Dåligt samvete
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Dåligt samvete

    sitter jag o har nu.....Mina barn har ALDRIG gått heltid på dagis utan vi har pusslat/ jobbat deltid så att de alltid varit lediga någon/ några dagar i veckan. Men från och med imorgon och fram till semestern ska killarna gå på heltid. Känns inte bra!
    Jag har ett vikariat, jobbar som lärare så det är relativt långa ddg + restid.
    Min man har just blivit uppsagd ifrån Volvo och efter två veckors arbetslöshet fick han ett vik på 5 månader. Han varken får eller kan tacka nej till det. Arbetet är enbart förrlagt mellan 6.30-15.30 så det finns inga möjligheter att pussla med dagistiderna dessvärre.
    Samtidigt måste man vara glad för att man har jobb i tider då mkt hög arbetslöshet råder.
    Någon här som har sina barn heltidsinskrivna.Isåfall hur funkar det?
    - Mamma till 4:Emelie-94, Emmy-97, Loke dec-03 och Lias aug-06-
  2. 1
    Dåligt samvete sitter jag o har nu.....Mina barn har ALDRIG gått heltid på dagis utan vi har pusslat/ jobbat deltid så att de alltid varit lediga någon/ några dagar i veckan. Men från och med imorgon och fram till semestern ska killarna gå på heltid. Känns inte bra!
    Jag har ett vikariat, jobbar som lärare så det är relativt långa ddg + restid.
    Min man har just blivit uppsagd ifrån Volvo och efter två veckors arbetslöshet fick han ett vik på 5 månader. Han varken får eller kan tacka nej till det. Arbetet är enbart förrlagt mellan 6.30-15.30 så det finns inga möjligheter att pussla med dagistiderna dessvärre.
    Samtidigt måste man vara glad för att man har jobb i tider då mkt hög arbetslöshet råder.
    Någon här som har sina barn heltidsinskrivna.Isåfall hur funkar det?
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Ha inte dåligt samvete, alla gör så gott de kan men man kan inte trolla med knäna. Mina barn vill aldrig gå hem så heltid på dagis för en stund tror jag inte dina barn kommer lida så mycket av, mest du själv. Mina går i och för sig inte heltid så jag kan inte uttala mig om det eg kanske, men jag tycker inte du ska ha dåligt samvete i alla fall! Vilka tider kommer dina barn att få?
  4. 2
    Ha inte dåligt samvete, alla gör så gott de kan men man kan inte trolla med knäna. Mina barn vill aldrig gå hem så heltid på dagis för en stund tror jag inte dina barn kommer lida så mycket av, mest du själv. Mina går i och för sig inte heltid så jag kan inte uttala mig om det eg kanske, men jag tycker inte du ska ha dåligt samvete i alla fall! Vilka tider kommer dina barn att få?
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Vi pusslar också. Jag tar tdigaste möjliga bussen till jobbet och åker hemifrån redan kl. 6.00. Jobbar 75% men eftersom pendlingen ligger på sammanlagt 2,5timme/dag så är det svårt med kortare dagar. Maken lämnar henne 06.45 och hämtar 16.15. Det är långa dagar. Men jag försöker kompensera det med att vara ledig en dag i veckan istället.

    Just nu är det extratufft då jag håller på att ta körkort och ligger i rätt intensivt. Vill dock ha det klart innan småsyskonet kommer i juli så jag försöker stå ut med det dåliga samvetet till juni och semestrarna.
  6. 3
    Vi pusslar också. Jag tar tdigaste möjliga bussen till jobbet och åker hemifrån redan kl. 6.00. Jobbar 75% men eftersom pendlingen ligger på sammanlagt 2,5timme/dag så är det svårt med kortare dagar. Maken lämnar henne 06.45 och hämtar 16.15. Det är långa dagar. Men jag försöker kompensera det med att vara ledig en dag i veckan istället.

    Just nu är det extratufft då jag håller på att ta körkort och ligger i rätt intensivt. Vill dock ha det klart innan småsyskonet kommer i juli så jag försöker stå ut med det dåliga samvetet till juni och semestrarna.
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    Tycker absolut inte att du behöver ha dåligt samvete för det! Det är ju något du inte rår över...
    Dessutom är ju barnen ute så mkt nu när värmen börjar komma och då brukar väl dagis vara jättepoppis?! Hade min lilla tjej fått välja hade hon nog gärna gått långa dagar. Men nu går hon 15 h/ vecka då jag är hemma och väntar på bebis. Sen ska hon inte gå alls efter sommaren och det tycker jag känns lite jobbigt då hon är superförälskad i sitt dagis.

    Trivs dom på dagis?
  8. 4
    Tycker absolut inte att du behöver ha dåligt samvete för det! Det är ju något du inte rår över...
    Dessutom är ju barnen ute så mkt nu när värmen börjar komma och då brukar väl dagis vara jättepoppis?! Hade min lilla tjej fått välja hade hon nog gärna gått långa dagar. Men nu går hon 15 h/ vecka då jag är hemma och väntar på bebis. Sen ska hon inte gå alls efter sommaren och det tycker jag känns lite jobbigt då hon är superförälskad i sitt dagis.

    Trivs dom på dagis?
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Ja det är ungefär såhär.
    7.15-16
    9.00-16
    7.15-15.45 *2
    7.15-14.00
    JAg tycker att det är för långa dagar men som sagt var det får gå fram till semestern.
  10. 5
    Ja det är ungefär såhär.
    7.15-16
    9.00-16
    7.15-15.45 *2
    7.15-14.00
    JAg tycker att det är för långa dagar men som sagt var det får gå fram till semestern.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Ja det är nog som du skriver bara att stå ut. Kul med småsyskon. Lycka till med körkortet.
  12. 6
    Ja det är nog som du skriver bara att stå ut. Kul med småsyskon. Lycka till med körkortet.
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Tack för dina klocka ord. loke trivs bra men lias vill helst avra hemme men det går bra när han är på dagis . MEN han säger alltid -Vill inte till dagis...
  14. 7
    Tack för dina klocka ord. loke trivs bra men lias vill helst avra hemme men det går bra när han är på dagis . MEN han säger alltid -Vill inte till dagis...
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    KLOKA ORD....
  16. 8
    KLOKA ORD....

Liknande trådar

  1. Dåligt samvete
    By Mammahaj in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 21:01
  2. dåligt samvete!!
    By memlos in forum _0407 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 12:48
  3. Dåligt samvete?
    By Hosanna in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:17
  4. Dåligt samvete
    By Imre in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 17:24
  5. Dåligt samvete!
    By annahconda in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar