Dåligt samvete
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Dåligt samvete

    sitter jag o har nu.....Mina barn har ALDRIG gått heltid på dagis utan vi har pusslat/ jobbat deltid så att de alltid varit lediga någon/ några dagar i veckan. Men från och med imorgon och fram till semestern ska killarna gå på heltid. Känns inte bra!
    Jag har ett vikariat, jobbar som lärare så det är relativt långa ddg + restid.
    Min man har just blivit uppsagd ifrån Volvo och efter två veckors arbetslöshet fick han ett vik på 5 månader. Han varken får eller kan tacka nej till det. Arbetet är enbart förrlagt mellan 6.30-15.30 så det finns inga möjligheter att pussla med dagistiderna dessvärre.
    Samtidigt måste man vara glad för att man har jobb i tider då mkt hög arbetslöshet råder.
    Någon här som har sina barn heltidsinskrivna.Isåfall hur funkar det?
    - Mamma till 4:Emelie-94, Emmy-97, Loke dec-03 och Lias aug-06-
  2. 1
    Dåligt samvete sitter jag o har nu.....Mina barn har ALDRIG gått heltid på dagis utan vi har pusslat/ jobbat deltid så att de alltid varit lediga någon/ några dagar i veckan. Men från och med imorgon och fram till semestern ska killarna gå på heltid. Känns inte bra!
    Jag har ett vikariat, jobbar som lärare så det är relativt långa ddg + restid.
    Min man har just blivit uppsagd ifrån Volvo och efter två veckors arbetslöshet fick han ett vik på 5 månader. Han varken får eller kan tacka nej till det. Arbetet är enbart förrlagt mellan 6.30-15.30 så det finns inga möjligheter att pussla med dagistiderna dessvärre.
    Samtidigt måste man vara glad för att man har jobb i tider då mkt hög arbetslöshet råder.
    Någon här som har sina barn heltidsinskrivna.Isåfall hur funkar det?
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2