Haha!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Haha!

    Pirate Bay-rättegången ska tas om pga jävighet! *fniss* Så klantiga de är som väljer advokater som är medlemmar i svenska upphovsrättsföreningen...
    "Klaga ej över mörkret. Dra ut huvudet ur röven istället."

    /Mark Levengood
  2. 1
    Haha! Pirate Bay-rättegången ska tas om pga jävighet! *fniss* Så klantiga de är som väljer advokater som är medlemmar i svenska upphovsrättsföreningen...
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Men, vilka klantskallar! Hela den där rättegången känns ju som en fars, inte för att jag på något vis är för nedladdning eller för den delen för de där sviniga typerna som står bakom TPB, men hela debatten är ju så konstig och liksom inte verklighetsanknuten.

    Men bäst av allt är ändå Sillens uttalande "det är en delikatessjäv" haha han är underbar!!
  4. 2
    Men, vilka klantskallar! Hela den där rättegången känns ju som en fars, inte för att jag på något vis är för nedladdning eller för den delen för de där sviniga typerna som står bakom TPB, men hela debatten är ju så konstig och liksom inte verklighetsanknuten.

    Men bäst av allt är ändå Sillens uttalande "det är en delikatessjäv" haha han är underbar!!
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Vem är Sillen?! (Ja, jag är äkta blondin och har inte varit P1-fan särskilt länge...)
  6. 3
    Vem är Sillen?! (Ja, jag är äkta blondin och har inte varit P1-fan särskilt länge...)
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Leif Silbersky! Hihi äkta blondin, du är för rolig
  8. 4
    Leif Silbersky! Hihi äkta blondin, du är för rolig
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    Det är oerhört bekvämt att ha den ursäkten att ta till titt som tätt! Jag gör det ofta.
  10. 5
    Det är oerhört bekvämt att ha den ursäkten att ta till titt som tätt! Jag gör det ofta.
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6

    Det heter faktiskt..

    delikatessjäv ;-D Det är den riktiga juridiska termen för när ngn är jävig men det är inte pga släktskap el dyl. Man använder delikatessjäv när ngn kan anses jävig men det kan vara svart att riktigt fastställa vari jävigheten ligger(typ en slasktratt).

    Juridiskt säger man sahär:

    Delikatessjäv: En person är jävig ”om det i övrigt finns någon särskild omständighet som är ägnad att rubba förtroendet till hans opartiskhet i ärendet”.
  12. 6
    Det heter faktiskt.. delikatessjäv ;-D Det är den riktiga juridiska termen för när ngn är jävig men det är inte pga släktskap el dyl. Man använder delikatessjäv när ngn kan anses jävig men det kan vara svart att riktigt fastställa vari jävigheten ligger(typ en slasktratt).

    Juridiskt säger man sahär:

    Delikatessjäv: En person är jävig ”om det i övrigt finns någon särskild omständighet som är ägnad att rubba förtroendet till hans opartiskhet i ärendet”.
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7

    Javisst är det en fars..

    Jag tycker att de är helt rätt att man försöker komma at de som laddar ned/möjliggör brott mot upphovsrätt osv men det är sa mkt runt denna rättegang sa till slut orkar jag inte läsa det.

    Nu är det tydligen domaren som kan vara jävig eftersom han sitter i samma förening som malsägandes advokater(en förening som arbetar för upphovsrätten). Klantigt att intê detta uppdagades pa en gang. Helt klart kan han anses jävig i alla fall...(tror jag!)
  14. 7
    Javisst är det en fars.. Jag tycker att de är helt rätt att man försöker komma at de som laddar ned/möjliggör brott mot upphovsrätt osv men det är sa mkt runt denna rättegang sa till slut orkar jag inte läsa det.

    Nu är det tydligen domaren som kan vara jävig eftersom han sitter i samma förening som malsägandes advokater(en förening som arbetar för upphovsrätten). Klantigt att intê detta uppdagades pa en gang. Helt klart kan han anses jävig i alla fall...(tror jag!)
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8
    Jaha, att det heter så, det visste jag inte, alltid lär man sig något nytt Men Sillen är ju rätt rolig ändå, han ska ju _alltid_ uttala sig, han blir väl tillfrågad eftersom han är känd, men han är ju lite speciell på nåt vis.

    Jag tycker också rent spontant att det verkar som jäv, vad skulle det annars vara? Även om man ju inte kan vara helt åsiktsfri, så verkar ju domaren ha tagit ställning rätt tydligt, och offentligt.
  16. 8
    Jaha, att det heter så, det visste jag inte, alltid lär man sig något nytt Men Sillen är ju rätt rolig ändå, han ska ju _alltid_ uttala sig, han blir väl tillfrågad eftersom han är känd, men han är ju lite speciell på nåt vis.

    Jag tycker också rent spontant att det verkar som jäv, vad skulle det annars vara? Även om man ju inte kan vara helt åsiktsfri, så verkar ju domaren ha tagit ställning rätt tydligt, och offentligt.
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9
    Är det sant som jag såg, att domaren blivit tilldelad målet och att detta i vanliga fall inte görs utan utlottning bestämmer domare? Isf är det ju ännu värre! :-o

    Jag gillar benämningen delikatessjäv, det är ett roligt ord! Låter ömtåligt...

    Att domaren själv sitter och säger att han inte anser sig vara jävig det är ju löjligt, det är väl inte upp till honom att avgöra heller!
  18. 9
    Är det sant som jag såg, att domaren blivit tilldelad målet och att detta i vanliga fall inte görs utan utlottning bestämmer domare? Isf är det ju ännu värre! :-o

    Jag gillar benämningen delikatessjäv, det är ett roligt ord! Låter ömtåligt...

    Att domaren själv sitter och säger att han inte anser sig vara jävig det är ju löjligt, det är väl inte upp till honom att avgöra heller!
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10
    Precis!
  20. 10
    Precis!

Liknande trådar

  1. *haha*
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 11:03
  2. Haha..
    By mimi64 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 21:01
  3. Haha.
    By Ellsan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 21:18
  4. Haha
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 23:01
  5. *haha*
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 19:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar