Ring och be att få komma in, det skulle ju i alla fall jag gjort. Lycka till!!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Sätt en binda i trosan, för om du kommer in till förlossningen kan de analysera det som kommit ut för att se om det verkligen är fostervatten.

    Det är vanligt att ha rejäla flytningar (som kan kännas när de rinner ur en!) i slutet av graviditeten, men ring och hör med förlossningen för säkerhets skull.

    Hoppas det bara är falsklarm!
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  12. 6
    Sätt en binda i trosan, för om du kommer in till förlossningen kan de analysera det som kommit ut för att se om det verkligen är fostervatten.

    Det är vanligt att ha rejäla flytningar (som kan kännas när de rinner ur en!) i slutet av graviditeten, men ring och hör med förlossningen för säkerhets skull.

    Hoppas det bara är falsklarm!
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Hur har det gått?
  14. 7
    Hur har det gått?
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8
    Undrar också! (IMT)
  16. 8
    Undrar också! (IMT)
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #9
    Kan vara urinrester som rinner för att livmodern trycker och det finns rester kvar i blåsan.Vatten är lite rosaaktigt.Men hellre kolla en gång för mycket än för lite så ring och be att de kollar.
  18. 9
    Kan vara urinrester som rinner för att livmodern trycker och det finns rester kvar i blåsan.Vatten är lite rosaaktigt.Men hellre kolla en gång för mycket än för lite så ring och be att de kollar.
  19. Medlem sedan
    Apr 2004
    #10
    Svårt att se om det är rosa förstås,men fostervatten luktar ju inte som urin så man kan få en hint genom att lukta på vätskan.
  20. 10
    Svårt att se om det är rosa förstås,men fostervatten luktar ju inte som urin så man kan få en hint genom att lukta på vätskan.
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11
    En till som undrar hur det gått!
  22. 11
    En till som undrar hur det gått!
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12
    Visst låter det som vattnet! Tänker på dig, undrar hur det gick.

    Kram!
  24. 12
    Visst låter det som vattnet! Tänker på dig, undrar hur det gick.

    Kram!
  25. Medlem sedan
    Jul 2007
    #13
    Hej allihopa det var inte vattnet som hade gått :S så ja nu e jag väl mer "uppmärksam" men hon sa att de v< inte helt lätt heller att uppfatta när det gått om de hände som ja trodde då i samband me toabesök. Skönt allafall att vara hemma nu. Trött som få och hon ligger långt nere allafall, det som trycker på extra. Bättre lycka nästa gång. Då åker ja inte hem förrän ja får henne med mej
    Kram o Gonatt
  26. 13
    Hej allihopa det var inte vattnet som hade gått :S så ja nu e jag väl mer "uppmärksam" men hon sa att de v< inte helt lätt heller att uppfatta när det gått om de hände som ja trodde då i samband me toabesök. Skönt allafall att vara hemma nu. Trött som få och hon ligger långt nere allafall, det som trycker på extra. Bättre lycka nästa gång. Då åker ja inte hem förrän ja får henne med mej
    Kram o Gonatt
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    Skönt att det var falsklarm. Bäst är ju att hon stannar inne i magen lite till i alla fall.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  28. 14
    Skönt att det var falsklarm. Bäst är ju att hon stannar inne i magen lite till i alla fall.

Liknande trådar

  1. Vattnet!
    By Jackie & prinsarna in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 22:01
  2. de va vattnet
    By Fie84 in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 10:52
  3. Vattnet går, vattnet går, vatt
    By Luvi2721 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 18:08
  4. Vattnet nu med!
    By Tsarbabe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 10:41
  5. ang. vattnet
    By sannah smurff in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 20:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar