Nu är mamma inlagd på sjukhuset
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Nu är mamma inlagd på sjukhuset

    Igår ringde pappa och sa att mamma ville in till sjukhuset nu. Hon har ont, är orolig och mår inget bra alls nu. Hon vill heller inte att pappa ska behöva ta hand om allt. Så igår kväll körde vi upp henne till avd 6
    Känns mycket jobbigt att veta att hon var där själv inatt, och pappa ensam hemma. Nu är man på helspänn varje gång telefonen ringer......för jag tror inte det dröjer länge tills det där absolut värsta samtalet kommer komma.
    Behövde bara skriva av mig lite
  2. 1
    Nu är mamma inlagd på sjukhuset Igår ringde pappa och sa att mamma ville in till sjukhuset nu. Hon har ont, är orolig och mår inget bra alls nu. Hon vill heller inte att pappa ska behöva ta hand om allt. Så igår kväll körde vi upp henne till avd 6
    Känns mycket jobbigt att veta att hon var där själv inatt, och pappa ensam hemma. Nu är man på helspänn varje gång telefonen ringer......för jag tror inte det dröjer länge tills det där absolut värsta samtalet kommer komma.
    Behövde bara skriva av mig lite
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2
    det är jobbigt, jag vet för min mamma dog i kol den 24 februari nu i år. Det gick alldeles för fort, men jag tänker ofta att jag haft tur som haft en sådan underbar mamma. Se till att vara nära och prata mycket med dina anhöriga och med mamma. kram
  4. 2
    det är jobbigt, jag vet för min mamma dog i kol den 24 februari nu i år. Det gick alldeles för fort, men jag tänker ofta att jag haft tur som haft en sådan underbar mamma. Se till att vara nära och prata mycket med dina anhöriga och med mamma. kram
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Fy vad tungt!

    Samtidigt mycket klokt av din mamma att vilja till sjukhuset & inte att din pappa får ta allt. Dessutom kan de ju förmodligen ge henne bästa smärtlindringen där och det är det viktigaste nu.

    Många kramar!!!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  6. 3
    Fy vad tungt! Samtidigt mycket klokt av din mamma att vilja till sjukhuset & inte att din pappa får ta allt. Dessutom kan de ju förmodligen ge henne bästa smärtlindringen där och det är det viktigaste nu.

    Många kramar!!!
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    ja, det känns bra att vi faktiskt pratar lite mer nu (har aldrig haft nån nära relation), även om det känns att det är fel att det krävdes detta
  8. 4
    ja, det känns bra att vi faktiskt pratar lite mer nu (har aldrig haft nån nära relation), även om det känns att det är fel att det krävdes detta
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Ja, hon har ju haft hjälp av ett dygnet-runt-team så smärtlindring har hon fått hjälp med. Däremot är det väl drygt för pappa med all annan hjälp hon behöver.

    Tack till er båda kizze66 och Åkervindan =)
  10. 5
    Ja, hon har ju haft hjälp av ett dygnet-runt-team så smärtlindring har hon fått hjälp med. Däremot är det väl drygt för pappa med all annan hjälp hon behöver.

    Tack till er båda kizze66 och Åkervindan =)
  11. Medlem sedan
    Nov 1998
    #6
    Skickar mina allra varmaste kramar till dig. Skickar även styrka till din mamma som tvingas gå igenom denna hel****- sjukdom.

    sköt om dig
    kram
    mamma till fyra
  12. 6
    Skickar mina allra varmaste kramar till dig. Skickar även styrka till din mamma som tvingas gå igenom denna hel****- sjukdom.

    sköt om dig
    kram
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Tack =) alla kramar från er här på Aff värmer verkligen....
  14. 7
    Tack =) alla kramar från er här på Aff värmer verkligen....
  15. Medlem sedan
    Jul 2000
    #8
    Mina varmaste styrkekramar till dig..........

    Vet att vi kommer att vara med om de samma framöver med pappa. Smärtlindringen har redan börjat.
  16. 8
    Mina varmaste styrkekramar till dig..........

    Vet att vi kommer att vara med om de samma framöver med pappa. Smärtlindringen har redan börjat.
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9
    Vad har din pappa drabbats av då?
    Samma jävliga sjukdom som mamma eller?

    Tack för kramarna =)
  18. 9
    Vad har din pappa drabbats av då?
    Samma jävliga sjukdom som mamma eller?

    Tack för kramarna =)
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Åh så ledsamt. Men tänk ändå så skönt för henne att få komma in på sjukhuset och bli ordentligt omhändertagen. Finns det inte möjlighet för din pappa att sova över där om det inte är långt kvar?

    Skickar några styrkekramar
  20. 10
    Åh så ledsamt. Men tänk ändå så skönt för henne att få komma in på sjukhuset och bli ordentligt omhändertagen. Finns det inte möjlighet för din pappa att sova över där om det inte är långt kvar?

    Skickar några styrkekramar
  21. Medlem sedan
    Jun 2002
    #11
    Tror inte man får det, dessutom är det bara besökstid 13-19...tycker jag är trist =(
    Jo, hon verkar må lite bättre nu iaf...får väl se hur det är idag.
  22. 11
    Tror inte man får det, dessutom är det bara besökstid 13-19...tycker jag är trist =(
    Jo, hon verkar må lite bättre nu iaf...får väl se hur det är idag.
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12

    Styrkekramar...

    ååååååh vad oerhört jobbigt för er alla just nu... Hur har det gått? Har du möjlighet att åka dit, t.ex. ta anhörigdagar?
    Lycka är en resa inte en destination.
  24. 12
    Styrkekramar... ååååååh vad oerhört jobbigt för er alla just nu... Hur har det gått? Har du möjlighet att åka dit, t.ex. ta anhörigdagar?
  25. Medlem sedan
    Jul 2000
    #13
    Han har prostatacancer med metataser i hela skelettet.
    Vi har vetat om det i ett år men sen 1,5mån tillbaka har det bara gått utför...
  26. 13
    Han har prostatacancer med metataser i hela skelettet.
    Vi har vetat om det i ett år men sen 1,5mån tillbaka har det bara gått utför...
  27. Medlem sedan
    Jun 2002
    #14
    Tack =)
    Ja jag har fått beviljat från FK, åker till mamma varje dag. Sjukhuset ligger 5 min från mig.
  28. 14
    Tack =)
    Ja jag har fått beviljat från FK, åker till mamma varje dag. Sjukhuset ligger 5 min från mig.
  29. Medlem sedan
    Feb 2008
    #15
    Skicar dej alla goda tankar och varma kramar till dej och din pappa!! Är lite sent ute med det men jag gör det ändå. Kramar Kine
  30. 15
    Skicar dej alla goda tankar och varma kramar till dej och din pappa!! Är lite sent ute med det men jag gör det ändå. Kramar Kine
  31. Medlem sedan
    Feb 2008
    #16
    Dert ska ju stå din mamma förståss. Jag är så ledsen för att det blev fel och hoppas att du kan förlåta mej
  32. 16
    Dert ska ju stå din mamma förståss. Jag är så ledsen för att det blev fel och hoppas att du kan förlåta mej
  33. Medlem sedan
    Jun 2002
    #17
    självklart e du förlåten......
  34. 17
    självklart e du förlåten......

Liknande trådar

  1. Min mamma är på akuten och blir inlagd
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-11-30, 14:22
  2. orolig, min lilla mamma är inlagd igen
    By pinoccio in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 19:29
  3. Inlagd på sjukhuset
    By myssli in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 18:59
  4. Mamma är inlagd :(
    By he77 in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 21:49
  5. Varit inlagd på sjukhuset....
    By Lulle79 v34 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 08:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar