Avslutning i nian?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 1998
    #1

    Avslutning i nian?

    Min mamma ställde frågan om vi skulle ordna något särskilt för sonen när han slutar nian i vår. Där satte hon mig på pottkanten, jag har ingen som helst aning om det händer något speciellt på hans skola eller på andra skolor... Jo, någon bal är det. Men sonen är inte av sorten som hetsar upp sig i onödan eller kräver events för att fira det ena och det andra.

    Hur är det där era barn går eller där ni bor? Stockholms innerstadsskolor är månne intressantast, fast även annat kan vara kul att höra...
  2. 1
    Avslutning i nian? Min mamma ställde frågan om vi skulle ordna något särskilt för sonen när han slutar nian i vår. Där satte hon mig på pottkanten, jag har ingen som helst aning om det händer något speciellt på hans skola eller på andra skolor... Jo, någon bal är det. Men sonen är inte av sorten som hetsar upp sig i onödan eller kräver events för att fira det ena och det andra.

    Hur är det där era barn går eller där ni bor? Stockholms innerstadsskolor är månne intressantast, fast även annat kan vara kul att höra...
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Nu bor ju inte jag i Stockholmo men jag kan fråga min kusin om det är jätteviktigt hon är uppvuxen och bor i Gamla Stan hon är 17 år så det är ju inte länge sedan hon gick ut nian. Mina barn, där har vi inte firat mer än att jag tagit ledigt från jobbet och så har vi varit på resturang..
  4. 2
    Nu bor ju inte jag i Stockholmo men jag kan fråga min kusin om det är jätteviktigt hon är uppvuxen och bor i Gamla Stan hon är 17 år så det är ju inte länge sedan hon gick ut nian. Mina barn, där har vi inte firat mer än att jag tagit ledigt från jobbet och så har vi varit på resturang..
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Bor ju inte där men här har den sen den tiden man själv gick skola varit div olika evangemang för att mota ungdomsfyllan på skolavslutningarna. På vår tid ordnades drogfria evangemang med intressanta artister för att locka ungdomarna. Vet att endel skolor ordnar ngt för 9-klasserna just avslutningskvällen. Ex åka och paddla kanot el liknande.
  6. 3
    Bor ju inte där men här har den sen den tiden man själv gick skola varit div olika evangemang för att mota ungdomsfyllan på skolavslutningarna. På vår tid ordnades drogfria evangemang med intressanta artister för att locka ungdomarna. Vet att endel skolor ordnar ngt för 9-klasserna just avslutningskvällen. Ex åka och paddla kanot el liknande.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Dottern har beställt pajbuffé nu när hon går ut nian fast det är ju i Sundsvall ifs
    Pajbuffé hade hon när hon konfirmerade sig oxå
    Alla ligger vi i rännstenen men vissa av oss tittar på stjärnorna.....
  8. 4
    Dottern har beställt pajbuffé nu när hon går ut nian fast det är ju i Sundsvall ifs
    Pajbuffé hade hon när hon konfirmerade sig oxå

Liknande trådar

  1. Gå ut nian present??
    By lillan2 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 21:24
  2. När man slutar nian...
    By Ska man löva? in forum Tonåringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 19:09
  3. Fira att gå ut nian?
    By zingo in forum Tonåringar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 08:46
  4. Skolresa i nian?
    By Klara Kluck in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 20:58
  5. Klassresa i nian
    By Minty in forum Tonåringar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 16:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar