otrogen
  1. anonymt namn
    #1

    otrogen

    Hjälp. Jag är mitt i livet och lever sedan flera år med en man som jag älskar. Vi har det bra, roligt och och ett jättebra sexliv. Vi har två små barn. Så hände det där som jag inte ville skulle hända, jag bedrog honom på en resa (kan nästan inte skriva det känns helt overkligt). Jag vet att alla säger att det beror på att något är fel i ens relation men det känns inte så. Det var som en bubbla och jag blev så medryckt i känslan av att känna mig ung och vara med om något nytt. Jag vill absolut inte träffa den mannen igen och det behöver jag garanterat inte göra -han bor nästan på andra sidan klotet. Så till frågan : ska jag berätta eller inte? Att det skulle göra ont i min man att få höra är såklart en underdrift men har man ändå rätt till sanningen. Eller är det jag som ska bära min skuld och inte kräva av honom att han ska hjälpa mig med någon slags syndernas förlåtelse?
  2. 1
    otrogen Hjälp. Jag är mitt i livet och lever sedan flera år med en man som jag älskar. Vi har det bra, roligt och och ett jättebra sexliv. Vi har två små barn. Så hände det där som jag inte ville skulle hända, jag bedrog honom på en resa (kan nästan inte skriva det känns helt overkligt). Jag vet att alla säger att det beror på att något är fel i ens relation men det känns inte så. Det var som en bubbla och jag blev så medryckt i känslan av att känna mig ung och vara med om något nytt. Jag vill absolut inte träffa den mannen igen och det behöver jag garanterat inte göra -han bor nästan på andra sidan klotet. Så till frågan : ska jag berätta eller inte? Att det skulle göra ont i min man att få höra är såklart en underdrift men har man ändå rätt till sanningen. Eller är det jag som ska bära min skuld och inte kräva av honom att han ska hjälpa mig med någon slags syndernas förlåtelse?
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2
    Jag tycker att du ska strunta i att berätta.
    Det gör INGEN lycklig.
    Försök att glömma alltihop bara.
    OM du skulle göra om det däremot... ja, då är det en annan pilsner.
  4. 2
    Jag tycker att du ska strunta i att berätta.
    Det gör INGEN lycklig.
    Försök att glömma alltihop bara.
    OM du skulle göra om det däremot... ja, då är det en annan pilsner.
  5. anonymt namn
    #3
    Tack för ditt svar!
    Så kan också jag tänka men när jag då tänker att det omvänt skulle gälla mig, att det var jag som inte fick veta sanningen -då vet jag inte.
  6. 3
    Tack för ditt svar!
    Så kan också jag tänka men när jag då tänker att det omvänt skulle gälla mig, att det var jag som inte fick veta sanningen -då vet jag inte.
  7. Medlem sedan
    May 1999
    #4
    Jo, det vet du om du någonsin varit med om att någon berättat något dyligt. Man vill inte ha ett sånt svek med sig i bagaget.
    Så.. tänker du aldrig göra om det: Berätta inte, lev själv med skulden. Berätta inte för NÅGON!
  8. 4
    Jo, det vet du om du någonsin varit med om att någon berättat något dyligt. Man vill inte ha ett sånt svek med sig i bagaget.
    Så.. tänker du aldrig göra om det: Berätta inte, lev själv med skulden. Berätta inte för NÅGON!
  9. anonymt namn
    #5
    Tur att den här platsen finns annars återstår ju bara att gå ut och gräva en gropp i skogen berätta ner i den och gräva igen den efteråt. Tack igen.
  10. 5
    Tur att den här platsen finns annars återstår ju bara att gå ut och gräva en gropp i skogen berätta ner i den och gräva igen den efteråt. Tack igen.
  11. Medlem sedan
    Mar 2009
    #6
    Å när du har skottat igen gropen kan du ta MaWes pilsner som gravöl
    Jag håller med MaWe glöm fortast möjligt å har du och din man en bra liv kommer denna händelse att blekna bort väldigt väldigt fort
  12. 6
    Å när du har skottat igen gropen kan du ta MaWes pilsner som gravöl
    Jag håller med MaWe glöm fortast möjligt å har du och din man en bra liv kommer denna händelse att blekna bort väldigt väldigt fort
  13. Medlem sedan
    Aug 2004
    #7
    Ett uttryck jag har hört i annan anledning passar även här:
    "En gång är ingen gång, två gånger är en ful ovana".

    Med tanke på hur du beskriver dina känslor efter detta ser jag inget upprepande mönster. Vad du kan åstadkomma vid att berätta är att ställa till det ordentligt, håller du tyst _inför_alla_ men lär dig av det är ingen skada skett och din man mår nog bäst av att inte veta.

    Människan är inte perfekt och vi gör fel. De smarta lär sig av sina (och kanske andras) fel, de dumma upprepar dom. Var smart och inse att du inte är mer än människa, du klantade till det och du har lärt dig.

    Det borde väl räcka eller hur?
  14. 7
    Ett uttryck jag har hört i annan anledning passar även här:
    "En gång är ingen gång, två gånger är en ful ovana".

    Med tanke på hur du beskriver dina känslor efter detta ser jag inget upprepande mönster. Vad du kan åstadkomma vid att berätta är att ställa till det ordentligt, håller du tyst _inför_alla_ men lär dig av det är ingen skada skett och din man mår nog bäst av att inte veta.

    Människan är inte perfekt och vi gör fel. De smarta lär sig av sina (och kanske andras) fel, de dumma upprepar dom. Var smart och inse att du inte är mer än människa, du klantade till det och du har lärt dig.

    Det borde väl räcka eller hur?
  15. Anonym
    #8
    Vilket bra svar!Har du själv erfarenhet av otrohet?
  16. 8
    Vilket bra svar!Har du själv erfarenhet av otrohet?
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9
    Det där är tyvärr inget som jag kan svara på åt dig.
    Har själv blivit bedragen och visst rent hypotetiskt. Om det verkligen, verkligen var en "engångsföreteelse" så skulle jag nog kanske hellre valt att vara "lyckligt ovetande".

    Du verkar iofs. ha "ångrat" dig vilket är bra. Tycker dock att du ändå skall ta dig en rejäl funderare på varför du VALDE att vara otrogen. Det är liksom inget som bara händer utan är ett (åtminstone för stunden) medvetet val. Om din intention är att det inte skall hända igen så bör du nog se till att vara väldigt säker på varför du valde att vara otrogen denna gång och hur du skall hantera det så att du gör ett annat val nästa gång samma känsla/situation infinner sig.
  18. 9
    Det där är tyvärr inget som jag kan svara på åt dig.
    Har själv blivit bedragen och visst rent hypotetiskt. Om det verkligen, verkligen var en "engångsföreteelse" så skulle jag nog kanske hellre valt att vara "lyckligt ovetande".

    Du verkar iofs. ha "ångrat" dig vilket är bra. Tycker dock att du ändå skall ta dig en rejäl funderare på varför du VALDE att vara otrogen. Det är liksom inget som bara händer utan är ett (åtminstone för stunden) medvetet val. Om din intention är att det inte skall hända igen så bör du nog se till att vara väldigt säker på varför du valde att vara otrogen denna gång och hur du skall hantera det så att du gör ett annat val nästa gång samma känsla/situation infinner sig.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Spontant så...

    känner jag att du skulle ha något straff men gjort är ju gjort och att skälla på dig hjälper nog föga. Med handen på hjärtat så är det en riktig allvarlig handling du har gjort.

    Jag instämmer dock med övriga att jag tror du gör klokt som inte berättar utan försöker titta framåt istället. MEN...jag vill instämma med Ziggy att du borde ta dig en REJÄL funderare och fundera igenom hur detta kunde ske och fram för allt varför?? Sen också hur du ska göra för att inte frestas/lockas att göra om det.

    Dessutom så hoppas jag att ni hade skydd? hade ni inte det så ska du omedelbart se till att göra allehanda tester så att du inte för eventuella smittor vidare.

    Hoppas det reder upp sig och att det går bra för dig/er.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  20. 10
    Spontant så... känner jag att du skulle ha något straff men gjort är ju gjort och att skälla på dig hjälper nog föga. Med handen på hjärtat så är det en riktig allvarlig handling du har gjort.

    Jag instämmer dock med övriga att jag tror du gör klokt som inte berättar utan försöker titta framåt istället. MEN...jag vill instämma med Ziggy att du borde ta dig en REJÄL funderare och fundera igenom hur detta kunde ske och fram för allt varför?? Sen också hur du ska göra för att inte frestas/lockas att göra om det.

    Dessutom så hoppas jag att ni hade skydd? hade ni inte det så ska du omedelbart se till att göra allehanda tester så att du inte för eventuella smittor vidare.

    Hoppas det reder upp sig och att det går bra för dig/er.
  21. anonymt namn
    #11
    Tack för ditt svar. Jag förstår att du har rätt när du säger att jag gjorde ett medvetet val, att ens handlingar har en orsak Jag begriper det bara inte -och kanske är det just därför jag måste undersöka det väldigt noggrant. Tror du att man i en relation kommer förbi en otrohet? Finns det inte ändå något bra i att man vågar lita på att den andre vill gå igenom även jättejobbiga saker tillsammans med en själv?
  22. 11
    Tack för ditt svar. Jag förstår att du har rätt när du säger att jag gjorde ett medvetet val, att ens handlingar har en orsak Jag begriper det bara inte -och kanske är det just därför jag måste undersöka det väldigt noggrant. Tror du att man i en relation kommer förbi en otrohet? Finns det inte ändå något bra i att man vågar lita på att den andre vill gå igenom även jättejobbiga saker tillsammans med en själv?
  23. anonymt namn
    #12
    Tack alla ni för era svar och för att ni brydde er om att svara trots att jag är anonym. Jag ska fråga mammorna också, varför vet jag inte, kanske kan jag bara inte sluta "prata" om det riktigt än. Tack igen!
  24. 12
    Tack alla ni för era svar och för att ni brydde er om att svara trots att jag är anonym. Jag ska fråga mammorna också, varför vet jag inte, kanske kan jag bara inte sluta "prata" om det riktigt än. Tack igen!
  25. Medlem sedan
    Aug 2004
    #13
    Ja, som den bedragna.
  26. 13
    Ja, som den bedragna.

Liknande trådar

  1. En gång otrogen alltid otrogen...(Långt)
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-01-12, 23:52
  2. Otrogen/Planerar att vara otrogen?
    By Sonja156 in forum Kärlek & relationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-25, 09:17
  3. otrogen
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-04-20, 09:45
  4. Otrogen jag???
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 17:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar