Jag=världens orättvisaste mamma
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Jag=världens orättvisaste mamma

    Småkillarna delar 120 säng. Det brukar fungera bra (bättre än i varsin säng iaf). Jag har varit inne och sagt till 3,5 åringen gånger flera och nu sist sa jag till att om inte båda låg still och var tysta så skulle jag komma in och stänga av den filmen de såg på.
    Jag hrö hur 3,5 åringen ligger och kommenterar allt som händet och frågar storebror om de ska göra si eller så i filmen. Jag hojtar till att han ska var tyst. Jag pratar med storebror blir svaret. Ja, fast det ska du inte heller. Ni ska båda vara tysta. jag hör hur han fnittrar och rör sig i sängen. Storebror här jag ingenting ifrån.
    När jag kommer in så ligger lillebror ovanpå storebror (som ligger hoprullad på sidan). Storebror kan inte röra sig alls under lillebror, men nu får lillebror ligga inne hos mig i sängen istället och jag är jättedum för han var snäll det var bara storebror som bråkade.

    Jo, tjena.
    Det är en fas det går över.

    Den som inte tror att man kan göra nån skillnad bara för att man är liten har aldrig haft en mygga i sovrummet
  2. 1
    Jag=världens orättvisaste mamma Småkillarna delar 120 säng. Det brukar fungera bra (bättre än i varsin säng iaf). Jag har varit inne och sagt till 3,5 åringen gånger flera och nu sist sa jag till att om inte båda låg still och var tysta så skulle jag komma in och stänga av den filmen de såg på.
    Jag hrö hur 3,5 åringen ligger och kommenterar allt som händet och frågar storebror om de ska göra si eller så i filmen. Jag hojtar till att han ska var tyst. Jag pratar med storebror blir svaret. Ja, fast det ska du inte heller. Ni ska båda vara tysta. jag hör hur han fnittrar och rör sig i sängen. Storebror här jag ingenting ifrån.
    När jag kommer in så ligger lillebror ovanpå storebror (som ligger hoprullad på sidan). Storebror kan inte röra sig alls under lillebror, men nu får lillebror ligga inne hos mig i sängen istället och jag är jättedum för han var snäll det var bara storebror som bråkade.

    Jo, tjena.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Syskon är bra. Det finna massor av positiva effekter av att barn har syskon. Men jag vet inte om det genererar några positiva effekter på föräldrarna
  4. 2
    Syskon är bra. Det finna massor av positiva effekter av att barn har syskon. Men jag vet inte om det genererar några positiva effekter på föräldrarna
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    *S* jodå för det mesta är det positivt. De leker bra ihop nästan jämt. De stora tycker dessutom om att passa de små så vi har 2 ypperliga barnvakter som till och med bor här. *L*
    Fast just ikväll känns det inte så positivt. Lillebror får dessutom en massa astmamedicin nu också så han har svårt att komma till ro. Han ligger och pratar med sig själv just nu här brevid. Han borde vara supertrött och ha somnat för länge sen, men medicinen gör honom speedad.
  6. 3
    *S* jodå för det mesta är det positivt. De leker bra ihop nästan jämt. De stora tycker dessutom om att passa de små så vi har 2 ypperliga barnvakter som till och med bor här. *L*
    Fast just ikväll känns det inte så positivt. Lillebror får dessutom en massa astmamedicin nu också så han har svårt att komma till ro. Han ligger och pratar med sig själv just nu här brevid. Han borde vara supertrött och ha somnat för länge sen, men medicinen gör honom speedad.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    stackarn, det är klart att det är svårt att slappna av då. Klia ryggen kanske hjälper?
  8. 4
    stackarn, det är klart att det är svårt att slappna av då. Klia ryggen kanske hjälper?
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Nu har han iaf kommit såpass till ro så han har krypit intill mig och kommenterar allt jag skriver och ev suddar hela tiden. Man kan bli vansinnig. Dessutom så väser han fortfarande trots fulldos astmamedicin.
    Tar du bort? tar du bort den? frågar han här när jag suddar och formulerar om. *L*
    Jag är så trött på astma just nu!
  10. 5
    Nu har han iaf kommit såpass till ro så han har krypit intill mig och kommenterar allt jag skriver och ev suddar hela tiden. Man kan bli vansinnig. Dessutom så väser han fortfarande trots fulldos astmamedicin.
    Tar du bort? tar du bort den? frågar han här när jag suddar och formulerar om. *L*
    Jag är så trött på astma just nu!
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Hehe

    Vi har alla vår egen sanning, eller nå´t så´nt
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  12. 6
    Hehe Vi har alla vår egen sanning, eller nå´t så´nt
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Han blir ju så upprörd för han är ju alldeles övertygad om att hans sanning är den enda sanningen.
  14. 7
    Han blir ju så upprörd för han är ju alldeles övertygad om att hans sanning är den enda sanningen.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Men erkänn nu

    Du är rätt övertygad om att din sannin är mer sann än hans, va?
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  16. 8
    Men erkänn nu Du är rätt övertygad om att din sannin är mer sann än hans, va?
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9
    Jag är rätt övertygad om det och storebrors sanning stämmer mer överens med den sanningen jag hörde än lillebrors sanning.
  18. 9
    Jag är rätt övertygad om det och storebrors sanning stämmer mer överens med den sanningen jag hörde än lillebrors sanning.
  19. Medlem sedan
    Mar 2009
    #10

    Jag aspirerar också!

    Förut lät det "duns-tystnad-buääääääääääääääh-förlåtrebeccaförlåtrebeccaförl åtrebecca" från rummet intill och när jag kommer dit med höjt ögonbryn och lärarblicken över glasögonkanten så bryter _J_ ihop och påstår att allt var _hennes_ fel. Förklara det den som kan. *harkel* Och han nominerar mig utan tvekan till styggast-titeln...
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix

    Min sommarblogg
  20. 10
    Jag aspirerar också! Förut lät det "duns-tystnad-buääääääääääääääh-förlåtrebeccaförlåtrebeccaförl åtrebecca" från rummet intill och när jag kommer dit med höjt ögonbryn och lärarblicken över glasögonkanten så bryter _J_ ihop och påstår att allt var _hennes_ fel. Förklara det den som kan. *harkel* Och han nominerar mig utan tvekan till styggast-titeln...
  21. Medlem sedan
    Oct 2007
    #11
    Han förstod inte att du fattade sanningen. Det är i det här läget du ska tala om för honom att mammor _alltid_ kan läsa sina barns tankar. Det har jag sabbat mina med så de tror på det fortfarande att jag kan.
  22. 11
    Han förstod inte att du fattade sanningen. Det är i det här läget du ska tala om för honom att mammor _alltid_ kan läsa sina barns tankar. Det har jag sabbat mina med så de tror på det fortfarande att jag kan.
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    *S* Det låter ungefär som här alltså.
  24. 12
    *S* Det låter ungefär som här alltså.
  25. Medlem sedan
    Jul 2002
    #13
    *S* det tror min 6-åring på. Att mammor vet allt och ser allt. Fast lillebror tror inte på nåt annat än sin sanning.
    SKa se om jag kan lura i honom att vakande ögat ser allt och rapporterar till mammor. Det trodde min storebror på i massor med år. Det var bara det att mamma jobbade som dagmamma och hade massor med dagmammekollegor som rapporterade om han missskötte sig.
  26. 13
    *S* det tror min 6-åring på. Att mammor vet allt och ser allt. Fast lillebror tror inte på nåt annat än sin sanning.
    SKa se om jag kan lura i honom att vakande ögat ser allt och rapporterar till mammor. Det trodde min storebror på i massor med år. Det var bara det att mamma jobbade som dagmamma och hade massor med dagmammekollegor som rapporterade om han missskötte sig.
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14

    *s*

    Vad du är petnoga
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  28. 14
    *s* Vad du är petnoga
  29. Medlem sedan
    Oct 2007
    #15
    Hehehe, min mamma körde ju med det på mig och syrran och jag tror skarpt på det fortfarande.
  30. 15
    Hehehe, min mamma körde ju med det på mig och syrran och jag tror skarpt på det fortfarande.
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    stackars piutt. Min klarade sig från sådana men trots släktdrag och flera månader på sjukhus med rs och att han är tidigt född. *tackar nån mycket*

    Usch vad hemskt det är. Hoppas att det växer bort!! Typ innan skolåldern vore bra!
  32. 16
    stackars piutt. Min klarade sig från sådana men trots släktdrag och flera månader på sjukhus med rs och att han är tidigt född. *tackar nån mycket*

    Usch vad hemskt det är. Hoppas att det växer bort!! Typ innan skolåldern vore bra!

Liknande trådar

  1. Världens sämsta mamma...
    By An&Am in forum _0907 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 07:47
  2. Världens sämsta mamma
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 07:38
  3. Världens sämsta mamma!!
    By Plottis & tjejerna in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 06:29
  4. Världens sämsta mamma!
    By pösmunken in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 19:34
  5. världens snällaste mamma..
    By Froggan in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 09:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar