Urinvägsinfektion
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Urinvägsinfektion

    Om jag inte varit till barnmorskan i tisdgs och hon nämnt att sammandragningar kunde vara ett tecken på urinvägsinfektion skulle jag gå här i godantro. Jag tycker inte att jag har några fler symptom alls. Huruvida jag kissar oftare än normalt är ju liksom lite svårt att avgöra som gravid. Jag tycker det varierar lite vecka från vecka. Men nu ska pillren göra allt bra igen

    Hoppas alla magar mår bra!
  2. 1
    Urinvägsinfektion Om jag inte varit till barnmorskan i tisdgs och hon nämnt att sammandragningar kunde vara ett tecken på urinvägsinfektion skulle jag gå här i godantro. Jag tycker inte att jag har några fler symptom alls. Huruvida jag kissar oftare än normalt är ju liksom lite svårt att avgöra som gravid. Jag tycker det varierar lite vecka från vecka. Men nu ska pillren göra allt bra igen

    Hoppas alla magar mår bra!
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2
    Det är tydligen väldigt vanligt att gravida har UVI utan vanliga symptom så hos mig kollas urinen åxå då jag har sd men odlingarna har inte visat nått..

    Krya på dig nu o ha en trevlig helg
    Bissen med William 16/6 2006 o Jonathan 21/6 2009

    Stora barnen -93 & -95 + bonus -93

    http://bajenfrost.blogspot.com/
  4. 2
    Det är tydligen väldigt vanligt att gravida har UVI utan vanliga symptom så hos mig kollas urinen åxå då jag har sd men odlingarna har inte visat nått..

    Krya på dig nu o ha en trevlig helg
  5. Medlem sedan
    Dec 2008
    #3
    Tiitar in från september gruppen! Jag har så konstiga känningar i ljumskarna och tyngshetskänsla i livmoder om man säger så.. Kännns så det trycker på, går på toa och det kommer inte så mkt kiss som jag tror det ska komma.. Har pratat med sjukvårdsrådgivningen och de tyckte jag skulle avakta.. Köpte stickor på appotektet som testat + elle - mot netrit i urinen..Visad inget.

    Misstänker alltså att det skulle kunna vara UVI ändå! Fick du göra en odling elle visade det sig på en vanlig sticka att du hade UVI?

    Vore så snällt om du hade tid att svara på mina frågor
  6. 3
    Tiitar in från september gruppen! Jag har så konstiga känningar i ljumskarna och tyngshetskänsla i livmoder om man säger så.. Kännns så det trycker på, går på toa och det kommer inte så mkt kiss som jag tror det ska komma.. Har pratat med sjukvårdsrådgivningen och de tyckte jag skulle avakta.. Köpte stickor på appotektet som testat + elle - mot netrit i urinen..Visad inget.

    Misstänker alltså att det skulle kunna vara UVI ändå! Fick du göra en odling elle visade det sig på en vanlig sticka att du hade UVI?

    Vore så snällt om du hade tid att svara på mina frågor
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Min barnmorska sa åt mig att ringa hälsocentralen om jag fick fler sammandragningar. Jag fick efter många om och med komma dit och lämna ett urinprov. Provet visade inte så stor mängd basilusker men tillräckligt för att läkaren ansåg att jag skulle börja med piller innan resultatet från odlingen kommit (vilket skulle ta fem arbetsdagar).

    Jag hoppas du får klarhet i om du har UVI inom kort! Det är så lätt att jaga upp sig.
  8. 4
    Min barnmorska sa åt mig att ringa hälsocentralen om jag fick fler sammandragningar. Jag fick efter många om och med komma dit och lämna ett urinprov. Provet visade inte så stor mängd basilusker men tillräckligt för att läkaren ansåg att jag skulle börja med piller innan resultatet från odlingen kommit (vilket skulle ta fem arbetsdagar).

    Jag hoppas du får klarhet i om du har UVI inom kort! Det är så lätt att jaga upp sig.

Liknande trådar

  1. urinvägsinfektion
    By kokefisen in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 21:53
  2. Urinvägsinfektion
    By kiss-lisa in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 12:58
  3. Urinvägsinfektion på G...
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 13:13
  4. Urinvägsinfektion..
    By lindabjallan in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 18:08
  5. Urinvägsinfektion???
    By lindabjallan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 10:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar