Hur länge får era tonåringar vara ute?
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Jan 2009
    #1

    Hur länge får era tonåringar vara ute?

    Jag har en son som snart fyller 15 år och han får vara ute till 22 på fredag och lördagar, och till 21 på vardagar, hur gör ni andra, är det tidigt eller sent, eller vad tycker ni?
  2. 1
    Hur länge får era tonåringar vara ute? Jag har en son som snart fyller 15 år och han får vara ute till 22 på fredag och lördagar, och till 21 på vardagar, hur gör ni andra, är det tidigt eller sent, eller vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Mina har aldrig haft tider så, det har heller aldrig varit ett problem.
    Ibland har de tränat och varit hemma sent, kanske 22 på vardagen. I gengäld har varit hemma tidigare andra dagar för att hinna och orka med skolan.

    Sånt beror ju delvis på umgänge men efter våra vanor så tycker jag att 22 är tidigt för att vara helg och 21 sent för att vara vardag.
  4. 2
    Mina har aldrig haft tider så, det har heller aldrig varit ett problem.
    Ibland har de tränat och varit hemma sent, kanske 22 på vardagen. I gengäld har varit hemma tidigare andra dagar för att hinna och orka med skolan.

    Sånt beror ju delvis på umgänge men efter våra vanor så tycker jag att 22 är tidigt för att vara helg och 21 sent för att vara vardag.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Jag har inte heller haft några spikade tider. Det har berott på omständigheter och hur vi andra i familjen vill ha det. Så det kan vara allt från att inte få gå ut alls till att vara ute hela natten. Bara jag får veta var de är.

    Vardagar anpassas _alla_ i familjens utetider så att inte andra störs. För det finns andra som ska upp och jobba och de själva ska orka upp.
  6. 3
    Jag har inte heller haft några spikade tider. Det har berott på omständigheter och hur vi andra i familjen vill ha det. Så det kan vara allt från att inte få gå ut alls till att vara ute hela natten. Bara jag får veta var de är.

    Vardagar anpassas _alla_ i familjens utetider så att inte andra störs. För det finns andra som ska upp och jobba och de själva ska orka upp.
  7. Söndag
    #4
    Det beror helt på omständigheterna, ibland är det sena träningar, ibland fest, ibland måste hon vara hemma tidigt och plugga... Generellt tycker jag att 21-22 på vardagar, inte senare än 24-01 på helgerna.
    Dock aldrig ute på stan till ett på kvällen, bara om hon är hos en kompis.
  8. 4
    Det beror helt på omständigheterna, ibland är det sena träningar, ibland fest, ibland måste hon vara hemma tidigt och plugga... Generellt tycker jag att 21-22 på vardagar, inte senare än 24-01 på helgerna.
    Dock aldrig ute på stan till ett på kvällen, bara om hon är hos en kompis.
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Vi har 4 tonårskillar och deras tider är som nedan:

    13 åringen ska vara hemma 21.00 på vardagar och 22 på helgerna.
    15 åringen ska vara hemma kl. 22 på vardagar och 24 på helgerna och de som är 16 och äldre har egna tider om de inte dricker eller annat.

    Tiderna är ca tider som de ska hålla sig till om vi inte kommer överens om något annat...beroende på vad de göra och är.
  10. 5
    Vi har 4 tonårskillar och deras tider är som nedan:

    13 åringen ska vara hemma 21.00 på vardagar och 22 på helgerna.
    15 åringen ska vara hemma kl. 22 på vardagar och 24 på helgerna och de som är 16 och äldre har egna tider om de inte dricker eller annat.

    Tiderna är ca tider som de ska hålla sig till om vi inte kommer överens om något annat...beroende på vad de göra och är.
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6

    Har också en

    snart 15-åring och skulle han vara "ute och springa" så tror jag att jag hade tyckt att 21 var lagom på vardagar och kanske 23 på helger.

    Nu är han i stort sett aldrig ute på det viset, utan antingen har en kompis här, eller så är han hos någon kompis och då är det övernattning som gäller.

    Är han hos kompis och att han inte ska sova över, så beror det på vad de gör, när jag ska säga en tid.
  12. 6
    Har också en snart 15-åring och skulle han vara "ute och springa" så tror jag att jag hade tyckt att 21 var lagom på vardagar och kanske 23 på helger.

    Nu är han i stort sett aldrig ute på det viset, utan antingen har en kompis här, eller så är han hos någon kompis och då är det övernattning som gäller.

    Är han hos kompis och att han inte ska sova över, så beror det på vad de gör, när jag ska säga en tid.
  13. Medlem sedan
    Jan 2009
    #7
    Tack för era svar!
  14. 7
    Tack för era svar!
  15. Medlem sedan
    Dec 2000
    #8
    Vår snart 15-åring får vara ute till 23 på fredagar och lördagar, 22 på vardagar (han har ofta sovmorgon och har litet sömnbehov). Vi har med alla våra tonåringar, när det gäller fredagar och lördagar, på ett ungefär kört med 22 när de varit 13, 23 när de fyllt 14, 24 när de fyllt 15. Detta har alltså gällt när de bara varit "ute och drällt", har de varit hos kompisar och vi har kunnat hämta dem har de fått vara borta senare. Från 16 års ålder har de haft ganska fria tider. Men de har alla varit pålititliga och haft förståndiga kompisar. De flesta härikring verkar ha ungefär de reglerna.
  16. 8
    Vår snart 15-åring får vara ute till 23 på fredagar och lördagar, 22 på vardagar (han har ofta sovmorgon och har litet sömnbehov). Vi har med alla våra tonåringar, när det gäller fredagar och lördagar, på ett ungefär kört med 22 när de varit 13, 23 när de fyllt 14, 24 när de fyllt 15. Detta har alltså gällt när de bara varit "ute och drällt", har de varit hos kompisar och vi har kunnat hämta dem har de fått vara borta senare. Från 16 års ålder har de haft ganska fria tider. Men de har alla varit pålititliga och haft förståndiga kompisar. De flesta härikring verkar ha ungefär de reglerna.
  17. Medlem sedan
    Feb 2009
    #9
    Vår snart 15-åring får vara ute till 23 på fredagar och lördagar, 22 på vardagar (han har ofta sovmorgon och har litet sömnbehov). Vi har med alla våra tonåringar, när det gäller fredagar och lördagar, på ett ungefär kört med 22 när de varit 13, 23 när de fyllt 14, 24 när de fyllt 15. Detta har alltså gällt när de bara varit "ute och drällt", har de varit hos kompisar och vi har kunnat hämta dem har de fått vara borta senare. Från 16 års ålder har de haft ganska fria tider. Men de har alla varit pålititliga och haft förståndiga kompisar. De flesta härikring verkar ha ungefär de reglerna.
    Vad glad jag blir nu när jag hittade denna länk..

    Jag har en 15 årig son och en 13 årig tjej..

    Sonen tränar och då blir det sena kvällar..men då är det ju vi föräldrar som kör..

    Tjejen däremot som är 13 år hon vill jag ha lite mer koll på vet faktisky inte varför om det är för hon är tjej mm???
    Hon tillbringade tiden fram till Jul i stallet.. Då var det kl 20-20,30 som gällde..
    nu efter jul så har hon hittat det nya ämnet,,,
    istället för häst så är det KILLAR och då vill mamma ha extra koll. men 20 vardag och 21 helg.. men vi flexar oxå om det är sova över och så..
    Vi bor i en liten ort så det är oxå annorlunda tror jag än om man skulle bo i stan..
  18. 9
    Vår snart 15-åring får vara ute till 23 på fredagar och lördagar, 22 på vardagar (han har ofta sovmorgon och har litet sömnbehov). Vi har med alla våra tonåringar, när det gäller fredagar och lördagar, på ett ungefär kört med 22 när de varit 13, 23 när de fyllt 14, 24 när de fyllt 15. Detta har alltså gällt när de bara varit "ute och drällt", har de varit hos kompisar och vi har kunnat hämta dem har de fått vara borta senare. Från 16 års ålder har de haft ganska fria tider. Men de har alla varit pålititliga och haft förståndiga kompisar. De flesta härikring verkar ha ungefär de reglerna.
    Vad glad jag blir nu när jag hittade denna länk..

    Jag har en 15 årig son och en 13 årig tjej..

    Sonen tränar och då blir det sena kvällar..men då är det ju vi föräldrar som kör..

    Tjejen däremot som är 13 år hon vill jag ha lite mer koll på vet faktisky inte varför om det är för hon är tjej mm???
    Hon tillbringade tiden fram till Jul i stallet.. Då var det kl 20-20,30 som gällde..
    nu efter jul så har hon hittat det nya ämnet,,,
    istället för häst så är det KILLAR och då vill mamma ha extra koll. men 20 vardag och 21 helg.. men vi flexar oxå om det är sova över och så..
    Vi bor i en liten ort så det är oxå annorlunda tror jag än om man skulle bo i stan..
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10

    Jag har en 16åring

    och han har 21 på vardagarna och 23 på helgerna (men oftast är han hemma tidigare el sover hos sin flickvän där dom har samma tider).
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag/Nalle Puh
  20. 10
    Jag har en 16åring och han har 21 på vardagarna och 23 på helgerna (men oftast är han hemma tidigare el sover hos sin flickvän där dom har samma tider).

Liknande trådar

  1. Hur länge är ok att vara ute?
    By heureka in forum Tonåringar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-02, 23:24
  2. hur länge får era tonåringar duscha?
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 18:21
  3. Hur länge får de vara ute?
    By Achelois in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 06:25
  4. Hur länge kan de vara ute?
    By indra76 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 20:00
  5. Hur länge ska det vara så???
    By annahpo in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 16:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar