Vad är det här för en växt?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1
    Marija med Sofia 021108 & Ingrid 050111
    www.sofia-ingrid.se
  2. 1
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2
    Liknar lite kejsarkronor eller liknande... isåfall får du stora blommor om ett tag

    http://images.google.se/images?gbv=2...ilder&aq=f&oq=
    I much prefer whining to counting my blessings!
  4. 2
    Liknar lite kejsarkronor eller liknande... isåfall får du stora blommor om ett tag

    http://images.google.se/images?gbv=2...ilder&aq=f&oq=
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Våra grannar har sådana, och jag har inte vågat fråga vad det är. De kommer jättetidigt på våren (bladen alltså). Nu när krokusen just börjat blomma (zon 3-4) så är de redan ett par decimeter höga.

    Nu vet jag vad jag skall köpa!
  6. 3
    Våra grannar har sådana, och jag har inte vågat fråga vad det är. De kommer jättetidigt på våren (bladen alltså). Nu när krokusen just börjat blomma (zon 3-4) så är de redan ett par decimeter höga.

    Nu vet jag vad jag skall köpa!
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Även liljorna kommer nu, iaf mina flockliljor (ett par dec, bor i zon 3). De andra (asiatisk, orinetalisk och vad jag nu har har jag inte sett till än)...
  8. 4
    Även liljorna kommer nu, iaf mina flockliljor (ett par dec, bor i zon 3). De andra (asiatisk, orinetalisk och vad jag nu har har jag inte sett till än)...
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Ja, det liknar kejsarkronor! Tidigare år tror jag inte att det har kommit blommor men i år så finns det knoppar på en av dem. Borde kanske gödsla?
  10. 5
    Ja, det liknar kejsarkronor! Tidigare år tror jag inte att det har kommit blommor men i år så finns det knoppar på en av dem. Borde kanske gödsla?
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Det är kejsarkrona och den är troligtvis en gul sådan. Har en massa gul här hemma och en orange, men den oranga har mörkare stam än dom gula.

    Jättefina, och det bästa av allt är att rådjur inte gillar dem, för dom luktar rätt starkt, men så får jag ha tulpanerna i fred i samma rabatt också.
    Annisan med oktoberpojkarna William -02 och Rasmus -04 och majflickan Matilda -09

    www.annisan.se/
  12. 6
    Det är kejsarkrona och den är troligtvis en gul sådan. Har en massa gul här hemma och en orange, men den oranga har mörkare stam än dom gula.

    Jättefina, och det bästa av allt är att rådjur inte gillar dem, för dom luktar rätt starkt, men så får jag ha tulpanerna i fred i samma rabatt också.

Liknande trådar

  1. Vad är det här för växt
    By Anja- in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 21:32
  2. Växt
    By Carina&Hugo i Ty in forum Missfall
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 18:02
  3. fy vad hon växt
    By Linda m. 4 barn in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 11:24
  4. SF som ej växt...
    By Working Girl in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 09:52
  5. Vad är det för växt?
    By -Emla- in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 18:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar