Säkerhet i bilen
_0607 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Säkerhet i bilen

    Leomannen har trivts bra i sin Brio Zento... och gör väl det fortfarande... Men nu är det längre inget säkert och avslappnat bilåkande, för nu har han börjat dra ner axelremmarna och tar alltså av sig överdelen av bältet- jämt och ständigt då vi är ute och åker.
    Tänkte idag att jag provar och höja dom ett snäpp, för jag ser att dom inte sitter så bekvämt, han är liksom för lång i överkroppen nu. Men... det GICK inte att höja axelremmarna mer... Sablarns skitstol... Och den är ju liksom tänkt att kunna ha upp till 25 kilo!! Leo väger 15...

    Vet inte hur jag ska göra nu. Säkerheten är ju inte särskilt stor då han åker utan bälte. Ej heller är det alltid möjligt att stanna på stora vägar och ta på honom bältet igen. Jag är behård mot honom när det gäller det, men han är i sin värsta trotsålder och vägrar lyssna på det örat.
    Köpa en ny stol? Jag har tittat. Alla ser dock ut att vara ganska dåliga i höjd på axelremmarna? Och hur roligt känns det att köpa en stol nu, för att återigen om ett år köpa en bältesstol?

    Hmm... tjötigt blev det.... men vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med detta... Help....
  2. 1
    Säkerhet i bilen Leomannen har trivts bra i sin Brio Zento... och gör väl det fortfarande... Men nu är det längre inget säkert och avslappnat bilåkande, för nu har han börjat dra ner axelremmarna och tar alltså av sig överdelen av bältet- jämt och ständigt då vi är ute och åker.
    Tänkte idag att jag provar och höja dom ett snäpp, för jag ser att dom inte sitter så bekvämt, han är liksom för lång i överkroppen nu. Men... det GICK inte att höja axelremmarna mer... Sablarns skitstol... Och den är ju liksom tänkt att kunna ha upp till 25 kilo!! Leo väger 15...

    Vet inte hur jag ska göra nu. Säkerheten är ju inte särskilt stor då han åker utan bälte. Ej heller är det alltid möjligt att stanna på stora vägar och ta på honom bältet igen. Jag är behård mot honom när det gäller det, men han är i sin värsta trotsålder och vägrar lyssna på det örat.
    Köpa en ny stol? Jag har tittat. Alla ser dock ut att vara ganska dåliga i höjd på axelremmarna? Och hur roligt känns det att köpa en stol nu, för att återigen om ett år köpa en bältesstol?

    Hmm... tjötigt blev det.... men vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med detta... Help....
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2
    Hej
    Du, det ska finnas nånting som man ska sätta på bältet så barnen inte kan trä sig ur dom. Min svägerska köpte det till sin dotter som gjorde precis som Leo. Hon hade det till en Britax Twoway. Men dom ska passa till alla bilstolar.
    Kolla med nån affär som säljer bilstolar och tillbehör.
    Lycka till
    Kram
  4. 2
    Hej
    Du, det ska finnas nånting som man ska sätta på bältet så barnen inte kan trä sig ur dom. Min svägerska köpte det till sin dotter som gjorde precis som Leo. Hon hade det till en Britax Twoway. Men dom ska passa till alla bilstolar.
    Kolla med nån affär som säljer bilstolar och tillbehör.
    Lycka till
    Kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Ja, precis, det finns ett litet spänne eller vad man ska kalla det att köpa hos barnaffärerna. Vet att vi tittade på ett sånt till dottern, men där behövdes det aldrig.
    kram kram
  6. 3
    Ja, precis, det finns ett litet spänne eller vad man ska kalla det att köpa hos barnaffärerna. Vet att vi tittade på ett sånt till dottern, men där behövdes det aldrig.
    kram kram
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Tack, hörrni.... Det ska jag kolla upp!
  8. 4
    Tack, hörrni.... Det ska jag kolla upp!

Liknande trådar

  1. Säkerhet!
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 08:54
  2. På tal om säkerhet
    By Terese A in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 15:39
  3. Säkerhet
    By Hanna* in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 12:08
  4. Hur vet man med säkerhet...
    By Anna in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 12:15
  5. Ang. säkerhet
    By Ica in forum _05 Vårbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 23:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar