orolig! brösten mindre ömma idag
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    orolig! brösten mindre ömma idag

    blääää varför kan man inte slappna av...=(
    idag känns brösten mindre ömma o tunga....o direkt tänker jag att det är MF på g=( Det var så sist, samma dag jag började blöda så var brösten precis som vanligt....hjääälp... Kan nån lugna mig o säga att era tuttar oxå växlar i ömhet från dag till dag=)??!
    Flippen med 2 flickor -02 & -03, son -09
  2. 1
    orolig! brösten mindre ömma idag blääää varför kan man inte slappna av...=(
    idag känns brösten mindre ömma o tunga....o direkt tänker jag att det är MF på g=( Det var så sist, samma dag jag började blöda så var brösten precis som vanligt....hjääälp... Kan nån lugna mig o säga att era tuttar oxå växlar i ömhet från dag till dag=)??!
  3. Medlem sedan
    Mar 2009
    #2
    Du behöver inte vara orolig. Mina bröst har inte alls varit så ömma på sistone och idag känns inte nåt speciellt i dom, så det är säkert som det ska vara.

    Cool it.

    Kramar
  4. 2
    Du behöver inte vara orolig. Mina bröst har inte alls varit så ömma på sistone och idag känns inte nåt speciellt i dom, så det är säkert som det ska vara.

    Cool it.

    Kramar
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3
    Tror säkert att det inte är någon fara!!

    Jag känner _ingenting_ i mina
  6. 3
    Tror säkert att det inte är någon fara!!

    Jag känner _ingenting_ i mina
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4
    Alla mina symptom har minskat och bytts ut mot mer trötthet o illamående istället. Det är nog helt normalt att man växlar symptom och att det går upp och ner. Kan bero på dagens status, hur du har sovit, motionerat, ätit, hur du mår mentalt - allt! Som vanligt alltså, vissa dagar är bra, vissa mindre bra.

    Men visst flyger tanken genom huvudet ibland, så det är helt normalt att ha de tankarna du har också!

    "Pratar" du nånting med din lilla bebis? Det gör jag. Och varje gång jag är orolig så säger jag åt honom (mmm en kille i mitt sinne ) att han ska vara en STARK liten bebis! Det ger mig lite kraft och får mig att må bättre.
  8. 4
    Alla mina symptom har minskat och bytts ut mot mer trötthet o illamående istället. Det är nog helt normalt att man växlar symptom och att det går upp och ner. Kan bero på dagens status, hur du har sovit, motionerat, ätit, hur du mår mentalt - allt! Som vanligt alltså, vissa dagar är bra, vissa mindre bra.

    Men visst flyger tanken genom huvudet ibland, så det är helt normalt att ha de tankarna du har också!

    "Pratar" du nånting med din lilla bebis? Det gör jag. Och varje gång jag är orolig så säger jag åt honom (mmm en kille i mitt sinne ) att han ska vara en STARK liten bebis! Det ger mig lite kraft och får mig att må bättre.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Tycker det ändras hela tiden... på morgnarna ömmar brösten inte alls mycket men på kvällarna gör de det. Illamåendet har visat sig idag men igår kände jag inget sånt. Idag kom det värsta mol-attacken i magen som försvann igen.

    Och överallt man läser så står det att det är normalt, så jag litar på det!
  10. 5
    Tycker det ändras hela tiden... på morgnarna ömmar brösten inte alls mycket men på kvällarna gör de det. Illamåendet har visat sig idag men igår kände jag inget sånt. Idag kom det värsta mol-attacken i magen som försvann igen.

    Och överallt man läser så står det att det är normalt, så jag litar på det!
  11. Cilla v.10
    #6
    Jag känner igen mig i dig.

    Jag har också varit jätte orolig och ifrågasatt mina symptom.

    Men idag fick jag se min lilla bebis via ett vul och min oro blev stillad.

    Jag har känt mig mer illamående vissa dagar och mindre andra. Brösten har ömmat mer eller mindre varje dag.

    Försök att inte känna efter utan försök att bara var. (jag vet att det inte är lätt)
    För oftast stressar man bara upp sig själv helt i onödan.

    Om du är jätte orolig kan du ju ringa en gynekolog och boka in en tid för vul. Gör det dock efter v.7, för då ska hjärtat slå.

    Var du lika orolig med dina två tidigare graviditeter?
    Jag var nämnligen inte det...utan denna gång är jag värsta hysteri mamman!
  12. 6
    Jag känner igen mig i dig.

    Jag har också varit jätte orolig och ifrågasatt mina symptom.

    Men idag fick jag se min lilla bebis via ett vul och min oro blev stillad.

    Jag har känt mig mer illamående vissa dagar och mindre andra. Brösten har ömmat mer eller mindre varje dag.

    Försök att inte känna efter utan försök att bara var. (jag vet att det inte är lätt)
    För oftast stressar man bara upp sig själv helt i onödan.

    Om du är jätte orolig kan du ju ringa en gynekolog och boka in en tid för vul. Gör det dock efter v.7, för då ska hjärtat slå.

    Var du lika orolig med dina två tidigare graviditeter?
    Jag var nämnligen inte det...utan denna gång är jag värsta hysteri mamman!
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    så tråkigt att vi är så många oroliga själar här inne. Jag drömde inatt att jag fick missfall och inte klarade av att ge mig in på det igen. Usch, vill verkligen inte vara med om ett sånt igen! Mina bröst är lika ömma och stora som innan men jag känner inte av molandet så mycket längre. Nu är det mer ILLAMÅENDE (blä!) och tröttheten som ger sitt.

    Hoppas du finner lite ro i våra svar!

    Kram
    *** - 46 kilo***
  14. 7
    så tråkigt att vi är så många oroliga själar här inne. Jag drömde inatt att jag fick missfall och inte klarade av att ge mig in på det igen. Usch, vill verkligen inte vara med om ett sånt igen! Mina bröst är lika ömma och stora som innan men jag känner inte av molandet så mycket längre. Nu är det mer ILLAMÅENDE (blä!) och tröttheten som ger sitt.

    Hoppas du finner lite ro i våra svar!

    Kram
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    Å säkert ingen fara!Själv går det upp och ner med brösten och hur mycket dom ömmar:-)mår illa och har lite molvärk så hoppas allt står rätt till:-)Jag hoppas och tror verkligen att vi alla får följas åt till november.Stor kram
  16. 8
    Å säkert ingen fara!Själv går det upp och ner med brösten och hur mycket dom ömmar:-)mår illa och har lite molvärk så hoppas allt står rätt till:-)Jag hoppas och tror verkligen att vi alla får följas åt till november.Stor kram
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Kom ihåg tjejjen det är våran tur nu... allt är säkert som det ska symtom som kommer och går...

    Pss .Är oxå nojjig som faan!!

    kram...
  18. 9
    Kom ihåg tjejjen det är våran tur nu... allt är säkert som det ska symtom som kommer och går...

    Pss .Är oxå nojjig som faan!!

    kram...
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    O nej, inte ALLS orolig överhuvudtaget....yngre och utan två MF erfarenheter.....känner mig lugnare nu dock....=)
  20. 10
    O nej, inte ALLS orolig överhuvudtaget....yngre och utan två MF erfarenheter.....känner mig lugnare nu dock....=)
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11
    ååh!
    Vad glad och lättad jag blir över era svar! TACK NI!!
    Nu känns det mycket bättre är inte orolig nu,symptomen är där dom ska vara=) ska försöka komma ihåg detta till nästa oro-attacK=)
    massa kramar till ER!!
  22. 11
    ååh!
    Vad glad och lättad jag blir över era svar! TACK NI!!
    Nu känns det mycket bättre är inte orolig nu,symptomen är där dom ska vara=) ska försöka komma ihåg detta till nästa oro-attacK=)
    massa kramar till ER!!
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    ja precis...dagsformen spelar nog en viktig roll...
    Nä jag pratar inte med bebisen, däremot min sambo hihi. sött
    tack för dina lugnande ord=)
  24. 12
    ja precis...dagsformen spelar nog en viktig roll...
    Nä jag pratar inte med bebisen, däremot min sambo hihi. sött
    tack för dina lugnande ord=)
  25. Medlem sedan
    Nov 2005
    #13
    Jag är inte orolig, mer uppmärksam eller vad man ska säga. Försöker ha inställningen att allt som händer är menat att hända. OM det skulle gå dåligt så finns det ju en bra anledning.
  26. 13
    Jag är inte orolig, mer uppmärksam eller vad man ska säga. Försöker ha inställningen att allt som händer är menat att hända. OM det skulle gå dåligt så finns det ju en bra anledning.

Liknande trådar

  1. Typiskt, nu börjar brösten ömma igen
    By Matilda m två in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 16:26
  2. Ska brösten fortfarnade ömma??
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 08:25
  3. När slutar brösten ömma?
    By Bettisen in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 14:55
  4. mindre känsel i brösten...
    By vill gärna vara lite anonym ;-) in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 13:01
  5. Brösten är inte ömma längre.....
    By Sarah v. 7+2 in forum Missfall
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 07:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar