En diskussion om lån..
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    En diskussion om lån..

    ..vi hade en liten diskussion här på jobbet nyss..

    Om jag tex skulle fråga banken om ett privatlån på typ 30000kr.. säger att jag måste köpa ny bil.. och sen gör jag inte det? utan typ köper kläder (eller vad som helst)
    vad kan "hända" då?

    Sitter bankgubbarna och kollar mitt konto ifall det står "bilköp" 30000kr eller tex HM 30000kr??
  2. 1
    En diskussion om lån.. ..vi hade en liten diskussion här på jobbet nyss..

    Om jag tex skulle fråga banken om ett privatlån på typ 30000kr.. säger att jag måste köpa ny bil.. och sen gör jag inte det? utan typ köper kläder (eller vad som helst)
    vad kan "hända" då?

    Sitter bankgubbarna och kollar mitt konto ifall det står "bilköp" 30000kr eller tex HM 30000kr??
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Ett blancolån är ett blancolån dvs ett lån utan säkerhet, du kan köpa vad du vill.
    Ett bilån är ett bilån dvs du måste inhandla din bil hos en bilhandlare, du kan inte göra ett privatköp.
  4. 2
    Ett blancolån är ett blancolån dvs ett lån utan säkerhet, du kan köpa vad du vill.
    Ett bilån är ett bilån dvs du måste inhandla din bil hos en bilhandlare, du kan inte göra ett privatköp.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Nej, inte om du tar ett "vanlig" banklån - då får du spendera pengarna hur du vill.

    Däremot finns det ju speciella billån och då måste du registrera din bil som säkerhet för lånet - men det är nog en annan diskussion.
  6. 3
    Nej, inte om du tar ett "vanlig" banklån - då får du spendera pengarna hur du vill.

    Däremot finns det ju speciella billån och då måste du registrera din bil som säkerhet för lånet - men det är nog en annan diskussion.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Ingenting, tror jag. Alltså, däremot kan det ju blir svårt att få ett nytt lån till samma sak ett år senare om lånet inte är avbetalat.
  8. 4
    Ingenting, tror jag. Alltså, däremot kan det ju blir svårt att få ett nytt lån till samma sak ett år senare om lånet inte är avbetalat.

Liknande trådar

  1. Mer lov-diskussion
    By flaxis in forum Skolbarn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-11-13, 19:14
  2. kul diskussion!
    By Demeter in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 11:02
  3. Kul diskussion...
    By nica74 in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 16:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar