1-årspresenter?
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    1-årspresenter?

    Snart fyller Tyra ett år och jag vet inte vad hon ska få mer än en bobycar.

    Inte för att det är så viktigt med presenter när dom är så små, men något mer vill vi ju ge henne. Hon har ju fått ärva de mesta från sina bröder så något nytt kanske lite "tjejigt"...

    Ni som har barn som redan fyllt, vad fick dom? Och ni som snart får en ettåring vad ska ni ge?

    Behöver lite inspiration!

    Nu ska vi gå ut i det vackra vårvädret och njuta av solen!

    Kram

    /Rubina
  2. 1
    1-årspresenter? Snart fyller Tyra ett år och jag vet inte vad hon ska få mer än en bobycar.

    Inte för att det är så viktigt med presenter när dom är så små, men något mer vill vi ju ge henne. Hon har ju fått ärva de mesta från sina bröder så något nytt kanske lite "tjejigt"...

    Ni som har barn som redan fyllt, vad fick dom? Och ni som snart får en ettåring vad ska ni ge?

    Behöver lite inspiration!

    Nu ska vi gå ut i det vackra vårvädret och njuta av solen!

    Kram

    /Rubina
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Inte mycket inspiration härifrån, Leah hamnade väldigt i skymundan av mitt 30-årsfirande, men jag tröstar mig med att alla födelsedagar framöver kommer det att vara tvärtom och i år var hon ju ändå för liten för att förstå.
    Det enda Leah fått hittills var en mysig kudde som jag o hennes pappa köpte i fjällen. Hon älskar nämligen att ligga på golvet och gosa och tar vad som finns i närheten, är vi i tvättstugan blir det smutsiga kläder Men nu har hon en alldeles egen kudde som hon tycker mycket om! Mer presenter får hon förstås när släkten kommer, men det blir först 22:a april.
    Mer leksaker behövde Leah absolut inte, här svämmar det över. Men tjejigt? Hmmm, jag kan inte komma på nåt tjejigt en 1-åring behöver förutom hårspännen om hon råkar ha väldigt långt hår Och kläder förstås! Leah ska nog få en våroverall.
  4. 2
    Inte mycket inspiration härifrån, Leah hamnade väldigt i skymundan av mitt 30-årsfirande, men jag tröstar mig med att alla födelsedagar framöver kommer det att vara tvärtom och i år var hon ju ändå för liten för att förstå.
    Det enda Leah fått hittills var en mysig kudde som jag o hennes pappa köpte i fjällen. Hon älskar nämligen att ligga på golvet och gosa och tar vad som finns i närheten, är vi i tvättstugan blir det smutsiga kläder Men nu har hon en alldeles egen kudde som hon tycker mycket om! Mer presenter får hon förstås när släkten kommer, men det blir först 22:a april.
    Mer leksaker behövde Leah absolut inte, här svämmar det över. Men tjejigt? Hmmm, jag kan inte komma på nåt tjejigt en 1-åring behöver förutom hårspännen om hon råkar ha väldigt långt hår Och kläder förstås! Leah ska nog få en våroverall.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Maia ska få ett lektält.
  6. 3
    Maia ska få ett lektält.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    Jaa du...

    ...har lite samma dilemma. Inte lätt när man har två äldre syskon och därmed typ _allt_ i leksaksväg.
    Oscar önskar sig iallafall en mysig badrock i frotté - den han har är ärvd efter bägge syrror och är helt tunnsliten och trist.
    Han önskar sig även påslakan från Marimekko med bilar på.
    Ja, det är väl det jag har kommit på. Inte mycket att hurra för...
    Nugga - Flickmamma till 2 och nu även pojkmamma!
  8. 4
    Jaa du... ...har lite samma dilemma. Inte lätt när man har två äldre syskon och därmed typ _allt_ i leksaksväg.
    Oscar önskar sig iallafall en mysig badrock i frotté - den han har är ärvd efter bägge syrror och är helt tunnsliten och trist.
    Han önskar sig även påslakan från Marimekko med bilar på.
    Ja, det är väl det jag har kommit på. Inte mycket att hurra för...
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Kasper fick en traktor

    Med djur på flaket och när man stoppar djuren på rätt plats så låter det som djuret i fråga och trycker man på gubben i förarhytten så sjungs det "old mc donald"

    Det var enda presenten och han var väldigt nöjd

    När Jennie var 1 år och vi inte hade en massa saker sen innan fick hon en bobby, ett pippitält, hinkar och spadar och sånt som är kul på sommaren.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  10. 5
    Kasper fick en traktor Med djur på flaket och när man stoppar djuren på rätt plats så låter det som djuret i fråga och trycker man på gubben i förarhytten så sjungs det "old mc donald"

    Det var enda presenten och han var väldigt nöjd

    När Jennie var 1 år och vi inte hade en massa saker sen innan fick hon en bobby, ett pippitält, hinkar och spadar och sånt som är kul på sommaren.
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Vad gulligt! Sixten är också en mysing, lägger sig ner på golvet emd kinden mot och bara myser med...som sagt, allt från smutstvätt till en gosig kudde
  12. 6
    Vad gulligt! Sixten är också en mysing, lägger sig ner på golvet emd kinden mot och bara myser med...som sagt, allt från smutstvätt till en gosig kudde
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    haha den där traktorn har vi med. Jag börjar tröttna, men Sixten älskar den
  14. 7
    haha den där traktorn har vi med. Jag börjar tröttna, men Sixten älskar den
  15. Medlem sedan
    Jun 2004
    #8

    Greta fick mest kläder

    Tycker också att det var svårt att hitta på något bra när man har det mesta. Greta fick mest kläder, halsband, knoppussel med djur som låter när man lägger på pusselbiten (det var faktiskt en rolig present) och lite leksaker till.

    Vi hade köpt skor och gummistövlar till henne och så ska hon få ett födelsedagståg med ljus (har inte handlat det ännu).
    Mamma till
    A. 0312
    G. 0803
  16. 8
    Greta fick mest kläder Tycker också att det var svårt att hitta på något bra när man har det mesta. Greta fick mest kläder, halsband, knoppussel med djur som låter när man lägger på pusselbiten (det var faktiskt en rolig present) och lite leksaker till.

    Vi hade köpt skor och gummistövlar till henne och så ska hon få ett födelsedagståg med ljus (har inte handlat det ännu).
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9
    Angelina ska få ett par fina skor av oss. Eftersom hon snart kommer kunna gå så tyckte vi att hon ska få ett par fina skor.
    Annars önskade vi docka, lite kläder, "pop-up-låda" och en sån låda man stoppar figurer i rätt hål.
    Pengar till sparkontot med, höll jag på att glömma.

    Hade med världens problem med vad man ska önska.
  18. 9
    Angelina ska få ett par fina skor av oss. Eftersom hon snart kommer kunna gå så tyckte vi att hon ska få ett par fina skor.
    Annars önskade vi docka, lite kläder, "pop-up-låda" och en sån låda man stoppar figurer i rätt hål.
    Pengar till sparkontot med, höll jag på att glömma.

    Hade med världens problem med vad man ska önska.
  19. Medlem sedan
    Sep 2008
    #10
    Här har vi en lång önskelista, men så är det också första barnet. Vi har köpt en "lekspis" till henne, ja, är väl i yngsta laget för det, men om inte annat är det ju kul att öppna och stänga luckan och vrida på knappar. Och så har vi köppt massa bollar som hon ska få ha i en liten uppblåsbar pool. Kan tro vi kommer bli tossiga på att ha bollar över allt, men Engla kommer säkert vara förstjust...

    På önskelisten står bl.a. "åkbil", regnkläder, potta, gummistövlar, kritor, fingerfärg, böcker, inredningssaker till hennes rum, kläder, leksaker.... Ja, här är ingen brist.....
  20. 10
    Här har vi en lång önskelista, men så är det också första barnet. Vi har köpt en "lekspis" till henne, ja, är väl i yngsta laget för det, men om inte annat är det ju kul att öppna och stänga luckan och vrida på knappar. Och så har vi köppt massa bollar som hon ska få ha i en liten uppblåsbar pool. Kan tro vi kommer bli tossiga på att ha bollar över allt, men Engla kommer säkert vara förstjust...

    På önskelisten står bl.a. "åkbil", regnkläder, potta, gummistövlar, kritor, fingerfärg, böcker, inredningssaker till hennes rum, kläder, leksaker.... Ja, här är ingen brist.....
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11
    Noah fick en jättefin gunghäst som ser ut som en sköldpadda. Finns på www.traotto.se
  22. 11
    Noah fick en jättefin gunghäst som ser ut som en sköldpadda. Finns på www.traotto.se

Liknande trådar

  1. 3-årspresenter?
    By Little_sister in forum _0706 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-05-29, 20:13
  2. 2-årspresenter!!!???
    By S-mamman in forum _0806 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-16, 06:06
  3. 18-årspresenter
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-25, 09:18
  4. 2-årspresenter?
    By e-l-m-l in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 19:02
  5. 50 +60-årspresenter ?
    By Lollo in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 16:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar