Cykelkärra
Småbarn
  1. Mamma cyklar
    #1

    Cykelkärra

    Frun vill ha en cykelkärra i avvaktan på körkortet, till bebben och femåringen. Biltema har en nu för max 40 kg och kostar 795:-. En sån som kopplas till cykelns pakethållare. Jag tycker det ser lite osäkert ut emot bilarna där det inte finns cykelbana och de måste nog låsas ordentligt emot stölder. Nu ska jag leta begagnad.
    Vad tycker, tror eller vet Du?
  2. 1
    Cykelkärra Frun vill ha en cykelkärra i avvaktan på körkortet, till bebben och femåringen. Biltema har en nu för max 40 kg och kostar 795:-. En sån som kopplas till cykelns pakethållare. Jag tycker det ser lite osäkert ut emot bilarna där det inte finns cykelbana och de måste nog låsas ordentligt emot stölder. Nu ska jag leta begagnad.
    Vad tycker, tror eller vet Du?
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Brorsan med två barn, gammal cyklist, rekommenderar kärra å det varmaste, likaså dotterns förskolelärare. Har du två barn att cykelfrakta är kärran eminent!
  4. 2
    Brorsan med två barn, gammal cyklist, rekommenderar kärra å det varmaste, likaså dotterns förskolelärare. Har du två barn att cykelfrakta är kärran eminent!
  5. Mamma cyklar
    #3
    Den jag såg var på Jula för 795 och de har ofta skräp vi handlat där. Biltema tar 995.

    Jag läste på och blir lite skraj att släppa ut dom bland bilarna, väldigt oskyddat och en olycka kan hända alla.

    http://publikationswebbutik.vv.se/up...cykelkarra.pdf
  6. 3
    Den jag såg var på Jula för 795 och de har ofta skräp vi handlat där. Biltema tar 995.

    Jag läste på och blir lite skraj att släppa ut dom bland bilarna, väldigt oskyddat och en olycka kan hända alla.

    http://publikationswebbutik.vv.se/up...cykelkarra.pdf
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Jag har använt cykelkärra i många år. JAg köpte en stor, säker kärra med stålbotten och snedställda hjul. Den var bra men eftersom den var så stor och tung och bred blev det otympligt. Dessutom bråkade barnen alltid i kärran. Två fastspända barn som sitter trångt och inte har något att göra blir lätt irriterade. Så vi bytte till slut. En liten lätt aluminiumkärra med plats för ett ett barn och lite väskor. Det andra barnet i sotl på cykeln. Då blev det helt plötsligt inet extra jobb att ta kärran för vi kom fram överallt och det var inte lika tungt att dra.
  8. 4
    Jag har använt cykelkärra i många år. JAg köpte en stor, säker kärra med stålbotten och snedställda hjul. Den var bra men eftersom den var så stor och tung och bred blev det otympligt. Dessutom bråkade barnen alltid i kärran. Två fastspända barn som sitter trångt och inte har något att göra blir lätt irriterade. Så vi bytte till slut. En liten lätt aluminiumkärra med plats för ett ett barn och lite väskor. Det andra barnet i sotl på cykeln. Då blev det helt plötsligt inet extra jobb att ta kärran för vi kom fram överallt och det var inte lika tungt att dra.

Liknande trådar

  1. HUR cykelkärra?
    By MariaKingsley in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 20:28
  2. cykelkärra
    By geggamojs in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 11:38
  3. Cykelkärra!
    By Malin och Olle in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 20:29
  4. cykelkärra
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 18:31
  5. cykelkärra OT
    By Nyance in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 07:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar