Cykelhjälm
_95 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Cykelhjälm

    Hur har era 13-14åringar det med cykelhjälmen? Tillåter ni dem att cykla utan hjälm? Hur gör kompisarna... är det mycket diskussioner hemma? Ja, jag är allmänt nyfiken.... Här hemma har det inte varit mycket diskussioner, men hon vägrar ett cykla med hjälm, då går hon hellre...
  2. 1
    Cykelhjälm Hur har era 13-14åringar det med cykelhjälmen? Tillåter ni dem att cykla utan hjälm? Hur gör kompisarna... är det mycket diskussioner hemma? Ja, jag är allmänt nyfiken.... Här hemma har det inte varit mycket diskussioner, men hon vägrar ett cykla med hjälm, då går hon hellre...
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Han skulle aldrig

    kunna tänka sig att cykla utan hjälm. Än så länge så har hans cykelvärld inte krockat med skolvärlden. Vi bor en bra bit från skolan, så dit åker han buss. Undrar just hur de tskulle vara om han var tvungen att ta cykel + hjälmen dit. Just nu är han noggrannare än vi själva och jag hoppas det håller i sig. Han ramlade ju illa på cykel och bröt armen för 2 år sedan, så han har STOR respekt för cykeln.
  4. 2
    Han skulle aldrig kunna tänka sig att cykla utan hjälm. Än så länge så har hans cykelvärld inte krockat med skolvärlden. Vi bor en bra bit från skolan, så dit åker han buss. Undrar just hur de tskulle vara om han var tvungen att ta cykel + hjälmen dit. Just nu är han noggrannare än vi själva och jag hoppas det håller i sig. Han ramlade ju illa på cykel och bröt armen för 2 år sedan, så han har STOR respekt för cykeln.
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3
    Han har alltid hjälm.Jag vill inte betala böter för att han inte använder hjälm.Jag fick till och med hans kompis att ta på sig hjälmen istället för att ha den hängande på styret.
  6. 3
    Han har alltid hjälm.Jag vill inte betala böter för att han inte använder hjälm.Jag fick till och med hans kompis att ta på sig hjälmen istället för att ha den hängande på styret.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Alltid hjälme

    på , det sitter i ryggmärgen och är inget han över huvudtaget funderar på, än iaf
  8. 4
    Alltid hjälme på , det sitter i ryggmärgen och är inget han över huvudtaget funderar på, än iaf
  9. Medlem sedan
    Jun 1999
    #5
    Han har alltid hjälm. Fast han vill inte cykla till skolan för han är rädd för att cykeln ska bli stulen eller sabbad.
  10. 5
    Han har alltid hjälm. Fast han vill inte cykla till skolan för han är rädd för att cykeln ska bli stulen eller sabbad.
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Självklart tycker hon.

    Hon har fått för sig att polisen tar henne om hon cyklar utan hjälm. Det säger hon alltid. Hehe.
    Det har alltid varit självklart för mina barn att ha cykelhjälm. Jag har alltid använt hjälm själv.
    Det är lika självklart som att bälta sig i bilen.
    Tack och lov.
  12. 6
    Självklart tycker hon.

    Hon har fått för sig att polisen tar henne om hon cyklar utan hjälm. Det säger hon alltid. Hehe.
    Det har alltid varit självklart för mina barn att ha cykelhjälm. Jag har alltid använt hjälm själv.
    Det är lika självklart som att bälta sig i bilen.
    Tack och lov.

Liknande trådar

  1. Cykelhjälm?
    By Tinak in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 12:41
  2. Cykelhjälm
    By zucchini in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 14:19
  3. cykelhjälm
    By Fideli_76 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 21:47
  4. Cykelhjälm?
    By -liten- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 10:16
  5. Cykelhjälm
    By Ansi64 in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 06:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar