Liten olycka..
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Liten olycka..

    För en stund sen i köket råkade storebror, 1 ½ år, sätta sig på bebisen. Bebisen låg i sin babysitter och storebror backade bakåt och satte sig rätt på bebisen huvud! Han låg och sov och vaknade till i storgråt.
    Verkar som allt gick bra men vad rädd jag blev och även storebror!
    Känner mig som värsta usla mamman som inte hade bättre koll...
  2. 1
    Liten olycka.. För en stund sen i köket råkade storebror, 1 ½ år, sätta sig på bebisen. Bebisen låg i sin babysitter och storebror backade bakåt och satte sig rätt på bebisen huvud! Han låg och sov och vaknade till i storgråt.
    Verkar som allt gick bra men vad rädd jag blev och även storebror!
    Känner mig som värsta usla mamman som inte hade bättre koll...
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Förstår att det måste varit otäckt... men det händer ju på ett ögonblick... jag intalar mig själv att bebisar tål mer än man tror.

    Har inte haft några större incidenter här hemma ännu, men det är väl bara en tidsfråga. Igår nös dock Cornelia rakt i ansiktet på Ellen, sådär så hon blev helt blöt. Stackars barn som har äldre syskon tänker jag... de får tåla en hel del. Nu går jag bara och hoppas att Ellen inte ska bli förkyld hon med... Men, samtidigt är det ju en rikedom för barn att ha syskon tänker jag, de ska bara överleva länge nog för att uppskatta det
  4. 2
    Förstår att det måste varit otäckt... men det händer ju på ett ögonblick... jag intalar mig själv att bebisar tål mer än man tror.

    Har inte haft några större incidenter här hemma ännu, men det är väl bara en tidsfråga. Igår nös dock Cornelia rakt i ansiktet på Ellen, sådär så hon blev helt blöt. Stackars barn som har äldre syskon tänker jag... de får tåla en hel del. Nu går jag bara och hoppas att Ellen inte ska bli förkyld hon med... Men, samtidigt är det ju en rikedom för barn att ha syskon tänker jag, de ska bara överleva länge nog för att uppskatta det
  5. Medlem sedan
    Jul 2008
    #3
    Min systers barn gjorde exakt samma sak för en månad sedan. Storasyster satte sig på sin lillebrors huvud. Han fick en spricka i nyckelbenet men det läkte på 2 dagar. Hade han varit äldre hade det tagit mycket längre tid. De har gott läkkött de små!

    En lycka händer såå lätt. Man hinner inte vara med överallt, det gör en inte till en dålig förälder!

    Kram!
  6. 3
    Min systers barn gjorde exakt samma sak för en månad sedan. Storasyster satte sig på sin lillebrors huvud. Han fick en spricka i nyckelbenet men det läkte på 2 dagar. Hade han varit äldre hade det tagit mycket längre tid. De har gott läkkött de små!

    En lycka händer såå lätt. Man hinner inte vara med överallt, det gör en inte till en dålig förälder!

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4
    Ajdå! Hur visste de att han fick en spricka i nyckelbenet?
    Blir nojjig nu ju.. Behöver någon titta på min bebis också kanske? Det såg ut som det gick bra men jag vet ju inte...
  8. 4
    Ajdå! Hur visste de att han fick en spricka i nyckelbenet?
    Blir nojjig nu ju.. Behöver någon titta på min bebis också kanske? Det såg ut som det gick bra men jag vet ju inte...
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5
    Ja, det där med nysningar och hostattacker kommer ju när man minst anar det. Så är det när man har syskon som gärna vill vara nära.
  10. 5
    Ja, det där med nysningar och hostattacker kommer ju när man minst anar det. Så är det när man har syskon som gärna vill vara nära.
  11. Medlem sedan
    Jul 2008
    #6
    Nejdå, tror inte det är någon fara. Syrrans son var helt otröstlig, det var därför de åkte in.

    Var inte meningen att skrämma upp dig juh! F´låt!
  12. 6
    Nejdå, tror inte det är någon fara. Syrrans son var helt otröstlig, det var därför de åkte in.

    Var inte meningen att skrämma upp dig juh! F´låt!
  13. Medlem sedan
    Sep 2004
    #7
    Ok, lillen grät men han låg ju och sov också. Inte trevligt att vakna på det sättet.
    Men han lät sig tröstas ganska snabbt och kunde sova vidare så då kanske jag kan vara lugn.

    Det är jobbigt när man inte kan fråga de små. Om de har ont och vart i så fall.. Lättare när de blir lite större och kan prata.

    Kram
  14. 7
    Ok, lillen grät men han låg ju och sov också. Inte trevligt att vakna på det sättet.
    Men han lät sig tröstas ganska snabbt och kunde sova vidare så då kanske jag kan vara lugn.

    Det är jobbigt när man inte kan fråga de små. Om de har ont och vart i så fall.. Lättare när de blir lite större och kan prata.

    Kram
  15. Medlem sedan
    Jul 2008
    #8
    Som sagt, tror inte det är någon fara alls. Syrrans grabb blev olycklig så fort man rörde hans "onda sida". Det är segare virke i de små än vad man kan tro!

    Kram!
  16. 8
    Som sagt, tror inte det är någon fara alls. Syrrans grabb blev olycklig så fort man rörde hans "onda sida". Det är segare virke i de små än vad man kan tro!

    Kram!
  17. Medlem sedan
    Dec 2007
    #9
    Det måste ha känts jätteläskigt men sånt händer och det brukar gå bra! Småsyskon blir väl tuktade och man som mamma blir lite luttrad och man får väldigt bra och starkt hjärta efter ett tag av alla hjärtrusningar man haft.

    Skönt att det gick bra och du är inte värsta usla mamman. Sånt händer och kommer att fortsätta att hända.

    Kram
  18. 9
    Det måste ha känts jätteläskigt men sånt händer och det brukar gå bra! Småsyskon blir väl tuktade och man som mamma blir lite luttrad och man får väldigt bra och starkt hjärta efter ett tag av alla hjärtrusningar man haft.

    Skönt att det gick bra och du är inte värsta usla mamman. Sånt händer och kommer att fortsätta att hända.

    Kram
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10
    Appropå syskon vill mina stora barn (6 resp 4,5 år) ha fler syskon än Isabelle. De tycker att mamma och pappa ska ha mååååånga barn Problemet är att jag och sambon inte alls är lika förtjusta i tanken på ett gäng ungar till
  20. 10
    Appropå syskon vill mina stora barn (6 resp 4,5 år) ha fler syskon än Isabelle. De tycker att mamma och pappa ska ha mååååånga barn Problemet är att jag och sambon inte alls är lika förtjusta i tanken på ett gäng ungar till
  21. Medlem sedan
    Sep 2004
    #11
    Tack!

    Kram
  22. 11
    Tack!

    Kram

Liknande trådar

  1. Liten olycka
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 21:34
  2. Liten olycka
    By F m. N05+H06+L09 in forum _05 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 21:50
  3. Liten olycka...
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 12:29
  4. Liten olycka
    By Marie_AOA in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 08:53
  5. Hade en liten olycka igår... långt
    By Sarah29 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 09:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar