10 månaders kontroll
_0806 Junibarn
  1. anonymt namn
    #1

    10 månaders kontroll

    Hej är lite nyfiken på vad de ska "kunna" på 10 månaders kontrollen?
  2. 1
    10 månaders kontroll Hej är lite nyfiken på vad de ska "kunna" på 10 månaders kontrollen?
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    vi ska dit på måndag, då sa hon att dom kollar "pincettgreppet" och lite annat. Kan meddela när jag varit där
  4. 2
    vi ska dit på måndag, då sa hon att dom kollar "pincettgreppet" och lite annat. Kan meddela när jag varit där
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Hello!

    De skall väl eg inte kuna nåt, men de frågar om barnet verkra hajja lite saker, så som titta typ. De kollar motoriken, genom frågor, ifall barnet kan stå mot aer, om pincett greppet o så.
    Jag har hört att de kollar om de kan slå klossar mot varandra o vinka, men det var inget sånt när vi var på kontroll, mer "hej, har ni några frågor, hur är allt?" o bokar in en ettårs-kontroll för vaccinering o läkarbesök. O så ett "OK" i rumpan o hej då.
  6. 3
    Hello!

    De skall väl eg inte kuna nåt, men de frågar om barnet verkra hajja lite saker, så som titta typ. De kollar motoriken, genom frågor, ifall barnet kan stå mot aer, om pincett greppet o så.
    Jag har hört att de kollar om de kan slå klossar mot varandra o vinka, men det var inget sånt när vi var på kontroll, mer "hej, har ni några frågor, hur är allt?" o bokar in en ettårs-kontroll för vaccinering o läkarbesök. O så ett "OK" i rumpan o hej då.
  7. S-mamman
    #4
    fast Nelli klarade väl 10-månaders testet ren då hon var 4 mån eller hur var det nu... Haha, jag glömmer aldrig den historien om den slarviga bvc-sköterskan/läkaren, tyckte den var sååå kul!
  8. 4
    fast Nelli klarade väl 10-månaders testet ren då hon var 4 mån eller hur var det nu... Haha, jag glömmer aldrig den historien om den slarviga bvc-sköterskan/läkaren, tyckte den var sååå kul!
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    Nej det varbra... hahaha..Hmm är hon inte lite liten för att vara 10 månader...haha det bästa var ju att dom verkligen försökte få henne att göra de olika sakerna... hihi
  10. 5
    Nej det varbra... hahaha..Hmm är hon inte lite liten för att vara 10 månader...haha det bästa var ju att dom verkligen försökte få henne att göra de olika sakerna... hihi
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Vår bvc-läkare (gillar henne inte!) ville inte riktigt tro att Samuel kunde stå och gå efter möbler. (Hans viktkurva var hon inte så imponerad över pga att han varit sjuk mycket under hela hösten och vintern.) Så hon var tvungen att testa! Hon blev jätteförvånad att han var så stadig och kunde krypa....! Så kollade hon pincettgreppet och om han kan slå ihop två klotsar.
  12. 6
    Vår bvc-läkare (gillar henne inte!) ville inte riktigt tro att Samuel kunde stå och gå efter möbler. (Hans viktkurva var hon inte så imponerad över pga att han varit sjuk mycket under hela hösten och vintern.) Så hon var tvungen att testa! Hon blev jätteförvånad att han var så stadig och kunde krypa....! Så kollade hon pincettgreppet och om han kan slå ihop två klotsar.
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Hahaha...hon var en ryckig baby på 2 månader när de gjorde 6månaders testet o tryckte leksaker i hennes hand som hon greppade pga gripreflexen o försökte enträget flaxa bort från sin hand då de frågade ifall hon börjat byta hand. ;o) O jg o jocke som bara stirrade på varandra o bara "gulp..vi har inte ens gett henne leksaker än" o då tittade hon snett på oss o vi kände oss som värsta sämta föräldrarna. O så kollade hon typ 5ggr om Nelli fixade objektkonstansen genom att tappa en "skallra" 100ggr framför nyllet på henne o tillslut så tittade hon ju o fick en godkänd 6 mån kontroll. ;O)
    Så crazy, efter det insåg jag hur mycket man kan tolka in om man vill...hahahaaa, det krävs mycket för att "misslyckas" med en kontroll mao.
  14. 7
    Hahaha...hon var en ryckig baby på 2 månader när de gjorde 6månaders testet o tryckte leksaker i hennes hand som hon greppade pga gripreflexen o försökte enträget flaxa bort från sin hand då de frågade ifall hon börjat byta hand. ;o) O jg o jocke som bara stirrade på varandra o bara "gulp..vi har inte ens gett henne leksaker än" o då tittade hon snett på oss o vi kände oss som värsta sämta föräldrarna. O så kollade hon typ 5ggr om Nelli fixade objektkonstansen genom att tappa en "skallra" 100ggr framför nyllet på henne o tillslut så tittade hon ju o fick en godkänd 6 mån kontroll. ;O)
    Så crazy, efter det insåg jag hur mycket man kan tolka in om man vill...hahahaaa, det krävs mycket för att "misslyckas" med en kontroll mao.
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Var på den idag o vi gjorde ingenting särskilt, hov vägde o mätte som vanligt o så pratade vi lite om hans framsteg sen bokade vi ny tid o gick hem
    Vet att andra har klossar m.m. men jag tror det är olika mellan olika sköterskor.. iafl här..
  16. 8
    Var på den idag o vi gjorde ingenting särskilt, hov vägde o mätte som vanligt o så pratade vi lite om hans framsteg sen bokade vi ny tid o gick hem
    Vet att andra har klossar m.m. men jag tror det är olika mellan olika sköterskor.. iafl här..
  17. Medlem sedan
    Feb 2001
    #9

    Svar!

    På vår kontroll frågade sköterskan om angus kryper, förstår enstaka ord typ mat, pincettgreppet, om han verkar höra bra fortfarande, slår ihop saker som han har i händerna. Han kan ju allt utom å krypa dåå..... Fan, när ska d lossna.... Fast ja såg lite tendenser till nån slags haskrypning idag... ´Snart så, har hoppet uppe. Grinig är han med och det är nog ett bra tecken. Glada och nöjda bebisar som gillar å sitta still å rumpan lär sig väl inte å krypa så snabbt...
    Å inte nå tandsingar heller... inte en enda....
  18. 9
    Svar! På vår kontroll frågade sköterskan om angus kryper, förstår enstaka ord typ mat, pincettgreppet, om han verkar höra bra fortfarande, slår ihop saker som han har i händerna. Han kan ju allt utom å krypa dåå..... Fan, när ska d lossna.... Fast ja såg lite tendenser till nån slags haskrypning idag... ´Snart så, har hoppet uppe. Grinig är han med och det är nog ett bra tecken. Glada och nöjda bebisar som gillar å sitta still å rumpan lär sig väl inte å krypa så snabbt...
    Å inte nå tandsingar heller... inte en enda....

Liknande trådar

  1. 3 månaders kontroll
    By Minimumsa in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 12:18
  2. 18- månaders kontroll.
    By Ruth1 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 09:58
  3. 2 månaders kontroll
    By x-tjejen in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 15:04
  4. 10 månaders kontroll...
    By MiaKL,S03+K06 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 12:08
  5. 2 månaders kontroll...
    By cotton in forum _05 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 10:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar