Så om polisen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Så om polisen

    socialen, hyresvärden, installationsgubben ringer på och ert barn är ensamt, så får de lov att öppna och även släppa in?
  2. 1
    Så om polisen socialen, hyresvärden, installationsgubben ringer på och ert barn är ensamt, så får de lov att öppna och även släppa in?
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Väntar du besök, du svarade inte längre ner. Du måste ju misstänka att du ska få besök eftersom du frågar så många frågor om det.

    Vad har du gjort för att soc ska hälsa på dig?
  4. 2
    Väntar du besök, du svarade inte längre ner. Du måste ju misstänka att du ska få besök eftersom du frågar så många frågor om det.

    Vad har du gjort för att soc ska hälsa på dig?
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Inte för Mig! imt
  6. 3
    Inte för Mig! imt
  7. Medlem sedan
    Mar 1998
    #4
    Ja. slutar du fråga om vi alla svarar ja på den frågan?
  8. 4
    Ja. slutar du fråga om vi alla svarar ja på den frågan?
  9. Medlem sedan
    Sep 2003
    #5
    Men alltså vad är det det handlar om egentligen? Jag tror inte det varit så många ts om samma ämne förut.. Eller jo, det har det såklart, men inte idag iaf...

    Om det knackar så öppnar vi dörren. Är det från soc eller annan myndighet så är det klart att dom får komma in och berätta vad de har för ärende, vad är det som är så konstigt med att släppa in dom?

    Varför ska min INTE släppa in dom?
  10. 5
    Men alltså vad är det det handlar om egentligen? Jag tror inte det varit så många ts om samma ämne förut.. Eller jo, det har det såklart, men inte idag iaf...

    Om det knackar så öppnar vi dörren. Är det från soc eller annan myndighet så är det klart att dom får komma in och berätta vad de har för ärende, vad är det som är så konstigt med att släppa in dom?

    Varför ska min INTE släppa in dom?
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Nej.
  12. 6
    Nej.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    de kan hitta piskorna i sovrummet.
  14. 7
    de kan hitta piskorna i sovrummet.
  15. Medlem sedan
    Sep 2003
    #8
    Om barnet är ensamt så lär dom ju ändå komma tillbaka senare när vi vuxna är hemma.
  16. 8
    Om barnet är ensamt så lär dom ju ändå komma tillbaka senare när vi vuxna är hemma.
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9
    Mina barn får öppna för alla som ringer på.Nu ser vi iof genom köksfönstret vem som behagar ringa på och om det spelar nån roll så bor vi i ett litet samhälle med mindre villakvarter,Där har jag aldrig ens sett till polisen eller socialen.Möjligtvis en installationsgubbe då och då.Men då har man ju själv ringt för att få deras installations hjälp lite taskigt att inte öppna då.Å andra sidan är det få som ringer på våran dörr,dom som vi känner kliver oftast bara rakt in med ett hallå
  18. 9
    Mina barn får öppna för alla som ringer på.Nu ser vi iof genom köksfönstret vem som behagar ringa på och om det spelar nån roll så bor vi i ett litet samhälle med mindre villakvarter,Där har jag aldrig ens sett till polisen eller socialen.Möjligtvis en installationsgubbe då och då.Men då har man ju själv ringt för att få deras installations hjälp lite taskigt att inte öppna då.Å andra sidan är det få som ringer på våran dörr,dom som vi känner kliver oftast bara rakt in med ett hallå
  19. Medlem sedan
    Apr 2007
    #10
    öppna, ja. Släppa in, nej.

    Men å andra sidan så är mina barn ganska stora nu. När de var för små för att jag skulle vilja att de öppnade dörren så lämnade jag dem öht inte ensamma hemma.
  20. 10
    öppna, ja. Släppa in, nej.

    Men å andra sidan så är mina barn ganska stora nu. När de var för små för att jag skulle vilja att de öppnade dörren så lämnade jag dem öht inte ensamma hemma.
  21. Medlem sedan
    Sep 2003
    #11
    Så är det här också

    Om någon knackar på så vet vi nästan säkert att vi inte känner personen så väl etfersom de andra öppnar direkt eller knackar och öppnar själva
  22. 11
    Så är det här också

    Om någon knackar på så vet vi nästan säkert att vi inte känner personen så väl etfersom de andra öppnar direkt eller knackar och öppnar själva
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    Mina barn är 5½ och 2 - de är näppeligen hemma ensamma så att de kan öppna för någon av ovanstående...
  24. 12
    Mina barn är 5½ och 2 - de är näppeligen hemma ensamma så att de kan öppna för någon av ovanstående...

Liknande trådar

  1. Om polisen
    By lisalina in forum Autismspektrum
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 07:04
  2. Polisen?
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-13, 14:07
  3. Polisen är här nu...
    By oroligsyster in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 19:53
  4. polisen kom.....
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 05:22
  5. näe Polisen
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 11:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar