Fler som inte säger mamma?
_05 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Fler som inte säger mamma?

    jaha, nu är det tydligen dotterns tur att vara inne i den fasen. Hon säger inte mamma och pappa längre utan kallar oss för våra förnamn. Hon har gjort det i omgångar med pappa, men inte med mig.
    Grannflickan är ett halvår äldre och gjorde samma sak för en tid sedan, men nu säger hon mamma igen, så det verkar vara någon fas. Lite trist bara, jag har förklarat varför jag vill att hon säger mamma, men nix. Jag kan inte minnas att storebror gjorde så här, så hur gör era fyraåringar?
  2. 1
    Fler som inte säger mamma? jaha, nu är det tydligen dotterns tur att vara inne i den fasen. Hon säger inte mamma och pappa längre utan kallar oss för våra förnamn. Hon har gjort det i omgångar med pappa, men inte med mig.
    Grannflickan är ett halvår äldre och gjorde samma sak för en tid sedan, men nu säger hon mamma igen, så det verkar vara någon fas. Lite trist bara, jag har förklarat varför jag vill att hon säger mamma, men nix. Jag kan inte minnas att storebror gjorde så här, så hur gör era fyraåringar?
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    linnéa har kallat oss vid förnamn någon gång men då har vi sagt till henne att kalla oss mamma o pappa och då har hon gjort det. tycker också det känns fel på ngt vis att bli kallad vid förnamn av sitt eget barn. precis som vi inte är hennes föräldrar. fast det är ju inte så hon menar men ändå.
  4. 2
    linnéa har kallat oss vid förnamn någon gång men då har vi sagt till henne att kalla oss mamma o pappa och då har hon gjort det. tycker också det känns fel på ngt vis att bli kallad vid förnamn av sitt eget barn. precis som vi inte är hennes föräldrar. fast det är ju inte så hon menar men ändå.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Nej men det är inte ovanligt..

    att barn gör det i perioder. Har aldrig hört talas om att det inte går över iaf
  6. 3
    Nej men det är inte ovanligt.. att barn gör det i perioder. Har aldrig hört talas om att det inte går över iaf

Liknande trådar

  1. Rex säger mamma
    By Kat- in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-08-18, 21:35
  2. Fler barn som inte säger R..............
    By Plottis & tjejerna in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 13:22
  3. Säger mamma
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 12:24
  4. Han säger mamma!
    By lillaagnis in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 20:56
  5. Nu säger jag upp mig som mamma.....
    By Linnie med tre in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 09:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar