Skor till kjol/klänning?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Skor till kjol/klänning?

    Gäller egentligen inte barn, men även barn. Mest vuxen egentligen. Tips emottages supermycket

    Om man har kjolar i lite olika längd och färger. Vad ska man ha för skor till????

    Stövlar är ju självklart snyggt till. Vilken längd är snyggast till stövlar?
    Stövlar funkar ju bra i rätt väder så att säga. Men lite varmare dagar, vad har man då för skor till? Blir galen....

    Snyggskor/sandaler/sportskor????? Det är en djungel. Jag har dålig koll och inget hemma.... Dottern har mer än mig att välja på ....
  2. 1
    Skor till kjol/klänning? Gäller egentligen inte barn, men även barn. Mest vuxen egentligen. Tips emottages supermycket

    Om man har kjolar i lite olika längd och färger. Vad ska man ha för skor till????

    Stövlar är ju självklart snyggt till. Vilken längd är snyggast till stövlar?
    Stövlar funkar ju bra i rätt väder så att säga. Men lite varmare dagar, vad har man då för skor till? Blir galen....

    Snyggskor/sandaler/sportskor????? Det är en djungel. Jag har dålig koll och inget hemma.... Dottern har mer än mig att välja på ....
  3. Medlem sedan
    Oct 2005
    #2
    Mina töser har Ballerina skor Jag hade också haft det om det fanns i min storlek

    Jag tycker det är jättefint.
  4. 2
    Mina töser har Ballerina skor Jag hade också haft det om det fanns i min storlek

    Jag tycker det är jättefint.
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Men ballerina skor finns väl till vuxna
    Detta kanske är något för dig.....
    http://images.google.se/imgres?imgur...%3D42%26um%3D1
  6. 3
    Men ballerina skor finns väl till vuxna
    Detta kanske är något för dig.....
    http://images.google.se/imgres?imgur...%3D42%26um%3D1
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4
    Jo visst finns det ballerina skor till vuxna, men jag har så stora fötter... 42-43 då är det inte så lätt att hitta
  8. 4
    Jo visst finns det ballerina skor till vuxna, men jag har så stora fötter... 42-43 då är det inte så lätt att hitta
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Okej. Allt är ju relativt
    Har för mig att jag såg en annons i tidningen i helgen där de hade damskor från 36-44 och herrskor från 39 - vad det nu var. Kommer väl mer och mer. Vi växer ju...
  10. 5
    Okej. Allt är ju relativt
    Har för mig att jag såg en annons i tidningen i helgen där de hade damskor från 36-44 och herrskor från 39 - vad det nu var. Kommer väl mer och mer. Vi växer ju...
  11. Medlem sedan
    Dec 1998
    #6
    Om du har problem med att hitta skor till större fötter rekommenderar jag ebay, både tyska och engelska. 42 har ju tex Ecco fortfarande, det är ju inte fullt så udda skostorlek. Men 43 kan ju vara svårare
    Bara en liten tanke från en som själv köper mycket skor på nätet (och säljer det på tradera som sen inte passade/motsvarade förväntningarna eller så )
  12. 6
    Om du har problem med att hitta skor till större fötter rekommenderar jag ebay, både tyska och engelska. 42 har ju tex Ecco fortfarande, det är ju inte fullt så udda skostorlek. Men 43 kan ju vara svårare
    Bara en liten tanke från en som själv köper mycket skor på nätet (och säljer det på tradera som sen inte passade/motsvarade förväntningarna eller så )
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    Ballerina, sandaler eller klackskor när det är varmt. Stövlar eller klackskor när det är kallt.
    Stövlar tycker jag bara är fint till korta kjolar. Sportskor/gympa dojjor tycker jag är fult till kjol.
  14. 7
    Ballerina, sandaler eller klackskor när det är varmt. Stövlar eller klackskor när det är kallt.
    Stövlar tycker jag bara är fint till korta kjolar. Sportskor/gympa dojjor tycker jag är fult till kjol.
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Och jag som kan tycka att det ser sådär härligt tjejigt sportigt ut med en halvlång kjol, en t-shirt och gympadojor, självklart med strumpor i Men det är väl mest till barn jag tänker på då förstås! På vuxna ser det inte riktigt lika bra ut!

    Vad gäller migsjälv så har jag för smala ben och kan inte ha stövlar Jag känner mig för uppklädd i klackskor, så det har jag bara till fint. Jag vart frälst när ballerinaskorna blev poppis... för det passar mig utmärkt på sommaren. Gympisar har jag ibland när jag har piratbyxor eller långbyxor. Klackskor till fint!
    Har oxå köpt mig ett par snyggare "tofflor" eller vad man ska kalla det. En slip-in-sko som känns lite blandning mellan toffel och något annat. Dom kan jag ha när jag promenerar runt i ett köpcentra tex men skull kanske inte ha dom en heldag på Gröna Lund.
    Sen har jag ju vanliga tofflor som jag har när jag bara ska ut på gården och leka med barnen förstås... men då är det inte så noga med att det ska matcha eller vara snyggt förstås!

    Har inga själv men kan tycka att låga converseskor kan se snyggt ut till kjol oxå. Det känns lite halvsportigt och fräsht på något vis utan att se sådär fult ut som gympisar kan göra på en vuxen.
  16. 8
    Och jag som kan tycka att det ser sådär härligt tjejigt sportigt ut med en halvlång kjol, en t-shirt och gympadojor, självklart med strumpor i Men det är väl mest till barn jag tänker på då förstås! På vuxna ser det inte riktigt lika bra ut!

    Vad gäller migsjälv så har jag för smala ben och kan inte ha stövlar Jag känner mig för uppklädd i klackskor, så det har jag bara till fint. Jag vart frälst när ballerinaskorna blev poppis... för det passar mig utmärkt på sommaren. Gympisar har jag ibland när jag har piratbyxor eller långbyxor. Klackskor till fint!
    Har oxå köpt mig ett par snyggare "tofflor" eller vad man ska kalla det. En slip-in-sko som känns lite blandning mellan toffel och något annat. Dom kan jag ha när jag promenerar runt i ett köpcentra tex men skull kanske inte ha dom en heldag på Gröna Lund.
    Sen har jag ju vanliga tofflor som jag har när jag bara ska ut på gården och leka med barnen förstås... men då är det inte så noga med att det ska matcha eller vara snyggt förstås!

    Har inga själv men kan tycka att låga converseskor kan se snyggt ut till kjol oxå. Det känns lite halvsportigt och fräsht på något vis utan att se sådär fult ut som gympisar kan göra på en vuxen.
  17. Medlem sedan
    Dec 2008
    #9
    Ballerina, sandaler eller Converse - det beror på hur kjolen ser ut... Och mitt humör!
    Gärna stövlar på höst och vinter.
    www.marianyckelpiga.se
    Silversmycken på nätet.
  18. 9
    Ballerina, sandaler eller Converse - det beror på hur kjolen ser ut... Och mitt humör!
    Gärna stövlar på höst och vinter.
  19. Medlem sedan
    Apr 2009
    #10
    Converse eller ballerina på sommar och vår kör jag med. På höst/vinter blir det stövlar. Jag kan inte gå i klackar, men kunde jag det så skulle jag absolut ha det när det är varmt och man vill vara lite mer uppklädd.

    Till stövlar har jag bara korta kjolar, ser jättekonstigt ut annars tycker jag.
  20. 10
    Converse eller ballerina på sommar och vår kör jag med. På höst/vinter blir det stövlar. Jag kan inte gå i klackar, men kunde jag det så skulle jag absolut ha det när det är varmt och man vill vara lite mer uppklädd.

    Till stövlar har jag bara korta kjolar, ser jättekonstigt ut annars tycker jag.
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11
    Jag har också stora fötter och köper ofta vad de har på Ecco och det är inte mycket. Inte så många av deras skor går upp till 42 tyvärr och ibland när de finns är de för små.
  22. 11
    Jag har också stora fötter och köper ofta vad de har på Ecco och det är inte mycket. Inte så många av deras skor går upp till 42 tyvärr och ibland när de finns är de för små.
  23. Medlem sedan
    Oct 2007
    #12
    Tack för alla era svar!
  24. 12
    Tack för alla era svar!
  25. Medlem sedan
    Mar 2003
    #13

    Jag bor i såna här..

    ..på sommaren. finns i många olika varianter och är både sköna och snygga tycker jag. Dessa är de senaste jag köpte:

  26. 13
    Jag bor i såna här.. ..på sommaren. finns i många olika varianter och är både sköna och snygga tycker jag. Dessa är de senaste jag köpte:

  27. Medlem sedan
    Oct 2007
    #14
    Fina!
    Jag föredrar dock utan hög klack då min rygg inte pallar, så är jag inte kort i rocken heller.... Upplever mig som ett Eifeltorn ibland trots att jag inte är det....
  28. 14
    Fina!
    Jag föredrar dock utan hög klack då min rygg inte pallar, så är jag inte kort i rocken heller.... Upplever mig som ett Eifeltorn ibland trots att jag inte är det....

Liknande trådar

  1. Snygga skor till kjol
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 08:56
  2. Skor till kjol?
    By crista in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-02, 20:14
  3. Skor till kjol?
    By thess705 in forum Hem & fritid
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 16:21
  4. Skor till kjol/klänning
    By mimi64 in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 20:58
  5. Skor till kjol
    By Magnolia in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 11:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar