Vägrar sova dagtid!
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Vägrar sova dagtid!

    Någon mer som har svårt att få bebis att komma till ro och sova? André har varit hur lätt som helst att lägga i åtta månader... Nu är det stört omöjligt. Han bara reser sig och står och hoppar i sängen! Till slut blir han ju så trött att han blir riktigt ilsken. Nu måste man ligga bredvid och hålla honom för att han möjligen ens kan överväga att vila i en nanosekund. Nattsömnen är väl rätt ok ändå om än stökigare än tidigare.

    Går det över??
    "Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others".

    Groucho Marx.
  2. 1
    Vägrar sova dagtid! Någon mer som har svårt att få bebis att komma till ro och sova? André har varit hur lätt som helst att lägga i åtta månader... Nu är det stört omöjligt. Han bara reser sig och står och hoppar i sängen! Till slut blir han ju så trött att han blir riktigt ilsken. Nu måste man ligga bredvid och hålla honom för att han möjligen ens kan överväga att vila i en nanosekund. Nattsömnen är väl rätt ok ändå om än stökigare än tidigare.

    Går det över??
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    ja jag upplevede att Wilja va så där vid 8-9 mån. Jag höll på att bli tokig. Men nu är det lungt igen. Tror de går upp o ner hela tiden. Hon blir ju 10 i slutet av april. Men de höll nog i sig ett par veckor iaf. Fick också ligga bredvid och "hålla fast" tills hon kom på att de va ju rätt skönt att vila en stund
  4. 2
    ja jag upplevede att Wilja va så där vid 8-9 mån. Jag höll på att bli tokig. Men nu är det lungt igen. Tror de går upp o ner hela tiden. Hon blir ju 10 i slutet av april. Men de höll nog i sig ett par veckor iaf. Fick också ligga bredvid och "hålla fast" tills hon kom på att de va ju rätt skönt att vila en stund
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Jag måste gå med vagnen för att Alva ska somna dagtid. Hon hoppar gladerligen över sovstunden annars och blir aptrött på kvällen och helt gnällig.
  6. 3
    Jag måste gå med vagnen för att Alva ska somna dagtid. Hon hoppar gladerligen över sovstunden annars och blir aptrött på kvällen och helt gnällig.
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Liam sover ute i vagnen under dagen i två omgångar, ca 4timmar sammanlagt.. sen svoer han bara ca 10h på natten
  8. 4
    Liam sover ute i vagnen under dagen i två omgångar, ca 4timmar sammanlagt.. sen svoer han bara ca 10h på natten

Liknande trådar

  1. 3,5 mån vägrar ta bröstet dagtid
    By Raisa_S in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-01, 14:57
  2. Sova dagtid
    By Folkabo in forum _0906 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 18:46
  3. Sova längre än 20 min dagtid
    By MalinKT in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-27, 10:33
  4. sova dagtid?
    By molima in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 13:48
  5. Sova dagtid?
    By Maline med 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 09:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar