Livmodertappen!
Komplikationer
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Livmodertappen!

    Hej!
    Nu har jag bara två dagar kvar tills jag ska till läkaren igen, har varit hemma två veckor idag och vilat för livmodertappen var 2 cm förkortad...jag tog ju inte det så allvarligt då och hade inga frågor men dessa två veckor har varit hemska, man har bara tänkt och tänkt,, kommer bebisen komma ut nu? då klarar den ju sig inte!!!
  2. 1
    Livmodertappen! Hej!
    Nu har jag bara två dagar kvar tills jag ska till läkaren igen, har varit hemma två veckor idag och vilat för livmodertappen var 2 cm förkortad...jag tog ju inte det så allvarligt då och hade inga frågor men dessa två veckor har varit hemska, man har bara tänkt och tänkt,, kommer bebisen komma ut nu? då klarar den ju sig inte!!!
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2
    Hej!
    Själv har jag varit sjukskriven sedan v.24+4 pga påverkad/förkortad livmodertapp. Först en vecka inlagd på sjukhus, sen vilande i hemmet. Nu har jag snart gått 28 fulla veckor, och livmodertappen har inte förkortats något under den här tiden. Känslorna under den här tiden har svängt minst sagt fram och tillbaka, men nu känns läget stabilt och skulle bebisen komma nu så kommer det säkert att gå bra. Hoppas att allt går bra för dig, och är det så att läget varit mer kritiskt så hade de säkert lagt in dig för att ha koll på både dig och bebisen.
    Ta hand om dig och vila så mycket du kan!
  4. 2
    Hej!
    Själv har jag varit sjukskriven sedan v.24+4 pga påverkad/förkortad livmodertapp. Först en vecka inlagd på sjukhus, sen vilande i hemmet. Nu har jag snart gått 28 fulla veckor, och livmodertappen har inte förkortats något under den här tiden. Känslorna under den här tiden har svängt minst sagt fram och tillbaka, men nu känns läget stabilt och skulle bebisen komma nu så kommer det säkert att gå bra. Hoppas att allt går bra för dig, och är det så att läget varit mer kritiskt så hade de säkert lagt in dig för att ha koll på både dig och bebisen.
    Ta hand om dig och vila så mycket du kan!
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3

    Hej

    En förkortad livmodertapp behöver inte betyda att förlossningen startar snart (men det ju ett varningstecken). Om man vilar och tar det lugnt så kan du klara dig många veckor. Då jag väntade mitt andra barn blev jag inlagt på sjukhus i 28+1 eftersom jag då hade en livmodertapp som var 1.5 cm (var 4.5 cm från början) lång och jag var öppen 2-3 cm. Jag fick ligga på sjukhus i två veckor och sedan låg jag hemma och vilade. Sonen föddes sedan i v.36+4 så trotts att tappen var väldigt påverkad och jag var öppen så tog det ju ändå nästan 8 veckor innan förlossningen startade.
    Linda med *Theodor* 04, Melvin 05, Melina 07 & Leo 09
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~
  6. 3
    Hej En förkortad livmodertapp behöver inte betyda att förlossningen startar snart (men det ju ett varningstecken). Om man vilar och tar det lugnt så kan du klara dig många veckor. Då jag väntade mitt andra barn blev jag inlagt på sjukhus i 28+1 eftersom jag då hade en livmodertapp som var 1.5 cm (var 4.5 cm från början) lång och jag var öppen 2-3 cm. Jag fick ligga på sjukhus i två veckor och sedan låg jag hemma och vilade. Sonen föddes sedan i v.36+4 så trotts att tappen var väldigt påverkad och jag var öppen så tog det ju ändå nästan 8 veckor innan förlossningen startade.
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Skönt att höra att mer har haft detta som jag,m kände mig helt ensam dom första dagarna och bara läste och läste om det på nätet, man blir ju lite knäpp också och bara ligga hemma ensam, man hinner ju tänka en del ....
  8. 4
    Skönt att höra att mer har haft detta som jag,m kände mig helt ensam dom första dagarna och bara läste och läste om det på nätet, man blir ju lite knäpp också och bara ligga hemma ensam, man hinner ju tänka en del ....

Liknande trådar

  1. Livmodertappen
    By Anonym in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-18, 16:08
  2. det här med livmodertappen..
    By pennyj in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 16:12
  3. Livmodertappen??
    By anonymt namn in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 11:59
  4. Livmodertappen.
    By J.JO in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 06:54
  5. Livmodertappen
    By Bf början av april in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 14:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar