Glädje och sorg hand i hand
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Glädje och sorg hand i hand

    I tisdags hade jag några gravida tjejer hemma på lunch, tre stycken från vår föräldragrupp. De beundrade Tuve och längtar så efter sina bebisar nu, de är beräknade till nästa vecka alla tre. Så igår när vi var på väg upp till makens familj för att fira påsk fick jag ett sms från en av tjejerna. Hon hade träffat en annan tjej från föräldragruppen i affären, beräknad till 9/3, och fått veta att de förlorade sin lilla flicka.

    Stackarna, jag blir så ledsen för deras skull och tänker på dem mest hela tiden. Vi andra i gruppen ska lägga ihop till en blomma till dem, men det finns ju liksom inget man kan göra eller säga som kan trösta.

    Vilken oerhörd tur vi har haft.

    Kram, ta hand om er och era familjer och ha en skön påsk.
  2. 1
    Glädje och sorg hand i hand I tisdags hade jag några gravida tjejer hemma på lunch, tre stycken från vår föräldragrupp. De beundrade Tuve och längtar så efter sina bebisar nu, de är beräknade till nästa vecka alla tre. Så igår när vi var på väg upp till makens familj för att fira påsk fick jag ett sms från en av tjejerna. Hon hade träffat en annan tjej från föräldragruppen i affären, beräknad till 9/3, och fått veta att de förlorade sin lilla flicka.

    Stackarna, jag blir så ledsen för deras skull och tänker på dem mest hela tiden. Vi andra i gruppen ska lägga ihop till en blomma till dem, men det finns ju liksom inget man kan göra eller säga som kan trösta.

    Vilken oerhörd tur vi har haft.

    Kram, ta hand om er och era familjer och ha en skön påsk.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Nä usch och fy, det är sånt som inte ska få hända..
  4. 2
    Nä usch och fy, det är sånt som inte ska få hända..
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Fy. Jag ryser... det är så himla orättvist när sånt händer. Och JA - vi har haft himla tur... skadar inte att tänka på då och då när man beklagar sig över småsaker...
  6. 3
    Fy. Jag ryser... det är så himla orättvist när sånt händer. Och JA - vi har haft himla tur... skadar inte att tänka på då och då när man beklagar sig över småsaker...
  7. Medlem sedan
    Jul 2008
    #4
    Usch vad hemskt! Jag får ont i magen när jag läser det. Man får vara oerhört tacksam att man har fått en frisk bebis. Det tänker jag faktiskt på ibland. Och det är så skönt att det verkar gått bra för oss här i marsgruppen.

    Sänder mina tankar till dem.
  8. 4
    Usch vad hemskt! Jag får ont i magen när jag läser det. Man får vara oerhört tacksam att man har fått en frisk bebis. Det tänker jag faktiskt på ibland. Och det är så skönt att det verkar gått bra för oss här i marsgruppen.

    Sänder mina tankar till dem.
  9. Medlem sedan
    Jun 2006
    #5
    fy sånt borde aldrig få hända ,fruktansvärt tragiskt .
    Ens egna småproblem känns med ens ganska obetydliga i det sammanhanget.
  10. 5
    fy sånt borde aldrig få hända ,fruktansvärt tragiskt .
    Ens egna småproblem känns med ens ganska obetydliga i det sammanhanget.
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6
    Men usch så hemskt... Ja vad säger man? Inte så mkt tror jag, försvinn inte bara. Visa att ni finns där och var inte rädd för att ta kontakt.
  12. 6
    Men usch så hemskt... Ja vad säger man? Inte så mkt tror jag, försvinn inte bara. Visa att ni finns där och var inte rädd för att ta kontakt.
  13. Medlem sedan
    May 2008
    #7
    Usch, så fruktansvärt! Finner inga ord, är bara oerhört tacksam över min fina son.
  14. 7
    Usch, så fruktansvärt! Finner inga ord, är bara oerhört tacksam över min fina son.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8
    Fy så fruktansvärt!
  16. 8
    Fy så fruktansvärt!
  17. Medlem sedan
    Feb 2009
    #9
    Usch, det är rena mardrömmen. Som du skriver man vet inte vad man skall göra eller säga man får visa att man finns bara.

    I sådana stunder uppskattar man sina barn än mer.

    Kram
  18. 9
    Usch, det är rena mardrömmen. Som du skriver man vet inte vad man skall göra eller säga man får visa att man finns bara.

    I sådana stunder uppskattar man sina barn än mer.

    Kram

Liknande trådar

  1. Aff och IRL går hand i hand (feber)
    By Nike1234 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 16:47
  2. Det är med sorg och glädje
    By GladaKon in forum _0905 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 15:12
  3. Skratt och gråt går hand i hand.
    By Sopheía in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 11:11
  4. Dags för promenad i kylan hand i hand
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 13:40
  5. " Sorg o Glädje"
    By sisi in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 10:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar