Ont i magen av gröt
_0811 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Ont i magen av gröt

    undrar jag om Alfred fått?? Han åt för första gången två portioner gröt igår. Han har varit ledsen inatt. Men hur ska jag egentligen kunna veta om det beror på förkylningen (täppt i näsan), utvecklingsstadium eller ont i magen. Men han pruttade en del och bajsade nu i morse när han kom upp. Kanske behövde han bara bajsa?

    Men jag undrar, är välling mildare för magen än gröt? Ska jag byta? Synd nu när han precis lärt sig äta. Ska jag ge honom gröt idag? Vad tycker ni?
  2. 1
    Ont i magen av gröt undrar jag om Alfred fått?? Han åt för första gången två portioner gröt igår. Han har varit ledsen inatt. Men hur ska jag egentligen kunna veta om det beror på förkylningen (täppt i näsan), utvecklingsstadium eller ont i magen. Men han pruttade en del och bajsade nu i morse när han kom upp. Kanske behövde han bara bajsa?

    Men jag undrar, är välling mildare för magen än gröt? Ska jag byta? Synd nu när han precis lärt sig äta. Ska jag ge honom gröt idag? Vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Jan 2006
    #2

    Stackarn

    Det är svårt att veta exakt vad det beror på som du säger. Du kan ju ge prova att ge honom lite mindre portion kanske. Byta till välling skulle jag personligen inte göra för jag tycker det är ett onödigt påhitt. Det är bättre äta mat och gröt än att dricka den där sörjan. Vad gäller hans mage så spelar det nog ingen roll om det är gröt eller välling. Möjligt att han får gas i magen om han äter ur flaska.
    Om han fortsätter ha ont i magen kanske han är känslig för nåt födoämne. Ammar du? Prova att dra ner på ditt mjölkdrickande ett par dagar i så fall.

    Hoppas det inte hänger i sig.
    Anna m goa barna Love (maj -06) + Ebba (nov -08)
  4. 2
    Stackarn Det är svårt att veta exakt vad det beror på som du säger. Du kan ju ge prova att ge honom lite mindre portion kanske. Byta till välling skulle jag personligen inte göra för jag tycker det är ett onödigt påhitt. Det är bättre äta mat och gröt än att dricka den där sörjan. Vad gäller hans mage så spelar det nog ingen roll om det är gröt eller välling. Möjligt att han får gas i magen om han äter ur flaska.
    Om han fortsätter ha ont i magen kanske han är känslig för nåt födoämne. Ammar du? Prova att dra ner på ditt mjölkdrickande ett par dagar i så fall.

    Hoppas det inte hänger i sig.
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Ammar inte

    så han har fått mjölkbaserad ersättning hela tiden utan att få ont i magen...

    Inatt vaknade han flera ggr och jag fick ej tyst på honom förrän han fått mat. Gav honom mat 23:20, 02:00, 04:00... konstigt nog somnade han om efter varje mål. Tänkte att "nu har jag gett honom för mycket så att han får ännu mer ont i magen". Men han blev ju tyst och lugn. Han kunde väl inte varit hungrig? Kanske närhetsbehov, men det hjälpte inte heller att lägga honom bredvid mig. Han slukade flaskan varje gång och sedan somnade om... jättekonstigt. Men hade han ont i magen kan det ju vara så att han tror att han är hungrig.

    Kanske lika bra att sluta analysera så mycket, kanske blir det bättre inatt :-)
  6. 3
    Ammar inte så han har fått mjölkbaserad ersättning hela tiden utan att få ont i magen...

    Inatt vaknade han flera ggr och jag fick ej tyst på honom förrän han fått mat. Gav honom mat 23:20, 02:00, 04:00... konstigt nog somnade han om efter varje mål. Tänkte att "nu har jag gett honom för mycket så att han får ännu mer ont i magen". Men han blev ju tyst och lugn. Han kunde väl inte varit hungrig? Kanske närhetsbehov, men det hjälpte inte heller att lägga honom bredvid mig. Han slukade flaskan varje gång och sedan somnade om... jättekonstigt. Men hade han ont i magen kan det ju vara så att han tror att han är hungrig.

    Kanske lika bra att sluta analysera så mycket, kanske blir det bättre inatt :-)
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Elin hade diarre för två veckor sedan och då gick det inte alls ge gröt för det hela blev värre....

    Jag började ge mat igen förra veckan och idag har hon fått gröt för första gången.

    Hoppa över att ge på kvällen tycker jag, bättre att ta på morgonen i så fall, så ser du hur han verkar under dagen.

    Det var någon som sa till mig att laktosen i mjölk kan irritera vid förkylning eftersom magen är känsligare då.
  8. 4
    Elin hade diarre för två veckor sedan och då gick det inte alls ge gröt för det hela blev värre....

    Jag började ge mat igen förra veckan och idag har hon fått gröt för första gången.

    Hoppa över att ge på kvällen tycker jag, bättre att ta på morgonen i så fall, så ser du hur han verkar under dagen.

    Det var någon som sa till mig att laktosen i mjölk kan irritera vid förkylning eftersom magen är känsligare då.

Liknande trådar

  1. Gröt-smakisen, magen o natten
    By guppi in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-29, 12:03
  2. Gröt!
    By Sintra in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 11:54
  3. Blir man konstig i magen av 6-måns gröt?
    By angylp in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 15:53
  4. gröt gröt gröt fråga
    By ia-fia in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-05, 16:21
  5. Gröt
    By Jennie väntar 4:an in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 20:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar