Aktiviter för små barn? (Sthlm)
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Aktiviter för små barn? (Sthlm)

    Jag undrar om era småttingar går på några aktiviteter? Vi har nyligen slutat på babysim och letar efter något max en gång per vecka, minimulle eller liknande för vår 2-åring.

    Tips, ideér?

    vad är prisvärt tycker ni?
  2. 1
    Aktiviter för små barn? (Sthlm) Jag undrar om era småttingar går på några aktiviteter? Vi har nyligen slutat på babysim och letar efter något max en gång per vecka, minimulle eller liknande för vår 2-åring.

    Tips, ideér?

    vad är prisvärt tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2

    Sång- och musikstund

    gick jag på med min äldste. Kul både för barn och mamma, tycker jag.
    I Malmö där jag bor arrangerade kyrkan det, utan att för den sakens skull vara religiöst bundet, och det kostade heller inget. Söta kyrktanter stod för hembaket i fikapaus. Mums!
    www.marianyckelpiga.se
    Silversmycken på nätet.
  4. 2
    Sång- och musikstund gick jag på med min äldste. Kul både för barn och mamma, tycker jag.
    I Malmö där jag bor arrangerade kyrkan det, utan att för den sakens skull vara religiöst bundet, och det kostade heller inget. Söta kyrktanter stod för hembaket i fikapaus. Mums!
  5. mandelblomma
    #3
    får man säga inget
    Jag tyckte/ tycker detär befriande skönt att inte ha baby/småbarnsaktiviteter, tids nog får man massa tideroch passa och saker man har svårt att hinna med, även för barnet...går man på dagis tycker jag det är tillräckligt att göra.
    Är man hemma kan det vara en annan sak, kanske...
  6. 3
    får man säga inget
    Jag tyckte/ tycker detär befriande skönt att inte ha baby/småbarnsaktiviteter, tids nog får man massa tideroch passa och saker man har svårt att hinna med, även för barnet...går man på dagis tycker jag det är tillräckligt att göra.
    Är man hemma kan det vara en annan sak, kanske...
  7. Medlem sedan
    Sep 2000
    #4

    Dagis?

    Går liten på dagis? Isåfall tycker jag att det är absolut tillräckligt för en 2-åring.
    Om inte - en stund på lekplatsen (gungan, sandlådan m likasinnade eller m mamma/pappa) ett par ggr/vecka, fika/lekbesök hos eller av jämnårig eller besök på badhuset med mamma/pappa nån gång per vecka - det räcker anser jag för en 2-åring.
    Mina barn har börjat på organiserad aktivitet (enkel barngympa) när dom fyllt 4 (började på dagis vid 20 månader)
    Priser varierar stort beroende på vart man bor. I Sthlm antar jag att vadsomhelt är snordyrt...
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  8. 4
    Dagis? Går liten på dagis? Isåfall tycker jag att det är absolut tillräckligt för en 2-åring.
    Om inte - en stund på lekplatsen (gungan, sandlådan m likasinnade eller m mamma/pappa) ett par ggr/vecka, fika/lekbesök hos eller av jämnårig eller besök på badhuset med mamma/pappa nån gång per vecka - det räcker anser jag för en 2-åring.
    Mina barn har börjat på organiserad aktivitet (enkel barngympa) när dom fyllt 4 (började på dagis vid 20 månader)
    Priser varierar stort beroende på vart man bor. I Sthlm antar jag att vadsomhelt är snordyrt...
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Om du går in på friluftsfrämjandet.se och kikar under aktiviter så kan man se vad de har för barnaktiviteter i ditt område.
    Skogsknopp heter SKogsmulle för 2-åringar. De kan även ha nåt som kallas familjemulle där man går tillsammans med en förälder. Har för mig att det brukar vara från 2-3 år
  10. 5
    Om du går in på friluftsfrämjandet.se och kikar under aktiviter så kan man se vad de har för barnaktiviteter i ditt område.
    Skogsknopp heter SKogsmulle för 2-åringar. De kan även ha nåt som kallas familjemulle där man går tillsammans med en förälder. Har för mig att det brukar vara från 2-3 år
  11. Medlem sedan
    Dec 2008
    #6
    Skogsknopp är de minsta, sedan vid 3 blir det Knyttet. Därefter Mulle...

    Det glömde jag ju skriva. Det har vi gått på sedan sonen var 3 och han går fortfarande - till hösten blir han Strövare. DET kan jag verkligen rekommendera! Man är ute i ur och skur, lär sig om naturen och får goda vänner.

    Ganska skönt för här hos oss är det inte varje vecka, utan oftast varannan lördag, ibland var tredje. Det blir inte så inrutat då.
    www.marianyckelpiga.se
    Silversmycken på nätet.
  12. 6
    Skogsknopp är de minsta, sedan vid 3 blir det Knyttet. Därefter Mulle...

    Det glömde jag ju skriva. Det har vi gått på sedan sonen var 3 och han går fortfarande - till hösten blir han Strövare. DET kan jag verkligen rekommendera! Man är ute i ur och skur, lär sig om naturen och får goda vänner.

    Ganska skönt för här hos oss är det inte varje vecka, utan oftast varannan lördag, ibland var tredje. Det blir inte så inrutat då.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Håller med!

    Jag blev helt rädd idag på Lek och Bus i Örebro där jag såg föräldrar som gick dit med en knappt året gammalt barn. För vems skull liksom?!
    /Pillan
  14. 7
    Håller med! Jag blev helt rädd idag på Lek och Bus i Örebro där jag såg föräldrar som gick dit med en knappt året gammalt barn. För vems skull liksom?!
    /Pillan
  15. Medlem sedan
    Apr 2007
    #8
    Jag tycker man ska göra det man själv tycker är trevligt när man är föräldraledig. Jag tyckte bäst om att gå på öppna förskolan, och det var gratis. Och så gick jag på sångstund i kyrkan ibland, och det var inte dyrt. Men de hade sångstund på öppna förskolan också, så egentligen hade det räckt med den. Det är trevligast och roligast att gå dit ens mammakompisar går, så man har nån att hänga med. Fast jag bor inte i Stockholm, men jag har hört att de har liknande aktiviteter där.

    Jag skulle nog inte gå på minimulle. Tycker det låter pretentiöst. Skogen kan man ju gå i så mycket man vill ändå. Men vem vet, det kanske är toppen!
  16. 8
    Jag tycker man ska göra det man själv tycker är trevligt när man är föräldraledig. Jag tyckte bäst om att gå på öppna förskolan, och det var gratis. Och så gick jag på sångstund i kyrkan ibland, och det var inte dyrt. Men de hade sångstund på öppna förskolan också, så egentligen hade det räckt med den. Det är trevligast och roligast att gå dit ens mammakompisar går, så man har nån att hänga med. Fast jag bor inte i Stockholm, men jag har hört att de har liknande aktiviteter där.

    Jag skulle nog inte gå på minimulle. Tycker det låter pretentiöst. Skogen kan man ju gå i så mycket man vill ändå. Men vem vet, det kanske är toppen!

Liknande trådar

  1. 2:an, läxor, aktiviter, kompisar...
    By Madicken-m4 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-18, 20:32
  2. Tips för en dag med barn i sthlm?
    By Mika in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 16:15
  3. 36år - första barn i sthlm ( norr om sthlm)
    By Izabelam in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 12:46
  4. Vad göra med barn i Sthlm?
    By C med S&M in forum Resesnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 11:21
  5. Kul ställen för barn i sthlm?
    By Embi in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 12:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar