Hur tidigt vågar jag testa?
_1001 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Hur tidigt vågar jag testa?

    Hejsan ni som plussat!

    Jag är kanske oplanerat gravid med 3:an och undrar hur tidigt jag egentligen vågar testa!?

    Har BIM sön/mån, men eftersom det är valborgshelg och vi av olika anledningar ska ha fest i dagarna tre här hemma vore det ganska skönt att veta om jag är gravid eller inte.

    Digitalt eller vanligt? Kanske det digitala är mer tillförlitligt vid tidigt test? Har ni någon erfarenhet av det?

    Skulle jag nu vara gravid så är BF 100110 (skulle säkert bli en riktig data-freak i så fall med tanke på alla ettor och nollor )
    Har 2 underbara gosungar och väntar en 3:a med bf 24/6-2010.
  2. 1
    Hur tidigt vågar jag testa? Hejsan ni som plussat!

    Jag är kanske oplanerat gravid med 3:an och undrar hur tidigt jag egentligen vågar testa!?

    Har BIM sön/mån, men eftersom det är valborgshelg och vi av olika anledningar ska ha fest i dagarna tre här hemma vore det ganska skönt att veta om jag är gravid eller inte.

    Digitalt eller vanligt? Kanske det digitala är mer tillförlitligt vid tidigt test? Har ni någon erfarenhet av det?

    Skulle jag nu vara gravid så är BF 100110 (skulle säkert bli en riktig data-freak i så fall med tanke på alla ettor och nollor )
  3. Medlem sedan
    Dec 2006
    #2
    Jag hade isf valt det digitala eftersom det inte går att misstolka!!
  4. 2
    Jag hade isf valt det digitala eftersom det inte går att misstolka!!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Hade du då onsdag eller torsdag? Fredag morgon är också möjligt iofs...
  6. 3
    Hade du då onsdag eller torsdag? Fredag morgon är också möjligt iofs...
  7. Medlem sedan
    Mar 2009
    #4

    Fredag morgon

    HCG-halten är som mest koncentrerad på morgonen och eftersom du då gått längst också, så är det mest tillförlitligt. Hoppas det blir som du vill!
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix

    Min sommarblogg
  8. 4
    Fredag morgon HCG-halten är som mest koncentrerad på morgonen och eftersom du då gått längst också, så är det mest tillförlitligt. Hoppas det blir som du vill!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Kanon!

    Inhandling sker på torsdag och test fredag morgon. Man tycker att med 3:an borde man känna sig mer säker på sin kropp...

    Även om det skulle vara högst oplanerat så vill jag ju gärna ha en 3:a. Kanske dags att sätt igång bebis-verkstad om det nu visar sig inta vara något denna gång... Får väl övertala mannen att vi har plats där hemma...
  10. 5
    Kanon! Inhandling sker på torsdag och test fredag morgon. Man tycker att med 3:an borde man känna sig mer säker på sin kropp...

    Även om det skulle vara högst oplanerat så vill jag ju gärna ha en 3:a. Kanske dags att sätt igång bebis-verkstad om det nu visar sig inta vara något denna gång... Får väl övertala mannen att vi har plats där hemma...
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    jag plussade med digitalt 6 dar innan bim.. väntar tvillingar nu..
    håller tummarna för dig
  12. 6
    jag plussade med digitalt 6 dar innan bim.. väntar tvillingar nu..
    håller tummarna för dig
  13. Anonym
    #7
    hade du känt på dig något innan du testade eller var det en chansning/gissning eftersom ni prickat ÄL?

    /fröfrö
  14. 7
    hade du känt på dig något innan du testade eller var det en chansning/gissning eftersom ni prickat ÄL?

    /fröfrö
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8

    Inte digitalt

    Jag har testat negativt med CB digital samtidigt som jag testat svaaaagt positivt med andra test. Ska du testa tidigt rekomenderar jag preg eller cb vanligt. För mig funkade cb vanligt och preg innan billiga "extrakänsliga" test från nätet och RFSUs test.

    När man testar tidigt tar det längre tid innan strecket syns, så gör testet och vänta till typ 30 sekunder innan maxtiden för att läsa av det. Är det 10 minuter är det alltså bäst att läsa av efter 9 och en halv minut. Skillnaden mellan spökstrek och ett riktigt positivt är att ett riktigt positivt har rätt färg, men spökstreck är grå.
  16. 8
    Inte digitalt Jag har testat negativt med CB digital samtidigt som jag testat svaaaagt positivt med andra test. Ska du testa tidigt rekomenderar jag preg eller cb vanligt. För mig funkade cb vanligt och preg innan billiga "extrakänsliga" test från nätet och RFSUs test.

    När man testar tidigt tar det längre tid innan strecket syns, så gör testet och vänta till typ 30 sekunder innan maxtiden för att läsa av det. Är det 10 minuter är det alltså bäst att läsa av efter 9 och en halv minut. Skillnaden mellan spökstrek och ett riktigt positivt är att ett riktigt positivt har rätt färg, men spökstreck är grå.
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Jag testade med ett vanligt clearblue BIM -4 på lunchen och det blev ett plus.

    Dagen efter testade jag en gång till (för att vara säker, med morgon kiss) med ett clearblue digital och det stod "gravid"

    Lycka till!
  18. 9
    Jag testade med ett vanligt clearblue BIM -4 på lunchen och det blev ett plus.

    Dagen efter testade jag en gång till (för att vara säker, med morgon kiss) med ett clearblue digital och det stod "gravid"

    Lycka till!
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    nej, jag kände symtom väldigt snabbt.. fick mens liknande smärtor.. brukar aldrig ha det.. o kände mig konstig typ..
  20. 10
    nej, jag kände symtom väldigt snabbt.. fick mens liknande smärtor.. brukar aldrig ha det.. o kände mig konstig typ..

Liknande trådar

  1. Hur tidigt kan man testa?
    By Anonym m in forum _1107 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 20:18
  2. Hur tidigt kan man testa?
    By anonymt namn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 18:30
  3. Hur tidigt kan man testa?
    By nornor in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 12:36
  4. Hur tidigt kan man testa?
    By huit in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 10:08
  5. Hur tidigt kan man testa?
    By Undrar in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 07:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar