Hörrni:)
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 1999
    #1

    Hörrni:)

    Jag har ju inte berättat för er....men - vi ska få en bebis till
    Om allt går bra så kommer det en gosse!! (enl. ul) i slutet av augusti.
    Hur man nu gör med en sån sort, det har jag alldeles glömt

    Alla syskonen är superglada, Trixie fattar nog inte helt, hon klappar mig på magen och säger att jag är tjock och inte borde äta så mkt
    Det borde jag iofs inte heller....

    Ha det bra!
    Carola med Jordan 090902, Lovelia 0709, Trixie 05,Novalie 03,Robert&Corrinda 00, Patricia 95, Janelle 94
    Ännu en bebis väntas komma i sommar BF 15 juli 11

    Bloggar här:
    http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
  2. 1
    Hörrni:) Jag har ju inte berättat för er....men - vi ska få en bebis till
    Om allt går bra så kommer det en gosse!! (enl. ul) i slutet av augusti.
    Hur man nu gör med en sån sort, det har jag alldeles glömt

    Alla syskonen är superglada, Trixie fattar nog inte helt, hon klappar mig på magen och säger att jag är tjock och inte borde äta så mkt
    Det borde jag iofs inte heller....

    Ha det bra!
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Grattis!!!

    Vad häftigt!

    Frågan om hur man gör med killar:
    * sätt på honom koppel redan när han föds
    * försöker han lära sig gå, sätt ner honom igen (gäller eg redan när han försöker lära sig krypa)
    * förstärk knäna på alla byxor redan från början
    * gör som japanerna, sänk matbordet och ta bort alla stolar (gäller eg alla möbler)

    Det var väl ungefär det du kan ha glömt bort

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  4. 2
    Grattis!!! Vad häftigt!

    Frågan om hur man gör med killar:
    * sätt på honom koppel redan när han föds
    * försöker han lära sig gå, sätt ner honom igen (gäller eg redan när han försöker lära sig krypa)
    * förstärk knäna på alla byxor redan från början
    * gör som japanerna, sänk matbordet och ta bort alla stolar (gäller eg alla möbler)

    Det var väl ungefär det du kan ha glömt bort

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Åh, vad roligt!!! Jag tyckte väl att det började vara dags nu, om ni inte var nöjda förstås. Och det tror jag aldrig att du blir när det gäller bebisar...

    En pojke - vad spännande! Det var länge sen sist.

    Jemas summering om hur man gör med pojkar var bra, tycker jag. En sak till bara: tänk på att den lilla snoppen lever ett eget liv och gärna bjuder dig på en dusch vid varje blöjbyte.
  6. 3
    Åh, vad roligt!!! Jag tyckte väl att det började vara dags nu, om ni inte var nöjda förstås. Och det tror jag aldrig att du blir när det gäller bebisar...

    En pojke - vad spännande! Det var länge sen sist.

    Jemas summering om hur man gör med pojkar var bra, tycker jag. En sak till bara: tänk på att den lilla snoppen lever ett eget liv och gärna bjuder dig på en dusch vid varje blöjbyte.
  7. S-mamman
    #4
    Ååh GRATTIS! Beundrar er som orkar med så många barn, själv har jag häcken full med 3.

    Vad kul med en liten lillebror. Med killsorten gör man lika som man gör med tjejsorten, jag gör ingen skillnad där. Underbara sorter båda två!
  8. 4
    Ååh GRATTIS! Beundrar er som orkar med så många barn, själv har jag häcken full med 3.

    Vad kul med en liten lillebror. Med killsorten gör man lika som man gör med tjejsorten, jag gör ingen skillnad där. Underbara sorter båda två!
  9. Medlem sedan
    Oct 1999
    #5

    Haha

    Ja just det ja, det var SÅ man gjorde
    Min son är ju en ganska lugn sort, tvillingsyrran hans är mer olycksbenägen, bröt ju benet tex..
    Men lappar på knäna har bara han
    Tack!!
    Carola med Jordan 090902, Lovelia 0709, Trixie 05,Novalie 03,Robert&Corrinda 00, Patricia 95, Janelle 94
    Ännu en bebis väntas komma i sommar BF 15 juli 11

    Bloggar här:
    http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
  10. 5
    Haha Ja just det ja, det var SÅ man gjorde
    Min son är ju en ganska lugn sort, tvillingsyrran hans är mer olycksbenägen, bröt ju benet tex..
    Men lappar på knäna har bara han
    Tack!!
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Tack:)

    Nej helt nöjd kommer jag nog aldrig att bli, utan kommer alltid att vilja ha en till
    Men snart så är det stopp.
    Den där snoppens egna liv kommer jag minsann ihåg, jäklar vad rädd jag blev varje gång som Robban kissade på migJag var ju(och är) van vid att det bara blir blött under rumpan när tjejerna pinkar
    Fast jag har utvecklat och förfinat en blöjbytartaktik på killar, tränat på¨neo bebisarna

    Tack
    Carola med Jordan 090902, Lovelia 0709, Trixie 05,Novalie 03,Robert&Corrinda 00, Patricia 95, Janelle 94
    Ännu en bebis väntas komma i sommar BF 15 juli 11

    Bloggar här:
    http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
  12. 6
    Tack:) Nej helt nöjd kommer jag nog aldrig att bli, utan kommer alltid att vilja ha en till
    Men snart så är det stopp.
    Den där snoppens egna liv kommer jag minsann ihåg, jäklar vad rädd jag blev varje gång som Robban kissade på migJag var ju(och är) van vid att det bara blir blött under rumpan när tjejerna pinkar
    Fast jag har utvecklat och förfinat en blöjbytartaktik på killar, tränat på¨neo bebisarna

    Tack
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7

    Tackar:)

    Jag gör ju lika med sonen och döttrarna så det är ju bara att fortsätta så
    Men det känns annorlunda, märkligt att inte få en tjej, vi har ju fåttt sex stycken så det är ju det normala hemma hos oss!
    Tack
    Carola med Jordan 090902, Lovelia 0709, Trixie 05,Novalie 03,Robert&Corrinda 00, Patricia 95, Janelle 94
    Ännu en bebis väntas komma i sommar BF 15 juli 11

    Bloggar här:
    http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
  14. 7
    Tackar:) Jag gör ju lika med sonen och döttrarna så det är ju bara att fortsätta så
    Men det känns annorlunda, märkligt att inte få en tjej, vi har ju fåttt sex stycken så det är ju det normala hemma hos oss!
    Tack
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Åh grattis .. att ni orkar ) Ja har fullt upp med 3 st ) Lycka till!
  16. 8
    Åh grattis .. att ni orkar ) Ja har fullt upp med 3 st ) Lycka till!
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9
    Wow!
    Stort grattis till er!
  18. 9
    Wow!
    Stort grattis till er!
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10

    Äsch!

    Det visste jag ju redan Men det är ju inte mindre roligt för det Så jag säger GRATTIS en gång till.
  20. 10
    Äsch! Det visste jag ju redan Men det är ju inte mindre roligt för det Så jag säger GRATTIS en gång till.
  21. Medlem sedan
    Mar 2002
    #11
    Jag tittade in i din blogg och måste bara fråga... Hur har det gått för 13-åringen och X som gav sig på henne? Vet ni något om varför? Otroligt läskigt!!!

    Och så en liten kommentar om din mamma... Jag kände ju henne förr, när vi jobbade på samma ställe. Det är ganska länge sen nu, så jag kan knappast påstå att jag fortfarande känner henne. Men... jag minns att hon pratade mycket om de två äldsta flickorna. Visst hade ni varit i Thailand allihop? Eller hade flickorna varit där med bara dina föräldrar (och kanske din syster också)? Hon pratade i alla fall mycket om dem, och då var det alltid något mjukt i hennes annars ganska skarpa röst. Jag tror nog att hon älskar dina barn, men på sitt eget sätt. Eller hur man nu ska säga. Hon är ju inte en särskilt "mjuk" person, din mor. Jag minns också att hon pratade om tvillingarna när du väntade dem. Mycket tråkigt för er bara att hon är så kritisk och har svårt att visa allmänt hyfs (som jag definitivt tycker att det är att gratulera sin dotter när hon är gravid och vill ha barnet!!!). Vad skönt att din pappa är lite mjukare och bättre på att hålla kontakt.
  22. 11
    Jag tittade in i din blogg och måste bara fråga... Hur har det gått för 13-åringen och X som gav sig på henne? Vet ni något om varför? Otroligt läskigt!!!

    Och så en liten kommentar om din mamma... Jag kände ju henne förr, när vi jobbade på samma ställe. Det är ganska länge sen nu, så jag kan knappast påstå att jag fortfarande känner henne. Men... jag minns att hon pratade mycket om de två äldsta flickorna. Visst hade ni varit i Thailand allihop? Eller hade flickorna varit där med bara dina föräldrar (och kanske din syster också)? Hon pratade i alla fall mycket om dem, och då var det alltid något mjukt i hennes annars ganska skarpa röst. Jag tror nog att hon älskar dina barn, men på sitt eget sätt. Eller hur man nu ska säga. Hon är ju inte en särskilt "mjuk" person, din mor. Jag minns också att hon pratade om tvillingarna när du väntade dem. Mycket tråkigt för er bara att hon är så kritisk och har svårt att visa allmänt hyfs (som jag definitivt tycker att det är att gratulera sin dotter när hon är gravid och vill ha barnet!!!). Vad skönt att din pappa är lite mjukare och bättre på att hålla kontakt.
  23. Medlem sedan
    Oct 1999
    #12
    Tack
    Allt är ju relativt Vi hade fullt upp med vårt första åxå, och sen med två, och sen fick vi ju tvillingar.. men efter det är ju allt en barnlek
  24. 12
    Tack
    Allt är ju relativt Vi hade fullt upp med vårt första åxå, och sen med två, och sen fick vi ju tvillingar.. men efter det är ju allt en barnlek
  25. Medlem sedan
    Oct 1999
    #13
    Jag tackar
  26. 13
    Jag tackar
  27. Medlem sedan
    Oct 1999
    #14
    Gamla nyheter Men jag tackar än en gång!
  28. 14
    Gamla nyheter Men jag tackar än en gång!
  29. Medlem sedan
    Oct 1999
    #15

    Ja det där är besvärligt!

    Dottern är ju klasskamrat med en kompis till Alice, som X heter,och de har träffats som hastigast nån gång, men enligt min unge så var det inte mer än ett hej och hejdå.
    Men av nån anledning så irriterar väl Patricia den här Alice

    Vi har inte hört nåt av Alice, eller hennes mamma, vilket jag kan tycka är märkligt. Hade det varit tvärtom, att polisen ringer oss och berättar att Patricia misshandlat nån så hade vi försökt kontakta den familjen, sett till att P betalat den gtrasiga mobilen osv.
    Men nix.
    Inte heller hör försäkringsbolaget av sig
    Och jag lovar, om de inte ersätter mobilen och jackan så kommer jag att säga upp våra försäkringar! Vi betalar, håll i dig, 36.000/år till Trygg Hansa! Då är det ju hela familjen plus bil och hus,men ändå, det är mkt pengar....

    Två kompisar till Alice har smsat Patricia och hotat henne De säger att de ska se till att hon får stryk om hon visar sig på stan...osv..
    Och vad ska vi göra åt det???
    Vi får inte tag på de här ungarnas hemtelefonnummer, de har kontantkort på mobilerna och P vet inte vad de heter i efternamn. Det är så jäkla frustrerande!
    Patrcia vågar inte åka på stan, och det är ju bra iofs, hon är ju inte så gammal,, men att hon ska behöva vara livrädd är ju inte bra.

    Helst vill jag ringa upp dem på deras mobiler och säga att jag dödar dem om de ens kommer i närheten av P, men så kan man ju inte göra
    Jag ska ringa polisen och höra vad man ska göra, tror jag.

    Så det är inget bra på så vis, men annars är det ju ok med henne.

    Vad det gäller mamma, så har du nog rätt, hon älskar nog ungarna, men det måste ske på hennes villkor.
    Vi var där på middag idag och kors i taket så gnälldes det ingenting på någon av barnen!
    Patricia hade suuperkort kjol och ett ton mascara och det brukas alltid kommenteras, gärna typ "Hon ser ju ut som ett fnask"..hm *arg*
    De små kladdade med godis och härjade runt rätt bra ett tag, men nej, inget surt.
    Idag. I morgon är en annan dag.

    Vi har varit i Thailand tillsammans, och sen har de tagit med Janelle och Patricia två gånger, och nu pratar de om att ta med dem igen i sommar. Jag tycker det är ganska orättvist mot de mindre som aldrig fått åka, men nu sa hon tom det, att Robb&Corr skulle få åka med nästa år, kanske..

    Jag tror att kanske pappa har pratat med henne
    Plus att hon har en giftstruma som inte behandlats förrän nu, och biverkning på det är elakhet säger pappa
    *s* Ja, kanske inte precis så, men det är mkt humör när det är krångel med struma.
    Men för den delen så behöver man inte vara elak, man får lov att behärska sig.
    Och hon har alltid varit sträng och ego och my way or the highway.

    Äsch, jag orkar inte lägga ner en massa energi på att vara sur på henne, så jag tänker helt enkelt bara undvika henne så gott det går, och det är inte så svårt, hon är inte den som tar kontakt så ofta om det inte är nåt speciellt.
    Pappa kommer ju hit minst en gång i veckan iaf

    Nu blev det långt, sorry
    Ha det gott!
    Carola med Jordan 090902, Lovelia 0709, Trixie 05,Novalie 03,Robert&Corrinda 00, Patricia 95, Janelle 94
    Ännu en bebis väntas komma i sommar BF 15 juli 11

    Bloggar här:
    http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
  30. 15
    Ja det där är besvärligt! Dottern är ju klasskamrat med en kompis till Alice, som X heter,och de har träffats som hastigast nån gång, men enligt min unge så var det inte mer än ett hej och hejdå.
    Men av nån anledning så irriterar väl Patricia den här Alice

    Vi har inte hört nåt av Alice, eller hennes mamma, vilket jag kan tycka är märkligt. Hade det varit tvärtom, att polisen ringer oss och berättar att Patricia misshandlat nån så hade vi försökt kontakta den familjen, sett till att P betalat den gtrasiga mobilen osv.
    Men nix.
    Inte heller hör försäkringsbolaget av sig
    Och jag lovar, om de inte ersätter mobilen och jackan så kommer jag att säga upp våra försäkringar! Vi betalar, håll i dig, 36.000/år till Trygg Hansa! Då är det ju hela familjen plus bil och hus,men ändå, det är mkt pengar....

    Två kompisar till Alice har smsat Patricia och hotat henne De säger att de ska se till att hon får stryk om hon visar sig på stan...osv..
    Och vad ska vi göra åt det???
    Vi får inte tag på de här ungarnas hemtelefonnummer, de har kontantkort på mobilerna och P vet inte vad de heter i efternamn. Det är så jäkla frustrerande!
    Patrcia vågar inte åka på stan, och det är ju bra iofs, hon är ju inte så gammal,, men att hon ska behöva vara livrädd är ju inte bra.

    Helst vill jag ringa upp dem på deras mobiler och säga att jag dödar dem om de ens kommer i närheten av P, men så kan man ju inte göra
    Jag ska ringa polisen och höra vad man ska göra, tror jag.

    Så det är inget bra på så vis, men annars är det ju ok med henne.

    Vad det gäller mamma, så har du nog rätt, hon älskar nog ungarna, men det måste ske på hennes villkor.
    Vi var där på middag idag och kors i taket så gnälldes det ingenting på någon av barnen!
    Patricia hade suuperkort kjol och ett ton mascara och det brukas alltid kommenteras, gärna typ "Hon ser ju ut som ett fnask"..hm *arg*
    De små kladdade med godis och härjade runt rätt bra ett tag, men nej, inget surt.
    Idag. I morgon är en annan dag.

    Vi har varit i Thailand tillsammans, och sen har de tagit med Janelle och Patricia två gånger, och nu pratar de om att ta med dem igen i sommar. Jag tycker det är ganska orättvist mot de mindre som aldrig fått åka, men nu sa hon tom det, att Robb&Corr skulle få åka med nästa år, kanske..

    Jag tror att kanske pappa har pratat med henne
    Plus att hon har en giftstruma som inte behandlats förrän nu, och biverkning på det är elakhet säger pappa
    *s* Ja, kanske inte precis så, men det är mkt humör när det är krångel med struma.
    Men för den delen så behöver man inte vara elak, man får lov att behärska sig.
    Och hon har alltid varit sträng och ego och my way or the highway.

    Äsch, jag orkar inte lägga ner en massa energi på att vara sur på henne, så jag tänker helt enkelt bara undvika henne så gott det går, och det är inte så svårt, hon är inte den som tar kontakt så ofta om det inte är nåt speciellt.
    Pappa kommer ju hit minst en gång i veckan iaf

    Nu blev det långt, sorry
    Ha det gott!
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16

    jag säger grattis

    fast jag redan visste det via din härliga blogg. Kanske vi har tur och får se en magbild framöver?
  32. 16
    jag säger grattis fast jag redan visste det via din härliga blogg. Kanske vi har tur och får se en magbild framöver?
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Grattis! Vad kul!
  34. 17
    Grattis! Vad kul!

Liknande trådar

  1. Hörrni..
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 15:12
  2. Hörrni...
    By *Cecilia* in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 19:54
  3. nej, hörrni...
    By Jossan m Neo & Jonah in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 10:28
  4. Näh hörrni
    By MattiasLj in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 11:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar