Hjärtat i halsgropen...
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Hjärtat i halsgropen...

    Jag undrar hur många gånger under de smås uppväxt man kommer ha hjärtat i halsgropen? Igår fick jag iaf de. Vi var ute på gatan tillsammans med grannarna och Alfons och grannpojken hade diverse åkfordon ute och körde med. Vi bor på en gata med väldigt sluttande väg ner mot en korsande väg så den är tyvärr inte direkt lekvänlig. Helt plötsligt tar Alfons grannpojkens Bobbycar och ger sig av ner för backen. Jag hade lillasyster på armen och stod en bit bort och hann helt enkelt inte hejda honom. Jag bara ser hur det går fortare och fortare och fortare nerför backen. Några grannar stod ute längre ner på gatan och jag ser att de gör sig beredda på att försöka stoppa honom och ta emot honom. Själv tror jag nästan att jag blundade... och tänkte att ramlar han av så slår han sig riktigt illa... Ingen hjälm och hård asfalt är ingen bra kombination. Jag ser hur han börjar vingla när han kommer ner mot grannarna och sen (fråga mig inte hur) bara stannar han där nere och säger hej. *pust* Usch och fy! Pulsen på mig var nog uppe i tusen... Det är tur att de har änglavakt ibland, för något sånt måste det ju va när det går bra!
    Malo m Albin aug-03, Alfons okt-06 och Saga maj-08
    http://www.famkilander.se
  2. 1
    Hjärtat i halsgropen... Jag undrar hur många gånger under de smås uppväxt man kommer ha hjärtat i halsgropen? Igår fick jag iaf de. Vi var ute på gatan tillsammans med grannarna och Alfons och grannpojken hade diverse åkfordon ute och körde med. Vi bor på en gata med väldigt sluttande väg ner mot en korsande väg så den är tyvärr inte direkt lekvänlig. Helt plötsligt tar Alfons grannpojkens Bobbycar och ger sig av ner för backen. Jag hade lillasyster på armen och stod en bit bort och hann helt enkelt inte hejda honom. Jag bara ser hur det går fortare och fortare och fortare nerför backen. Några grannar stod ute längre ner på gatan och jag ser att de gör sig beredda på att försöka stoppa honom och ta emot honom. Själv tror jag nästan att jag blundade... och tänkte att ramlar han av så slår han sig riktigt illa... Ingen hjälm och hård asfalt är ingen bra kombination. Jag ser hur han börjar vingla när han kommer ner mot grannarna och sen (fråga mig inte hur) bara stannar han där nere och säger hej. *pust* Usch och fy! Pulsen på mig var nog uppe i tusen... Det är tur att de har änglavakt ibland, för något sånt måste det ju va när det går bra!
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Men fy vad otäckt! Att bara stå så där och se och inte kunna göra något. Tur att det gick bra!!

    Kram
  4. 2
    Men fy vad otäckt! Att bara stå så där och se och inte kunna göra något. Tur att det gick bra!!

    Kram
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Hu ja, så läskigt

    förstår att du fick hjärtklappning!
  6. 3
    Hu ja, så läskigt förstår att du fick hjärtklappning!
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Usch vad obehagligt! Vilken tur att det gick bra och vilken kontroll han verkar ha!
  8. 4
    Usch vad obehagligt! Vilken tur att det gick bra och vilken kontroll han verkar ha!
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    usch, jisses... ibland har de änglavakt, jag kommer själv ihåg när jag lånade en cykel som 4-åring och cyklade ner för en brant grusväg.... med resultatet ett ordentligt skrapat ansikte.
    Tur i oturen är totte väldigt försiktig, men det ger ingen garanti...

    hoppas du slipper mer sånt på ett tag nu!
    Kram!
  10. 5
    usch, jisses... ibland har de änglavakt, jag kommer själv ihåg när jag lånade en cykel som 4-åring och cyklade ner för en brant grusväg.... med resultatet ett ordentligt skrapat ansikte.
    Tur i oturen är totte väldigt försiktig, men det ger ingen garanti...

    hoppas du slipper mer sånt på ett tag nu!
    Kram!

Liknande trådar

  1. Med hjärtat i halsgropen...
    By Tiger-Kanin in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 10:38
  2. Hjärtat i halsgropen...
    By 76:an in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 18:50
  3. Hjärtat i halsgropen...
    By Maria & J in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 11:00
  4. Hjärtat i halsgropen!
    By fuchsia in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 21:13
  5. Hjärtat i halsgropen!
    By fuchsia in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 16:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar