Varför får en del
Många barn
  1. anonymt namn
    #1

    Varför får en del

    bara barn av en sort? Har läst nu på flera ställen att sannolikheten för att det blir en fjärde av samma sort är mycket stor när man tre av samma. Väntar nr fyra och känner mig 100% övertygad om det är en till av samma sort, blir samtidigt besviken och förundrad över vad det är med mig/oss som gör det? Ph-värde? Kost? Har jag nåt fel på något? Någon som vet varför? HAr ni någon gång forskat hör på aff vilken statistik det är om man redan har tre av samma, hur många fick fjärde av samma och hur många fick en annan sort? SCB ställer bara upp matematiskt och inte enligt verkligheten..
  2. 1
    Varför får en del bara barn av en sort? Har läst nu på flera ställen att sannolikheten för att det blir en fjärde av samma sort är mycket stor när man tre av samma. Väntar nr fyra och känner mig 100% övertygad om det är en till av samma sort, blir samtidigt besviken och förundrad över vad det är med mig/oss som gör det? Ph-värde? Kost? Har jag nåt fel på något? Någon som vet varför? HAr ni någon gång forskat hör på aff vilken statistik det är om man redan har tre av samma, hur många fick fjärde av samma och hur många fick en annan sort? SCB ställer bara upp matematiskt och inte enligt verkligheten..
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    fråga inte mig

    vi har planerat ett barn av fyra (tvåan).
    Vi har tre flickor och förra veckan fick vi reda på att beisen i magen är en pojke.
    Ingen aning om hur vi gjort....
  4. 2
    fråga inte mig vi har planerat ett barn av fyra (tvåan).
    Vi har tre flickor och förra veckan fick vi reda på att beisen i magen är en pojke.
    Ingen aning om hur vi gjort....
  5. Anonym
    #3
    Kände du det på dig innan ul? Något som varit annorlunda?
  6. 3
    Kände du det på dig innan ul? Något som varit annorlunda?
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    Jag fick 4 flickor först och sedan en pojke...och sedan en flicka till
    Rökning kan ju försämra spermiernas kvalite...och om jag inte minns fel så ryker killarna först
    Och ja...jag känner många som har fortsatt på samma kön om det väl har börjat bara med en sort..varför vet jag inte riktigt.
  8. 4
    Jag fick 4 flickor först och sedan en pojke...och sedan en flicka till
    Rökning kan ju försämra spermiernas kvalite...och om jag inte minns fel så ryker killarna först
    Och ja...jag känner många som har fortsatt på samma kön om det väl har börjat bara med en sort..varför vet jag inte riktigt.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Fast jag tycker i IRL, iaf

    runt mig så är det faktiskt ganska vanligt att man får 3 st av samma kön och sedan en fjärde av det andra. En annan familj fick 4 söner och sedan en tjej... 4 av samma kön är nog inte spec vanligt (?)
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  10. 5
    Fast jag tycker i IRL, iaf runt mig så är det faktiskt ganska vanligt att man får 3 st av samma kön och sedan en fjärde av det andra. En annan familj fick 4 söner och sedan en tjej... 4 av samma kön är nog inte spec vanligt (?)
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Vad kul, Malin!

    Det är inte så långt kvar innan han kommer heller, väl?!
    Innerjoin: A-92, I-94, L-97 och T-01
    (Tjej, kille, kille, tjej)


    http://www.tradera.com/category/cate...736&listtype=0
  12. 6
    Vad kul, Malin! Det är inte så långt kvar innan han kommer heller, väl?!
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Jag fick 3 killar först och sen en tjej
    Har haft en par mf innan tjejjen och då vet jag inte vad det var.
    Kan säga att mina graviditeter blivit värre för var gång och den sista (med tjejjen) var riktigt "pest".
    Jag trodde att hon var en pojke tills hon kom ut -så lite förvånad blev jag ju

    Frågar du mig så tror jag väl att det beror på slumpen i de flesta fall, men visst kan man fundera kring om vissa kvinnor inte kan få det ena könet och om vissa män får för dålig kvalitet på spermien av det andra könet -ja inte vet jag men det är ganska intressant.
    Har sjäv 2 kompisar med 5 pojkar var och de är ganska övertygade om att de inte kan få flickor.
  14. 7
    Jag fick 3 killar först och sen en tjej
    Har haft en par mf innan tjejjen och då vet jag inte vad det var.
    Kan säga att mina graviditeter blivit värre för var gång och den sista (med tjejjen) var riktigt "pest".
    Jag trodde att hon var en pojke tills hon kom ut -så lite förvånad blev jag ju

    Frågar du mig så tror jag väl att det beror på slumpen i de flesta fall, men visst kan man fundera kring om vissa kvinnor inte kan få det ena könet och om vissa män får för dålig kvalitet på spermien av det andra könet -ja inte vet jag men det är ganska intressant.
    Har sjäv 2 kompisar med 5 pojkar var och de är ganska övertygade om att de inte kan få flickor.
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Ingen aning vad det beror på. Vi har lyckats få fyra flickor och väntar nu vårt femte barn. Skulle inte förvåna mig alls om det är en flicka till
  16. 8
    Ingen aning vad det beror på. Vi har lyckats få fyra flickor och väntar nu vårt femte barn. Skulle inte förvåna mig alls om det är en flicka till
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9
    Vet inte vad det beror på, jag har en tjej, 3 killar och 2 tjejer är gravid igen tror att det blir en tjej till. Fast i helger drömde jag att jag fick en kille till, vi får se vad det blir denna gång. Mellan den yngsta killen till nästa tjej, har vi 5 år mellan och sedan ytterligare 3½ år till nästa tjej. Nu blir det nästan 4 år mellan yngsta tjej till nästa bebis.
  18. 9
    Vet inte vad det beror på, jag har en tjej, 3 killar och 2 tjejer är gravid igen tror att det blir en tjej till. Fast i helger drömde jag att jag fick en kille till, vi får se vad det blir denna gång. Mellan den yngsta killen till nästa tjej, har vi 5 år mellan och sedan ytterligare 3½ år till nästa tjej. Nu blir det nästan 4 år mellan yngsta tjej till nästa bebis.
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #10
    Förstår inte vad du menar med det sista - SCB gör statistik, som är helt baserad på verkligheten, men det säger ju ingenting om just dig som person. Om du gör en sammanställning själv av folk som du känner osv så får du ju en väldigt skev bild av verkligheten, och det säger ju inte heller någonting om dig...

    Det finns en massa forskning på hur det blir barn av olika kön, men det tycks som att det bara är slumpen som avgör. Och det spelar ingen roll hur många man har av vardera kön, för sannolikheten är alltid ca 50/50 för det.

    Jag har två killar och två tjejer och har gjort precis likadant varje gång
  20. 10
    Förstår inte vad du menar med det sista - SCB gör statistik, som är helt baserad på verkligheten, men det säger ju ingenting om just dig som person. Om du gör en sammanställning själv av folk som du känner osv så får du ju en väldigt skev bild av verkligheten, och det säger ju inte heller någonting om dig...

    Det finns en massa forskning på hur det blir barn av olika kön, men det tycks som att det bara är slumpen som avgör. Och det spelar ingen roll hur många man har av vardera kön, för sannolikheten är alltid ca 50/50 för det.

    Jag har två killar och två tjejer och har gjort precis likadant varje gång
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11
    Du kan kolla här om du vill ha lite fakta: http://www.scb.se/Grupp/valfard/BE08..._A05ST0601.pdf
  22. 11
    Du kan kolla här om du vill ha lite fakta: http://www.scb.se/Grupp/valfard/BE08..._A05ST0601.pdf
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12
    Grattis Malin.. jag väntar också en kille har 4 tjejer och en kille där killen är nr 2 i skaran. Men nu med annan pappa.
  24. 12
    Grattis Malin.. jag väntar också en kille har 4 tjejer och en kille där killen är nr 2 i skaran. Men nu med annan pappa.
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Jag har läst på massor massor på medline (nu är det 8 år sedan) och det finns en massa studier som lyckas visa både det ena och det andra (att man har större chans att få samma eller mindre) och dessutom studier som förklarar vad de gjort fel som kom ram till de där resultaten (som ju blir motsägande) . Men den största studie som gjorts är en dansk (typ på alla danskar födda under två elelr tre decennier?? minns inte) och enligt den är det 51.2% chans att få en kille och det är oberoende av vad man fått innan. Alltså KAN inte ph-värde och bastubad och kost eller skorna på söder sida om sängen spela ngn jättestor roll.
  26. 13
    Jag har läst på massor massor på medline (nu är det 8 år sedan) och det finns en massa studier som lyckas visa både det ena och det andra (att man har större chans att få samma eller mindre) och dessutom studier som förklarar vad de gjort fel som kom ram till de där resultaten (som ju blir motsägande) . Men den största studie som gjorts är en dansk (typ på alla danskar födda under två elelr tre decennier?? minns inte) och enligt den är det 51.2% chans att få en kille och det är oberoende av vad man fått innan. Alltså KAN inte ph-värde och bastubad och kost eller skorna på söder sida om sängen spela ngn jättestor roll.
  27. Medlem sedan
    Nov 2001
    #14
    Har det inte med att göra då man har ägglossning, vilka kön på spermier som finns som är i bäst skick och hur man träffar ägglossningen samt har jag läst om varma bad mm främjar tjejspermierna.
    Sen så ökar oddsen att det blir samma kön om man har fler av samma kön som innan.
  28. 14
    Har det inte med att göra då man har ägglossning, vilka kön på spermier som finns som är i bäst skick och hur man träffar ägglossningen samt har jag läst om varma bad mm främjar tjejspermierna.
    Sen så ökar oddsen att det blir samma kön om man har fler av samma kön som innan.
  29. Medlem sedan
    Sep 1999
    #15

    nej

    jag trodde det var en tjej till.
  30. 15
    nej jag trodde det var en tjej till.
  31. Medlem sedan
    Sep 1999
    #16

    långt

    allt är ju relativt
    BF 27 maj så jag tycker det känns som en eeeeeevighet, om man dessutom måste gå över tiden (har dock försökt klargöra för BM att det inte är ett acceptabelt scenario. VI får väl se
  32. 16
    långt allt är ju relativt
    BF 27 maj så jag tycker det känns som en eeeeeevighet, om man dessutom måste gå över tiden (har dock försökt klargöra för BM att det inte är ett acceptabelt scenario. VI får väl se
  33. Medlem sedan
    Sep 1999
    #17

    tack och

    grattis till dig med.
    Lite nervös för den här pojkgrejen
    Du har ju lite erfarenhet, får ta hjälp av dig senare

    Hoppas du mår bra.
    kram

    Malin
  34. 17
    tack och grattis till dig med.
    Lite nervös för den här pojkgrejen
    Du har ju lite erfarenhet, får ta hjälp av dig senare

    Hoppas du mår bra.
    kram

    Malin
  35. Medlem sedan
    Jan 2000
    #18
    Ingen aning! Vi har 4 pojkar och har inte gjort nåt "speciellt" utan de har bara blivit till.

    Från början (efter 2:a barnet) blev jag lite besviken över att inte få en tjej. Numera tycker jag det bara är häftigt att ha 4 killar i huset (två tonåringar, 2 i lågstadiet).
  36. 18
    Ingen aning! Vi har 4 pojkar och har inte gjort nåt "speciellt" utan de har bara blivit till.

    Från början (efter 2:a barnet) blev jag lite besviken över att inte få en tjej. Numera tycker jag det bara är häftigt att ha 4 killar i huset (två tonåringar, 2 i lågstadiet).
  37. Medlem sedan
    Feb 2003
    #19

    *hmmmmmmmm*

    Med den cigarettkonsumtionen min gube ligger inne m så borde här inte bli en enda pojke då? *ler* Har pojke, pojke, flicka, pojke än så länge nr 5 kommer förhoppningsvis nerdimpande nu inom 3 veckor Vet inte vad den är för ngt. Spännande!!!
  38. 19
    *hmmmmmmmm* Med den cigarettkonsumtionen min gube ligger inne m så borde här inte bli en enda pojke då? *ler* Har pojke, pojke, flicka, pojke än så länge nr 5 kommer förhoppningsvis nerdimpande nu inom 3 veckor Vet inte vad den är för ngt. Spännande!!!
  39. Medlem sedan
    Dec 2000
    #20
    Vi fick en flicka efter tre pojkar. Den enda skillnaden är att flickan är ett provrörsbarn och de andra är "hemgjorda".
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  40. 20
    Vi fick en flicka efter tre pojkar. Den enda skillnaden är att flickan är ett provrörsbarn och de andra är "hemgjorda".
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Varför, varför slutar kvinnor älska...
    By Ano Nym in forum Separation
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-09-29, 22:09
  2. varför varför varför är vi såå dumma
    By Trollmor in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 13:14
  3. Varför varför varför köper man inte bara
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 17:56
  4. Varför varför varför?? (långt)
    By Anki33 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-07-21, 18:25
  5. Varför, VARFÖR är Peppe kvar?
    By Förundrad mamma in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 07:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar