Mardrömmar....
_0910 Oktoberbarn
  1. Cilla v.11
    #1

    Mardrömmar....

    Drömmer ni mycket nu under graviditeten?

    I natt drömde jag att jag blev jagad av en pedofil som sprang runt med vanliga fula kalsonger och jordens stånd.

    Jag var ute och gick med min minsta tjej (4 år) och gick förbi hans tomt. När han såg oss så började han springa efter oss.
    Jag slet upp min dotter i famnen och sprang och sprang. Det kändes som jag sprang i slowmotion och att han var i hälarna på oss.

    Jag skrek och skrek i hopp om att någon skulle höra oss.

    Sen kom vi fram till en fotbollsplan där ett gäng spelade fotboll.
    Och tränaren sprang fram till oss och slog ned pedofilen och polisen kom.

    Usch det var så himla vidrigt!

    När jag vaknade var jag helt svettig och vart tvungen att tänka efter...visst var det bara en dröm!?!
    Vilken lättnad.

    Jag antar att denna dröm har att göra med att min stora tjej (snart 7 år) har börjat leka ute mycket mer ensam med sina kompisar. Och då kan man ju inte undgå att tänka massa "tänk om" tankar och springer och tittar i fönstret hela tiden.

    Usch jag hatar mardrömmar!
  2. 1
    Mardrömmar.... Drömmer ni mycket nu under graviditeten?

    I natt drömde jag att jag blev jagad av en pedofil som sprang runt med vanliga fula kalsonger och jordens stånd.

    Jag var ute och gick med min minsta tjej (4 år) och gick förbi hans tomt. När han såg oss så började han springa efter oss.
    Jag slet upp min dotter i famnen och sprang och sprang. Det kändes som jag sprang i slowmotion och att han var i hälarna på oss.

    Jag skrek och skrek i hopp om att någon skulle höra oss.

    Sen kom vi fram till en fotbollsplan där ett gäng spelade fotboll.
    Och tränaren sprang fram till oss och slog ned pedofilen och polisen kom.

    Usch det var så himla vidrigt!

    När jag vaknade var jag helt svettig och vart tvungen att tänka efter...visst var det bara en dröm!?!
    Vilken lättnad.

    Jag antar att denna dröm har att göra med att min stora tjej (snart 7 år) har börjat leka ute mycket mer ensam med sina kompisar. Och då kan man ju inte undgå att tänka massa "tänk om" tankar och springer och tittar i fönstret hela tiden.

    Usch jag hatar mardrömmar!
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Ja den här gången har jag extremt dålig sömn. Har svårt att somna och vaknar jättelätt. Drömmer allt möjligt konstigt men mest att jag ska dö eller något annat hemskt. Det kommer sig nog av proppen det mesta tror jag.
  4. 2
    Ja den här gången har jag extremt dålig sömn. Har svårt att somna och vaknar jättelätt. Drömmer allt möjligt konstigt men mest att jag ska dö eller något annat hemskt. Det kommer sig nog av proppen det mesta tror jag.
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Usch ja vad otäckt

    Har också haft liknande drömmar till och från. Vi har precis börjat låta vår 6-åring leka lite själv utanför tomten. Innan har hon bara fått vara på tomten. Och visst är det som du säger...man springer som en tok och tittar i fönstret hela tiden och ser man henne inte så måste man ut och hojta

    kram
  6. 3
    Usch ja vad otäckt

    Har också haft liknande drömmar till och från. Vi har precis börjat låta vår 6-åring leka lite själv utanför tomten. Innan har hon bara fått vara på tomten. Och visst är det som du säger...man springer som en tok och tittar i fönstret hela tiden och ser man henne inte så måste man ut och hojta

    kram
  7. Medlem sedan
    Mar 2009
    #4
    Jag läste i en bok om graviditet att vissa brukar drömma livligare under graviditeten. Det lugnade ner mig lite. I v.10 drömde jag att jag jobbade på en förskola som jag inte kände igen, och helt plötsligt började möblerna rasa ner över barnen (det var någon slags jordbävning). Vi tog ut barnen och la dem i rad...det var så himla många kroppar...och alla var bebisar och även i storlek mindre (som ofödda).
    Jag var skakad och funderade om det betydde att jag skulle få ett missfall till...

    En tjej i läkarkön börjat prata med mig om sina mardrömmar...Hon skulle få barn om 4 veckor och berättade att hon ständigt drömmer om att hon föder en apa eller ...en brödrost
    Så drömmar tydligen behöver inte betyda så mkt.
  8. 4
    Jag läste i en bok om graviditet att vissa brukar drömma livligare under graviditeten. Det lugnade ner mig lite. I v.10 drömde jag att jag jobbade på en förskola som jag inte kände igen, och helt plötsligt började möblerna rasa ner över barnen (det var någon slags jordbävning). Vi tog ut barnen och la dem i rad...det var så himla många kroppar...och alla var bebisar och även i storlek mindre (som ofödda).
    Jag var skakad och funderade om det betydde att jag skulle få ett missfall till...

    En tjej i läkarkön börjat prata med mig om sina mardrömmar...Hon skulle få barn om 4 veckor och berättade att hon ständigt drömmer om att hon föder en apa eller ...en brödrost
    Så drömmar tydligen behöver inte betyda så mkt.
  9. Cilla v.11
    #5
    Usch vilken otrevlig dröm. Ja drömmarna är så skrämmande ibland.

    Jag skulle hellre drömma att jag födde en brödrost.
    Jag får väl börja tänka på brödrostar innan jag ska sova. *asg*
  10. 5
    Usch vilken otrevlig dröm. Ja drömmarna är så skrämmande ibland.

    Jag skulle hellre drömma att jag födde en brödrost.
    Jag får väl börja tänka på brödrostar innan jag ska sova. *asg*
  11. Cilla v.11
    #6
    Jepp... här om dagen hade de sprungit in i kiosken. VIlket jag sagt att de inte får.
    Varför kan aldrig barnen lyda???
    Hon kände sig dum när hon blev påkommen och insåg sitt misstag så det känns ju bra i alla fall.

    Men det lär väl bara betyda att hon är försiktigare och snabbare nästa gång så hon inte blir upptäckt.

    Skönt att höra att man inte är ensam i alla fall.
  12. 6
    Jepp... här om dagen hade de sprungit in i kiosken. VIlket jag sagt att de inte får.
    Varför kan aldrig barnen lyda???
    Hon kände sig dum när hon blev påkommen och insåg sitt misstag så det känns ju bra i alla fall.

    Men det lär väl bara betyda att hon är försiktigare och snabbare nästa gång så hon inte blir upptäckt.

    Skönt att höra att man inte är ensam i alla fall.
  13. Cilla v.11
    #7
    Ja du har ju haft en väldigt tuff start i din graviditet.

    Hur mår du annars nu?
    Har du börjat smälta det hela? (om det nu ens är möjligt)
  14. 7
    Ja du har ju haft en väldigt tuff start i din graviditet.

    Hur mår du annars nu?
    Har du börjat smälta det hela? (om det nu ens är möjligt)
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Mår väl fortfarande inte speciellt bra för jag är så svag. Men jag känner ändå att illamåendet på något sätt verkar ha lättat lite. Sedan fick jag reda på i tisdags att mina värden när det gäller medicineringen för proppen låg bra så det känns ju ändå skönt.
  16. 8
    Mår väl fortfarande inte speciellt bra för jag är så svag. Men jag känner ändå att illamåendet på något sätt verkar ha lättat lite. Sedan fick jag reda på i tisdags att mina värden när det gäller medicineringen för proppen låg bra så det känns ju ändå skönt.
  17. Medlem sedan
    Aug 2004
    #9

    Usch

    vilken hemsk dröm. Jag drömmer nog mest konstiga saker, men det slinker nog in någon mardröm lite då o då också
  18. 9
    Usch vilken hemsk dröm. Jag drömmer nog mest konstiga saker, men det slinker nog in någon mardröm lite då o då också

Liknande trådar

  1. mardrömmar?
    By Malin IGAF in forum _0905 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 10:32
  2. mardrömmar
    By amanda-b in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 21:22
  3. Har mardrömmar
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 18:53
  4. Mardrömmar?
    By Karin m A & N in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 18:49
  5. Mardrömmar
    By cat m Vilgot o Molly in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar