Ny bäbis
_0904 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Ny bäbis

    Vi kom in till förlossningen klocka 1.50 efter väldigt kort värkarbete hemma. Var helt övertygad om att vi skulle behöva åka hem eftersom jag bara haft värkar i nån timme, men jag var öppen 4 centimeter. Dom tog kurva och jag fick duscha varmt i förberedelserummet. Klockan 3.30 kom vi till förlossningsrummet och efter en undersökning så fick jag veta att jag var fullt öppen och att det var dags att krysta. Inte undra på att det gjorde ont när jag stod i duschen... Jag öppnades ju 6 cm på mindre än 2 timmar. Klockan 4.53 den 2 april kom vår dotter Ina till världen. Vår första och efterlängtade barn.

    Det gick väldigt snabbt och inte alls som jag tänkt mig, och ändå helt fantastiskt bra. Jag behövde inte sy något alls och amningen kom igång snabbt. Vi fick stanna två dygn för observation för Ina hade bajsat i fostervattnet och för att jag hade B-streptokocker (urinvägsinfektion) under graviditeten, men nu är vi hemma och mår toppen.
  2. 1
    Ny bäbis Vi kom in till förlossningen klocka 1.50 efter väldigt kort värkarbete hemma. Var helt övertygad om att vi skulle behöva åka hem eftersom jag bara haft värkar i nån timme, men jag var öppen 4 centimeter. Dom tog kurva och jag fick duscha varmt i förberedelserummet. Klockan 3.30 kom vi till förlossningsrummet och efter en undersökning så fick jag veta att jag var fullt öppen och att det var dags att krysta. Inte undra på att det gjorde ont när jag stod i duschen... Jag öppnades ju 6 cm på mindre än 2 timmar. Klockan 4.53 den 2 april kom vår dotter Ina till världen. Vår första och efterlängtade barn.

    Det gick väldigt snabbt och inte alls som jag tänkt mig, och ändå helt fantastiskt bra. Jag behövde inte sy något alls och amningen kom igång snabbt. Vi fick stanna två dygn för observation för Ina hade bajsat i fostervattnet och för att jag hade B-streptokocker (urinvägsinfektion) under graviditeten, men nu är vi hemma och mår toppen.
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Grattis! Härligt, låter som en bra förlossning, snabb och enkel - eller?
    Fint namn har hon fått också. Mys på nu ordentligt!
  4. 2
    Grattis! Härligt, låter som en bra förlossning, snabb och enkel - eller?
    Fint namn har hon fått också. Mys på nu ordentligt!
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Stort Grattis!
  6. 3
    Stort Grattis!
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Grattis och starkt jobbat Ta hand om er lilla familj och lycka till med allt!
  8. 4
    Grattis och starkt jobbat Ta hand om er lilla familj och lycka till med allt!
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Grattis till Ina!
    Åh det låter som en mycket bra förlossning. Skönt att allt gick bra!
    Njut och mys med den lilla nu i massor!
    Kram
  10. 5
    Grattis till Ina!
    Åh det låter som en mycket bra förlossning. Skönt att allt gick bra!
    Njut och mys med den lilla nu i massor!
    Kram
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Grattis till lilla underverket! Bra med lite fler aprilbebisar.Härligt att läsa din förlossningsberättelse.
  12. 6
    Grattis till lilla underverket! Bra med lite fler aprilbebisar.Härligt att läsa din förlossningsberättelse.
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Grattis! Skönt att få va hemma igen.
  14. 7
    Grattis! Skönt att få va hemma igen.
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8
    Ett Jättegrattis till er lilla tjej. Låter som om förlossningen gick väldigt bra. Lycka till och gosa på
  16. 8
    Ett Jättegrattis till er lilla tjej. Låter som om förlossningen gick väldigt bra. Lycka till och gosa på
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Grattis till Ina, många kramar från norr!
    Vivi Dennis0308 Emil0508
  18. 9
    Grattis till Ina, många kramar från norr!
  19. Medlem sedan
    Sep 2008
    #10
    Grattis till Ina!!
  20. 10
    Grattis till Ina!!
  21. Medlem sedan
    Jul 2005
    #11
    Grattis
  22. 11
    Grattis
  23. Medlem sedan
    Apr 2008
    #12

    Stort grattis till lilla Ina!

    .
  24. 12
    Stort grattis till lilla Ina! .
  25. Medlem sedan
    Jun 2008
    #13
    Fantastiskt, wow... mer härliga förlossningar!

    Grattis!
  26. 13
    Fantastiskt, wow... mer härliga förlossningar!

    Grattis!
  27. Medlem sedan
    Sep 2008
    #14
    Grattis!!
    Hoppas att alla i familjen mår bra!
    Kram
  28. 14
    Grattis!!
    Hoppas att alla i familjen mår bra!
    Kram
  29. Medlem sedan
    Feb 2007
    #15
    Stort Grattis till Ina!!!
    Det låter som du hade en fantastisk förlossning. Härligt att ni är hemma o får mysa nu
  30. 15
    Stort Grattis till Ina!!!
    Det låter som du hade en fantastisk förlossning. Härligt att ni är hemma o får mysa nu
  31. Medlem sedan
    Oct 2003
    #16
    Grattis till dottern, härligt att du fick en så bra upplevesle trots att det inte blev som du tänkt dig
  32. 16
    Grattis till dottern, härligt att du fick en så bra upplevesle trots att det inte blev som du tänkt dig
  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17
    GRATTIS GRATTIS!!!!

    Va skönt att det gick såå snabbt och hehehee "smärtfrit".

    Sköt om er!!!

    Kraaam
  34. 17
    GRATTIS GRATTIS!!!!

    Va skönt att det gick såå snabbt och hehehee "smärtfrit".

    Sköt om er!!!

    Kraaam
  35. Medlem sedan
    Sep 2005
    #18
    Grattis och välkommen till Ina!!! Jättefint namn också! Skönt att det gick så bra!
  36. 18
    Grattis och välkommen till Ina!!! Jättefint namn också! Skönt att det gick så bra!
  37. Medlem sedan
    Jul 2008
    #19
    Grattis!!!!

    En sån förlossning vill jag också ha... (blir igångsatt och då kan det ju gå fort...men även ta tid...

    :-)
    Liisa
  38. 19
    Grattis!!!!

    En sån förlossning vill jag också ha... (blir igångsatt och då kan det ju gå fort...men även ta tid...

    :-)
    Liisa

Liknande trådar

  1. Bäbis <3
    By cleo26 in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-03-13, 13:38
  2. Kom ut nu bäbis
    By Sannja in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 13:56
  3. Bäbis kom den 1/9 :D
    By Marie85 in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-27, 13:04
  4. Bäbis!!!
    By Cayenne-73 in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 08:23
  5. Bäbis bäbis
    By babysugen in forum Gravidsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-11, 09:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar